אמש הושקה העונה החמישית של "נינג'ה ישראל" ב"קשת 12", עם הבטחה וחידוש דרמטי - לראשונה בישראל: עונת הדו קרב. עונה בה מסלול כפול, המיועד לשני מתחרים שיתחרו ראש בראש במקביל. במסגרת העונה החדשה - כל אחד מהמתחרים יצטרך להיות מהיר יותר, חזק יותר ונחוש יותר כדי להגיע לגמר ולנצח, כאשר כל דו קרב עשוי לסיים מיידית את דרכו של אחד מהם בעונה. נראה כי למרות החידושים, פרק ההשקה של העונה לא הגיע לנתון מרשים במיוחד.

"החבר'ה הכי טובים בעולם": מתמודדי "נינג'ה ישראל" הצעירים נחשפים

השנה, יובל שמלא, הנינג'ה הישראלי הראשון, מצטרף כפרשן לעונה החדשה של התוכנית בקשת 12. שמלא, שטיפס בעונה הקודמת את המידוריאמה ב-26 שניות והוכתר לנינג'ה ה-16 בעולם, פרש כזכור מההתמודדות בתכנית. כעת הוא מצטרף לעמדת השידור של ניב רסקין וירדן ג'רבי. פרק הבכורה קיבל נתון זהה להשקת העונה הקודמת, וחלש מאלו שלפניה.

השקת "נינג'ה ישראל" אמש ב"קשת 12" הגיעה לנתון צנוע יחסית של 17 אחוזי רייטינג ו-454 אלפי צופים, וזאת בין השאר בגלל שבמתחרה "רשת 13" שודר פרק נוסף ברילאיטי היוקרתי "הישרדות", שכנראה נגס בנתח הצפייה של אסי ורותם והגיע ל-10.7 אחוזים ו-279 אלפי צופים. הדרמה התקופתית "קרתגו" של "כאן 11" הסתפקה ב-3 אחוזים ו-76 אלפי צופים.

לשם השוואה, פרק ההשקה של העונה הקודמת בסוף 2021 קיבל 17 אחוזים ו-435 אלף צופים, פרק השקת העונה השניה ביולי 2019 קיבל 17.4 אחוזי רייטינג.

אמש, הושקה רצועה חדשה נוספת ומסקרנת במיוחד, תוכנית הבוקר החדשה שהובלתה של גאולה אבן ב"רשת 13". "העולם הבוקר" בגרסתה החדשה עוסקת בנושאים שנמצאים בראש סדר היום החדשותי והציבורי. בחלקה הראשון עוסקת התוכנית בנושאים שנמצאים בראש סדר היום החדשותי והציבורי ובחלקה השני בנושאי אקטואליה ''רכה'', תרבות, בידור ועוד. בכל חלק של התוכנית משתתף פאנל של אורחים מתחומים שונים.

פרק הבכורה של תוכנית הבוקר החדשה של "רשת 13" קיבל 2.5 אחוזים, והפסידה ל"חדשות הבוקר" בהובלת ניב רסקין שקיבלה 3.6 אחוזים ב"קשת 12". לשם השוואה ביום חמישי האחרון, בפרק הפרידה מהצוות הקודם של "העולם הבוקר" קיבלה התוכנית 2.6 אחוזים, ביום רביעי היא זכתה ל-1.6 אחוזים בלבד, ביום שלישי 1.9 אחוזים, ביום שני 2.3 אחוזים, וביום ראשון 2 אחוזים. 

הממוצע של תכנית הבוקר של רשת עם צביקה הדר, מירי מיכאלי ורותם ישראל (ששודרה בשנה האחרונה) היה 2.6%. ההשקה של התכנית בפורמט ההוא עשתה 3.2%.

עם כך, נראה שבסך הכל - ההשקה של הגרסה החדשה השיגה נתונים נאים ביותר בהשוואה לשבוע החולף. לעומת שעות הערב, השינויים בשעות הבוקר נחשבים לדרמטיים פחות, ומבוססים על הרגלי צפייה, כך שעל מנת להבין עד כמה המהלך של "רשת 13" בשינוי רצועת הבוקר השפיע על הערוץ נצטרך לחכות תקופה נוספת.