בשבוע שעבר עלו פרומואים לסדרת כתבות של הילה קורח, שישודרו במהדורה המרכזית של חדשות 13, העוסקת בחינוך מיני ובשאלה: "למה אנחנו לא מדברים עם הילדים על מיניות?" נראה כי עוד בטרם שידור הסדרה, קורח הצליח לעורר את חמתם של צופים רבים, שהגיבו לה ברשתות החברתיות.

בתיאור של סדרת הכתבות נכתב: "ההורים של היום יכולים להיות נבוכים ולהמשיך לדחות שיחות אינטימיות עם הילדים, אך בזמן שאנחנו לא יוצרים קשר, הילדים צורכים את המידע מגוגל ומהפורנו, וזה קורה הרבה יותר מוקדם ממה שאתם חושבים. איך מתגברים על המבוכה ולא מתעוררים מאוחר מדי?".

הילה קורח, מגישת המהדורה המרכזית, פגשה את הילדים והנערים שרוצים רק לדעת, המדריכים המרצים, המתנגדים שדורשים להוציא את החינוך המיני מבתי הספר, החוקרים וההורים שיודעים איך עושים את זה נכון.

View this post on Instagram

A post shared by Hila Korach (@hilakorach)

בעקבות תגובות וביקורות רבות שקיבלה על על סדרת הכתבות שלה על חינוך מיני שעולה הערב (ראשון) במהדורה המרכזית של חדשות 13, אמרה קורח: "ראיתי כבר שקוראים לנו סוטים ופדופילים על עצם הרעיון - למגיבים האלה אני ממליצה לצפות במיוחד".

עוד הוסיפה קורח כי "יש ים סיבות לא לדבר עם הילדים שלנו על הגוף שלנו ועל מיניות: 'זה מביך נורא'; 'הם בכלל לא שם בראש שלהם ובהתפתחות שלהם'; 'אם יקרה משהו הם בטוח יבואו לדבר איתי'; 'אני לא רוצה להפחיד אותם'; 'אני לא רוצה לעודד אותם לחקור'; 'אני לא רוצה לבלבל אותם'; 'הם יכולים לגלות לבד'; 'אני אמא והוא בן', או להיפך. ים סיבות".

"כמה חבל, ומעולה, שהם תמיד שני צעדים לפנינו ושהם חריפים וחכמים הרבה יותר ממה שאנחנו היינו בגילם, ובטח ממה שאנחנו תופסים מהם. ואם הם לא יודעים משהו - יש להם מאיפה לגלות. המקורות האלה לא בוררים מילים ולא מסננים תמונות, וגם אם התקנו את כל ההגנות ועטפנו אותם בצמר גפן – הם ישמעו כבר מחברים שלהם באינספור הזדמנויות אחרות", המשיכה העיתונאית.

"אני לא אובייקטיבית, אבל בעיניי, סדרת הכתבות שלי שמתחילה הערב במהדורה היא חובת צפייה לכל הורה - גם זה שלא רוצה שידברו על זה בבתי הספר ובעיקר לזה שלא מדבר עם הילדים שלו בבית על הגוף שלנו, על מערכות יחסים, על הסכמה, על טבע האדם. אמהות ואבות. אל דאגה - היא כמובן גם מתייחסת להתאמה לגיל, למגזרים השונים ולתפיסות עולם".

המדריך השלם להורה: למה, איך ומתי צריך לדבר עם הילדים על הגוף שלנו ועל מיניות? - הערב ב-20:00, במהדורה המרכזית של חדשות 13