בימים אלה כשנשמעים קולות של אנשים שרוצים לעזוב את הארץ בגלל תוצאות הבחירות, אני שואלת למה? למה לעזוב ארץ שאין בה רגע דל? הרי בארץ אחרת תמותו משעמום. 

למה לעזוב את הארץ ולהשתקע בחו"ל עם כל היבשושים שם והגינונים האירופאים המשעממים שלהם? תראו לי למשל פרלמנט שבו היו"ר שלו, נושא נאום, והיושבים במליאה, במקום להקשיב לו, מסתכלים הצידה אל השכן שלצידם, בשביל לבדוק את החצ'קונים שצמחו לו לאחרונה על הפנים. או מניחים את הראש על השולחן ועושים עצמם ישנים. כן, אני מתכוונת לאותו רב במשכן הכנסת, שלרגע הצליח להתל בנו וחשבנו שהמסכן פשוט עייף מכל תלאות היום, ונרדם. אחרים מאותו מגזר של הרב, שיחקו את תפקיד שלושת הקופים, החרש, האילם והעיוור. אחד הסתיר את הפנים עם דש חולצתו, השני סתם את אוזניו, והשלישי פשוט הסתכל לתקרה לחפש קורי עכביש. ממה הם פחדו? שאם הם יישירו מבט אל אוחנה, המדבר בשבחו של בן זוגו לחיים, הם טפו טפו יחלו בצרעת?. 

מה שאני לא מבינה בכל הסיפור הזה, הוא: אם אתם, החרדים, או החרד"לים, או החרדתיים, או ווטאבר, כל כך נרתעים מפני תופעת ההומואיות, כי היא נוגדת את אמונתכם, למה בחרתם באוחנה ליו"ר הכנסת? אתם עד כדי כך דואגים לכיסא שלכם בכנסת, שאפילו לא אכפת לכם להיות חצי דתיים, במקום דתיים על מלא?.   

מה שקרה אצל אופירה באולפן אתמול, היה די מצחיק. גיא פלג, שתפס את מקומו של ברקו שכנראה יצא לחופשה, התגלה במלוא תפארתו הצינית. כן, אותו פלג, שתמיד מדווח לנו בנושא עבירות ופשעים במין רצינות תהומית כאילו חייו תלויים בזה, אצל אופירה הוא הפך לבדרן של החבורה. כנראה שמרוב ייאוש אנשים מפתחים חוש הומור. 

גיא פלג נזף בדני דנון ששכח להחמיא לשרה נתניהו כמה שהיא יפה, או לברך אותה בחג שמח, וזו הסיבה שהוא לא קיבל שום תפקיד משמעותי בממשלה החדשה. דנון, שכמעט השתנק מרוב מבוכה, כי לא ידע אם הוא אמור להראות שהוא זיהה שמדובר בבדיחה, ושהוא לא עד כדי כך נטול חוש הומור, החליט ללבוש ארשת קפדנית ולגעור בגיא שזה לא יפה לדבר ככה על הגברת נתניהו. גיא לא הרפה והתעקש לשכנע את דנון ששרה שולטת ולאו דווקא האיש שלצידה, כי אחרת למה היא הגיעה למצודת זאב כשחילקו את התיקים? דנון שבשלב זה כבר נראה די מבולבל, ענה לפלג, כמו החנון של הכיתה, שזה לא מכובד לדבר כך. פלג הגיב: "אז תהיה מכובד ותישאר מחוץ לממשלה", ולאופירה הוא לחש: אמרתי לך שדנון לא ירצה להתלכלך בראיון הזה?.

דני דנון לא התגלה אמש במלוא פיקחותו. מצד אחד הוא לא רצה להתלכלך כדברי פלג, אבל מצד שני כשהוא אמר שלשותפות בקואליציה היו דרישות מוגזמות, בעצם הוא התכוון שביבי סחיט, כי עובדה שהוא נענה לכל הדרישות. 

היה ברור שדנון ניסה ככל האפשר להסתיר את אכזבתו מנתניהו כי האצולה מחייבת. ואז אופירה מצאה לנכון לשבח את אמסלם שלפחות הוא, הבטיח משהו וקיים. ואני שואלת: מה בדיוק אמסלם קיים? שהוא יתמוך בממשלה רק מבחוץ? ביג דיל. ברור שהוא יתמוך מבחוץ, כי נתניהו השאיר אותו שם. 

שיא השיאים בקומדיה הטרגית הזאת, היה, לא תאמינו, שר הבריאות לשעבר, ניצן הורוביץ, שהגיע לאולפן וקרא לגברת סטרוק לא פחות ולא יותר: "חלאה". אימאל'ה ואבאל'ה. אם אותו הורוביץ' שתמיד מתבטא כמו ג'נטלמן אנגלי, התפוצץ לגמרי על הגברת מהציונות הדתית, אז באמת הגיעו מים עד נפש. ואני לגמרי יכולה להבין את כעסו. היש דבר מקומם יותר מאשר לבטא טמטום שכזה שרופא לא יגיש טיפול רפואי אם זה נוגד את אמונתו? לגב' סטרוק אומר: את לא מכבדת את כיסוי הראש שעל ראשך, ולא את כיסוי הראש של הרבה אחיות מקסימות בבתי החולים, עם כיסוי ראש דומה לשלך, שאין מסורות מהן, לכל חולה באשר הוא. אז מוטב שתנצרי לשונך ותשמרי את הרעיונות ההזויים שלך לעצמך. ואני עוד עדינה, כי אתמול אצל אופירה, רני רהב אמר שתחזרי למערה ממנה יצאת.  

ויודעים מה עוד מצחיק? שבשבוע האחרון מחרטטים אותנו שכדאי לנו להירגע ולא להילחץ, כי ממילא רוב ההסכמים שנחתמו, לא יקוימו. תגידו, אתם באמת חושבים שאנחנו עד כדי כך אהבלים? אם הם לא יקוימו, אז למה הם נחתמו מלכתחילה? כי אנחנו רגילים להיות ישראבלוף, עוד מימי הגשש החיוור?.

ולאופוזיציה אומר: אם כל מה שיש ליאיר לפיד להגיד, בנאומו בכנסת בזמן השבעת הממשלה, הם שבחים שהוא מחלק לעצמו ולממשלה היוצאת, במקום לדבר כאופוזיציונר אמיתי שתוקף באש ותימרות עשן את ההסכמים שנחתמו, אז מגיע לכם שאתם בחוץ.  

ולכל אלה שכבר ארזו על מנת לעזוב את הארץ, חכו קצת, כי הולך להיות כאן מצחיק נורא. לפני שיהיה עצוב נורא.