זהירות, זה עומד להיות מביך: "מעריב לנוער שלום, התאהבתי בהילה קורח, האם זה מסוכן?" בעבור כל מי שגדל בשנות ה-70, ה-80 וה-90, זאת בטח נשמעה כמו בדיחה מהעבר, או אולי הבלחה מימים בהם מעריב לנוער היה התנך של המתבגרים. אבל אם נשים לרגע את הציניות בצד, סדרתה החדשה של קורח "מורה נבוכים" ששודרה אמש (ראשון) במהדורה המרכזית של רשת 13, היא ללא ספק עליית מדרגה. 

אמנם אנחנו רגילים שהילה קורח טובה בהכל, אבל לזה לא ציפינו. לראשונה במהדורה המרכזית, קורח מעלה דיון על כל המילים המפחידות, השאלות העמוקות והשיח הפתוח על מיניות. קורח יוצאת למסע חשוב, מעלה את השאלות, איך עושים את זה נכון? מתי להתחיל? ואיך אפשר להתאים זאת לאמונה ותפיסות עולם. לצד זאת, קורח מנסה להבין איך ניתן לחנך ילדים לזהירות מצד אחד וסקרנות בריאה מצד שני, ואולי הכי חשוב, באילו מילים להשתמש. 

"זה כאן כל יום בכל בית, האירוע החדשותי מהחשובים של חיינו ולא מדברים עליו במהדורות החדשות, לא מדברים עליו בכלל" טוענת קורח. כחלק מהמסע של קורח כעיתונאית היא חושפת תחושות מהיותה מתבגרת "אנחנו היינו בני נוער שרוצים לדעת אבל לא היה מי שייתן תשובות" ואילו כיום, היא אמא ומבינה שהשיח על חינוך מיני הוא מאתגר ואפילו גורם לאי נוחות מסוימת, אבל הדחקה זו לא הדרך. לדבריה "ההורים של היום, ואני ביניהם, יכולים להיות נבוכים ולדחות שיחות אינטימיות עם הילדים אבל את מעריב לנוער החליפו מנועי החיפוש שלא בוררים מילים בקפידה".  

מטרתה של קורח היא ליצר את המדריך השלם להורה למה איך ומתי צריך לדבר עם הילדים שלנו על מיניות. וקורח נוגעת בבעיה האמיתית ומציגה את הקושי בפתיחות תוך אלגנטיות שאיננה מתנצלת ובלי מילים מכובסות. מעבר לכך, לא ניתן להתעלם מהעובדה שקורח מגיעה ללמוד, היא בוחנת בעדינות איך מייצרים שיח נכון ונמצאת בהקשבה מלאה למרואיינים, שמסתבר יכולים ללמד גם את הילה קורח, דבר או שנים. 

לצד הצגת רעיון הפתיחות על מנת לייצר תמיכה עבור הילדים יש מי שמתמודד עם האתגר לבד. ש' אב חד הורי לשתי בנות מספר: "לאב חד הורי, זכר יש בעיה מול הבנות מה שנקרא, בעיה כפולה ומכופלת. אני זוכר שסביב הגילוי הראשון למחזור, הייתה הרבה ציפייה. חיכיתי לזה כי עשיתי הכנה שנה קודם. בניית שיח פתוח, התייעצתי עם קופת חולים שיעצו לי על רפואת מתבגרים והיה לי ברור שאני מפגיש אותכן עם רופאת נשים. בשיחה עם חברים שלי גיליתי למשל שהם לא ידעו על חיסון paps, סרטן הרחם. זה חיסון שחייבים לעשות אותו לפני מגע מיני ראשון והם שאלו אותי מאיפה אתה יודע את זה. הכתבה הייתה אותנטית והציגה את כל המבוכות וחוץ מזה, אין על הילה קורח".

אז אם זה לא ברור לסדרה החדש של הילה קורח יש חובת צפייה, למתבגרים, להורים ולכל המתנגדים. רעיון הדחקה כבר לא מתקבל בימינו והמחסום הדמיוני ששמו הדורות הקודמים מאבד את יסודותיו. ב-2023 סקס זה לא מילה גסה וגניחה זה רק קול הנאה.