בשעה טובה ומוצלחת, יש לנו ממשלה. הבחירות באופן רשמי מאחורינו, גם ההשבעה כבר חלפה, והשבוע התפנו השרים וחברי הכנסת להחלפת התפקידים ולשלב החשוב ביותר, אולי חוץ מלהעלות תמונה ייצוגית במשרד החדש: חפיפה כדלקמן. במקרה של כל רוב עמדות המפתח, החפיפה הלכה בדיוק כמו במפגש הראשון שלנו עם עובד במספרה שאנחנו לא מכירים – לא מעט כוויות ואיזו מקלחת קרה ומפתיעה. בדיוק לפי הספר, גם בארץ נהדרת דאגו לערוך חפיפה מסודרת בין השרים, ולהסביר לנו שיש מצב שלא עשו את הכל כמו שצריך, או בעצם עשו את הכל לא כמו שצריך. 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ראשונים להתחלף היו שר הביטחון היוצא בני גנץ ושר הביטחון הנכנס יואב גלנט. הכל היה ממלכתי, מסודר, מלא בכמה 'גבירתי' של גלנט שמכל אחד מאוד קשה להתאושש, ואז הגיע בצלאל סמוטריץ', שחשב שהוא שר הביטחון. ובגלל שכשאומרים סמוטריץ' כבר אי אפשר שלא לומר בן גביר, גם הוא התייצב באולפן, אחרי שבוע סוער למדי שכלל עלייה בת מספר דקות להר הבית. השורה התחתונה? השניים אמרו לנו שהם הבוסים הגדולים של התיק, זה לא עבד, אז הם התמסרו בדגל משרד הביטחון מעל ראשו של גלנט. הדגל כמשל? אולי. 

אחרי הזירה הביטחונית שידעה ימים יציבים יותר, הגיעה העת מעט צמד בשורות מכיוון הליכוד: מירי רגב חזרה לתפקידה האהוב כשרת התחבורה, ושלמה קרעי, אשף הגימטריה, נכנס לתפקיד שר התקשורת. ואיך אפשר להגיד תקשורת בלי לומר טלוויזיה? אחרי שהודיע קרעי חגיגית שהוא ישנה את כל מה שעשו קודמיו, ערך לנו דמיון מודרך קצר על האופן בו ייראה הריאליטי 'הזמר במסכה' בשנת 2028 למשל. הפורמט החדש, 'החזן במסכה', יכלול דמויות כמו חלה וקיגל, ושופטיו, תאמינו או לא – סיון רהב־מאיר, אסתר חיות שהחליפה את הגלימה בגלימה צבעונית מעט יותר, וינון מגל, שזכה לחיקוי שבוע שני ברציפות, ודאג לשמור את הדיון ברומו של עולם. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

אם נלך על משל ה'ביבי בישל דייסה', אחת מחברות הכנסת שבאמת לא נשאר לה דבר היא גלית דיסטל־אטבריאן. אז גם בארץ ניצלו את העובדה שהיא קיבלה עליה תפקיד של שרה ללא תיק, ומצאו לה פוזיציה מעניינת למדי קרוב מאוד לנתניהו. קו ראשון. ואפרופו מעט מדי תפקידים לליכוד, ש"ס שזכתה בשפע משרדים שלא מבייש את ווי וורק, חילקה את משרד הרווחה לשניים. איך זה נראה? בדיוק כמו שחשבתם, רק במקרה הנ"ל הרבה יותר מצחיק. 

מה עוד היה לנו השבוע? לא מעט רבנים החליטו לצאת נגד מינויו של אמיר אוחנה לתפקיד יו"ר הכנסת כי כל חטאו הוא השתייכותו לקהילת הלהט"ב, כשהבולט מביניהם, הרב מאיר מאזוז, טען דברים שדי קשה לי לחזור עליהם פה. ארץ נהדרת כמו שארץ נהדרת יודעת לעשות, נתנה במה למילים הללו ובאותה נשימה הבהירה כמה דבריו אבסורדיים, וזה בדיוק מה שסאטירה צריכה לעשות. 

אגב, גם השבוע משפחת לרמן מחולון נותרה בדירת אמם שהפכה להם את החיים במותה, וציוותה עליהם לריב על הנכס עד טיפת הזיעה האחרונה. והפעם: טוויסט מעניין בעלילה, שגרם לקרבות התחתית בדירת השלושה חדרים ביום טוב להחמיר במוני מונים.