מתחילת העונה נחו בשטח טאגאלוג בהרי האולימפוס. ניצחון שהגיע משימה אחרי משימה, ברזנט, הרמוניה הדדית, מה כבר היה חסר להם? (אוקיי, אורז). האמת שלמרות המחסור הרציני במזון הם הפגינו כושר פיזי ומנטלי מרשים מאוד. אבל אז, בוקר אחד הם התעוררו לתרחיש די מוזר. הם הפסידו במשימה, ועוד איזה משימה, זאת שאחראית על הגעתם למועצת השבט. כמובן שהמאורע לא נעים כלל, אבל בשבט היו צריכים להתעורר על עצמם בדחיפות.

העניינים על האי בהישרדות מתחממים: מי אמרה "במקום לחפש גברים - שחקי את המשחק"?
משתתף "הישרדות" סהר כהן ארגן אירוע התרמה, אך חבריו לאי הבריזו - וזו הסיבה ההזויה

בואו נחזור קצת אחורה, למשימת החסינות הגיעו שני השבטים עייפים, מותשים ובעיקר חרדים לנצח, ודנו ישר ב"תרגיל" של מאיה קיי מבייבאין מאחר והבטיחה בפרק הקודם סיר אורז שלם לטאגאלוג, למרות שמעולם לא בישלה בעצמה אורז במשחק (ואני לא אתפלא אם גם לא במציאות), הבטיחה להם הרים וגבעות והותירה אותם עם גרגירים. כל חברי שבט טאגאלוג התעצבנו מאוד על מאיה (בצדק יש לומר) פרט לטל המרומה (בכל זאת, כשהוא דלוק עליה הוא יסלח לה גם על יותר מזה).

המשימה עצמה, משימה די קלאסית להישרדות, הורכבה משני צמדים שהיו צריכים להחזיק כבלים שניתן להעמיס עליהם שקי חול. בבייבאין זיהו מהר את החוליה החלשה של טאגאלוג, ניר רגב, והעמיסו עליו ועל טל את כל השקים. ההימור השתלם מאוד לאחר שהם קרסו מהר, ונותרנו לבסוף עם נטשה וגל מצד אחד, וגיא שיקר וסהר מהצד השני.

החבל רק החליק לה? גל רובין בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
החבל רק החליק לה? גל רובין בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

אני חייב לציין שכאן הייתה נקודה די מעניינת, למרות ששיקר נראה כאילו הוא עומד ליפול בכל רגע, וגם רואים את גל בריאיון למצלמות אומרת "אני רואה את גיא רועד, עוד רגע זה שלנו", נראית לפתע גל מעט מועדת, מעט מעורפלת, מפילה את השקים וגורמת לשבט שלה להפסיד לראשונה. איך רפי גינת אמר פעם: משהו מריח קצת 'קומבינה'. (מכיוון ההפקה כמובן).

מהרגע הזה שבט טאגאלוג לא ידע כיצד לאכול את עצמו, וכל חבריו שנרדמו בעמידה היו צריכים להתארגן מהר על בריתות. אחת מהן, גל רובין, מנסה לדבר עם גיא רוזן ומספרת לו על שאיפותיה להמשך ורצונה להיות איתו יחד. אולם, הדבר לא כל כך מוצא חן בעיניה של ירדן, בת בריתו של גיא, שבטוחה שגל מנסה דווקא לפרק לה את הברית. אז ירדן, הגיע הזמן שתגלי משהו, מאז קום המשחק הזה כ-ו-ל-ם, בדגש על כולם, ניסו להתארגן על בריתות נוספות כשלא היו חברים בברית מסוימת.

במעשיה של גל אין שום דבר פסול, בטח כשהיא בכלל לא ניסתה לפרק שום ברית, אם כבר, להצטרף אליה. אבל מבחינת ירדן הדבר לא משנה, אצלה גל נשרפה ויש להדיחה בהמשך. למה? כי בא לה, אולי כי היא קפריזית וגל לא באה לה טוב בעין. חבל שירדן שורפת קשרים סתם, לא אתפלא אם זה יבוא לה בהפוך בהמשך.

לא הבינה את המשחק. ירדן זוהר בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
לא הבינה את המשחק. ירדן זוהר בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

בינתיים בטאגאלוג, רוב השבט התחלק לשניים. אלו שרוצים להדיח את ניר, ואלו שתקועים עם ניר. העניין איתו זה שהוא, די איך לומר, מיותר. הוא לא ממש מסייע לחברי השבט, לא חזק פיזית ולא מנטלית, והוא די עול. אלו שתקועים איתו וישכילו להדיחו, יגלו שהם יסייעו לעצמם ויתנו להם אולי נקודת זכות מסוימת אצל אלו בברית השנייה.

בינתיים, אלו שהתחברו לניר חשבו להדיח את גיא רוזן כי הוא "מדבר יותר מדי" לטעמם. כשמדובר בהדחה ראשונה לשבט, ברור לכולנו מי מסתכל אסטרטגית לטווח ארוך, ומי מסתכל על שטויות, ויישב בגמר בקהל רחוק מחבר המושבעים.