עוד שנה אזרחית תיכף מאחורינו. שנה של בחירות, של פקקים, של מונדיאל, של רגעים ויראליים שיצאו משליטה, של סרטים חדשים, סדרות, חגים, שבתות, ובעיקר - שנה של הרבה מאוד טלוויזיה טובה. לפני שפעמוני 2023 כבר מעירים אותנו בבוקר מוקדם משציפינו, ודווקא כשתכננו יקיצה טבעית, לא אעשה את המובן מאליו ואספר על הסדרות והסרטים שהפכו לקאלט השנה וזכו להצלחה. זה האובייס. אל תטעו, סרטים וסדרות יהיו פה, אבל דווקא אלה שהגיעו פחות לתודעה שלנו, וממש חבל.

אהבה ללילה אחד: The Hook Up Plan
כשמדברים על משהו שהוא לא מיינסטרים בנטפליקס, בדרך כלל מתכוונים לתוכן בצרפתית. הופתעתי מאוד, וכמעט נעלבתי אפילו כששמעתי שיש כאלה הסולדים מסדרות וסרטים בצרפתית, ואלו שכן נהנים משפה שנשמעת רומנטית גם כשמדובר ברשימת קניות, מתעייפים מלהסתכל כל הזמן על התרגום. 

אז לכל המתנגדים למיניהם, לא משנה מאיזו סיבה, אני אומרת חגיגית: הפעם זה אחרת. ואני דוברת אמת. 'אהבה ללילה אחד', מוצר טלוויזיוני של נטפליקס שפשוט כיף גם בצפייה חוזרת, מכירה לנו שלוש חברות. כשאלזה, הראשונה שאנחנו פוגשים, בדיוק מסיימת מערכת יחסים ארוכה ונופלת על הצד הכי כואב שלה, אמילי ושרלוט מנסות להקל קצת על רוע הגזרה, ומחליטות לשכור עבורה את ז'וליו כדי שיחזר אחריה ויחזיר אותה למשחק. 

אהבה ללילה אחד  (צילום: צילום מסך נטפליקס)
אהבה ללילה אחד (צילום: צילום מסך נטפליקס)

כן. לשכור. מה הבעיה בסיפור ההרואי הזה? שהן שילמו לו, וזאת בעצם העבודה שלו. הבנתם נכון. מה יקרה כשאלזה תגלה ובאותו זמן כמעט לשרלוט ואמילי, המנסות כמו כולנו להתמודד עם המחירים, רק בצרפת, ייגמר הכסף? אשלח אתכם לגלות את זה לבד, אבל שתדעו שיהיה לכם מדהים, ומצחיק, ולפעמים קצת עצוב, ובכל זאת - תמיד כיף. טוב, נראה לי שגם אני עושה עוד סיבוב על כל שלוש העונות. שוכנעתי. 

לבשל עם פריס: Cooking with Paris
אם גם אתם חוטאים מדי פעם בבישול ואפילו יוצא לכם לא רע, בטח הצצתם מתישהו באיזה טיפ משף או בשלן מדופלם. יכולה להתערב איתכם שאף פעם לא חשבתם לקבל את הטיפ הזה מפריס הילטון, אשת העסקים העשירה מדי שהתפרסמה בין היתר שלא בטובתה. 

מוזר ככל שזה נשמע, החליטה פריס להפוך גם לבעלים הרשמיים של תוכנית בישול, בה היא מארחת חברות מהמקצוע, דוגמת קים קרדשיאן, ואפילו את בנות משפחתה, לערב קולינרי יחיד מסוגו. הערב הזה, אגב, מתחיל בבוקר, בהליכה לסופר עם בגדים שעולים כמו כל הסופרמרקטים בישראל ביחד. 

לבשל עם פריס  (צילום: צילום מסך נטפליקס)
לבשל עם פריס (צילום: צילום מסך נטפליקס)

25 דקות של מבט משתאה למצלמה, צחוק של 'מה אני רואה?' והמון נצנצים על האוכל, הם רק חלק ממה שתחוו עם השפית הילטון. בתפריט המוקפד: סטייקים, טאקו, ואפילו סלט חסה שהוא בעצם חסה שטופה בקערה. תביאו דף ועט, אתם לא תצטרכו אותו. צפייה מהנה ובתיאבון. 

מדריך Headspace לשינה: Headspace Guide to  Sleep
יש לכם רשימה כזאת עם דברים שעליכם להספיק בכל שנה, או שאתם מאלה שמעדיפים שלא כדי לא להתבאס ולהיכנס לטירוף בכל דצמבר מחדש? לא משנה באיזו אפשרות בחרתם, אני יכולה להמר על כך שהשינה שלכם היא לא מה שייחלתם לעצמכם. 

