מאז הקמת תאגיד השידור הטלוויזיוני שאלת מדידת הרייטינג ריחפה סביבו. על פי שיטת מדידת הרייטינג הנוכחית שנוגה כבר משנות התשעים, המדידה מתבצעת על ידי ועדת המדרוג, באמצעות מכשיר אלקטרוני נבדקים הרגלי הצפייה של מאות בתים, המהווים מדגם מייצג של פלחי אוכלוסייה שונים. נתוני הרייטינג כל "כאן" בצפייה לינארית נמצאים הרחק מאחורי גופי השידור המסחריים "קשת 12" ו"רשת 13", ופוליטיקאים שרוצים לסגור את התאגיד מנפנפים בנתונים אלו, בעוד ב"כאן" טוענים שי רוב הצפייה בתכנים שלהם נעשית דרך הדיגיטל - ומציגים נתונים שמאשרים זאת.

מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי, גולן יוכפז, החליט למנות פרויקטור שירכז את האתגרים הטכנולוגיים והמחקריים לקראת תהליך של מדידה אחודה (מדידת רייטינג טלוויזיה ונתוני צפייה בדיגיטל) שאותו מבקשים לקדם בכאן. תאגיד השידור הישראלי פועל כבר תקופה ארוכה בניסיון לשלב בנתוני הצפייה הלינארית בטלוויזיה, כפי שהם מתפרסמים ע"י ועדת המדרוג, גם את נתוני הצפיות של תוכניות וסדרות התאגיד בפלטפורמות הדיגיטל. תוכניות התאגיד זוכות במצטבר לעשרות מיליוני צפיות, שלא מוצאות ביטוי ברייטינג המפורסם לציבור.

כך למשל הסדרה "המפקדת" שזכתה ללמעלה מ- 5.5 מיליון צפיות בעונה השנייה, בדיגיטל ובטלוויזיה. קופה ראשית, עונה 3, עם 82.7 מיליון צפיות, "מנאייכ" עם כמעט 8 מיליון צפיות, לבד בבית בכאן חינוכית  עם מעל 50 מליון צפיות בדיגיטל בלבד, מעל 2 מיליון צפיות לקרתגו סה"כ עד כה, בדיגיטל ובטלוויזיה ומליוני צפיות למשדרי מונדיאל 2022.

בהודעה נכתב: "כאן ממשיכים להשקיע בתחום מדידת החשיפה לתוכן, לאור השינוי המתמשך בהרגלי הצפייה והאפשרות לצפות בתכני התאגיד בכל מקום ובכל זמן".

בתפקיד החדש יפעל שחר להב רז, במסגרת אגף התכנון המחקר והאסטרטגייה של התאגיד, לבניית מודל מדידה אחודה לכלל התוכן של התאגיד בטלוויזיה ובדיגיטל , מגמה המתפתחת כיום במדינות רבות בעולם. במסגרת תהליך העבודה ייבחנו האפשרויות העומדות בפני התאגיד למדידה האחודה,  יצירה וניהול של שיתופי פעולה בארץ ובעולם עם גופי תוכן ומחקר והפעלת המודל הנבחר בישראל. בתאגיד מבקשים לקבע מדידה שתייצג גם את החשיפה המשמעותית לתכני כאן בדיגיטל, כולל צפיות באפליקציה החדשה לטלוויזיות החכמות כאן BOX שהושקה לפני כחודשיים.

שחר להב רז (צילום: ללא קרדיט)
שחר להב רז (צילום: ללא קרדיט)

להב רז, בן 47,  בין תפקידיו הקודמים - עבד 13 שנים בקשת במחלקת המחקר וכמנהל לוח השידורים, עבד בסקיי מדיה לונדון תחת הפרוייקט CFLIGHT - למדידה אחודה ושימש כמ"מ מנהל מחלקת מחקר בתאגיד בעבר.