זה יכול להיות שנץ חטוף במהלך היום שפשוט מנתק אתכם מווייפיי המציאות, אולי אתם מאלה שנרדמים בשישי בצהריים ומתעוררים אחרי 12 שעות עם תחושת פספוס, או שיותר גרוע - לא זוכרים מתי ישנתם טוב לאחרונה?

מדריך Headspace לשינה: Headspace Guide to  Sleep (צילום: צילום מסך נטפליקס)
מדריך Headspace לשינה: Headspace Guide to  Sleep (צילום: צילום מסך נטפליקס)

 כדי לסיים את השנה עם תחושה שגם למדנו משהו, הכירו את 'מדריך Headspace לשינה', סדרה חמודה שמסבירה את כל הדברים שאנו עושים לא נכון בדרך להירדמות. ויש הרבה כאלה. אגב, בכלל לא בטוח שתהפכו למנמנמים טובים יותר אחרי הצפייה. מה שכן, הדוקו הזה מתוק כל כך ובאמת מעניין, ויש דברים שאני מודה שלא ידעתי. חכו לפרק על החלומות, אולי תופתעו.

הממשלה: Brogen
יש סיכוי שערוץ הכנסת הוא לא כוס הקפה שלכם. אני מודעת לכך. יש גם דברים מעניינים אחרים בטלוויזיה. בכל זאת קשה לי לתת לנו לסיים את השנה מבלי להזכיר שוב את 'הממשלה', או פשוט 'ברוגן', שגורמת גם לאנשים הכי פחות שוחרי פוליטיקה לעקוב אחריה בשקיקה. 

בקיצור: בירגיטה ניבורג, פוליטיקאית שהפכה בהפתעה לראש ממשלת דנמרק, שהיא גם האישה הראשונה בהחלט בתפקיד, נאלצת להתמודד עם שינויים מאוד רציניים בכל מה שהכירה עד כה. ויש לה הרבה מהשינויים הללו. 

הממשלה: Brogen (צילום: צילום מסך נטפליקס)
הממשלה: Brogen (צילום: צילום מסך נטפליקס)

הפוליטיקה בדנמרק, לפחות איך שהיא מתוארת בסדרה, לא מאוד שונה ממה שאנחנו מכירים בכל העולם. מהלכים לא צפויים, ניסיונות להלך אימים גם מכיוונם של הקרובים ביותר, בגידות וסכינים מטאפוריות המסתובבות בכל מקום, ותוסיפו לזה את הניסיון להישאר אדם מן השורה שלא מתבשם מריח ההצלחה, היוקרה והכסף. מעניין לראות איך העולם הפוליטי הקשוח מוצג בדיוק כפי שהיינו מצפים, ועדיין קשה מאוד להזיז את העיניים מהמסך. תנסו, אני לא הצלחתי.

האדם נגד הדבורה: Man vs. Bee
ואיך אפשר לסיים את השנה בלי אחד הגיבורים המוזרים והחינניים ביותר מילדותנו, לא משנה בני כמה אנחנו, הלוא הוא מיסטר בין החמוד שמנסה לחיות את חייו כפיל תמידי בחנות חרסינה? אז לא הלכתי עד כדי כך אחורה, כי השנה בין (רואן אטקינסון) עבר סוג של שכלול ושב כטרבור - אב מגושם שהחליט לשמור על אחוזה מפוארת בהיעדר הזוג העשיר המתגורר שם. 

וכמו שאתם מכירים את הנפשות הפועלות, בטח כבר הבנתם שבשלום זה לא יעבור, השאלה איך. מדויק. טרבור מגלה אחרי שלקח על עצמו את האחריות העצומה, בסופה מגיע סכום כסף מכובד, שדבורה עקשנית פשוט לא מפסיקה לעקוב אחריו. אגב, חשבתי שזה דמיוני אחרי שזכיתי להשכמה לפני כמה חודשים מדבור שנכנס מהחלון והתנגש בקיר. אחסוך את הפדיחה, אך אומר שמומלץ לא לבכות על קפה שנשפך. 

האדם נגד הדבורה: Man vs. Bee (צילום: צילום מסך נטפליקס)
האדם נגד הדבורה: Man vs. Bee (צילום: צילום מסך נטפליקס)

בקיצור, הדבורה הזאת תלווה את טרבור ואתכם עד סוף הסדרה, ובואו, לפעמים זה הדבר היחיד שצריך לראות כדי להרגיש שלוות נפש אמיתית. ועם שלוות הנפש הזאת נסגור יחד את השנה. שנה אזרחית טובה חברים, שנהיה אדיבים יותר לעצמנו, לאחרים, לשעות השינה שלנו, ושנדאג להקפיד על בינג' עם האנשים שאנחנו אוהבים באמת.