אז כידוע בין שני השבטים התקיימה החלפה קטנה בין דורין וטניה שהתנדבו ללכת לפסגת הגורלות (שם יפה ל"מומנטום מושלם להפקה לעשות מה בראש שלה"), והן הפתיעו מאוד את חברי השבט החדשים שלהן ונהיה סוף סוף משהו קצת יותר מעניין בעונה המעט מעייפת הזאת. דורין, כמו ששמנו לב שהיא יודעת לעשות הכי טוב, דיברה על עצמה, ושוב פעם על עצמה, ומהרגע הראשון שנחתה בשבט נתנה לחלקם תחושה לא נוחה.

פרסום ראשון | העניינים מסתבכים: מי השורד שעבר בדיקת פוליגרף ויצא דובר שקר?
בלעדי | משתתפי הישרדות זומנו בדחיפות לשיחת נזיפה - וזה מה שקרה שם

בהמשך לכך, פתחנו את הפרק הזה בבוקר של דניאל ציוני מדבר עם דורין על אסטרטגיה. דניאל, אדם שנראה חביב גם על שונאיו, מופתע מהשאלות של דורין ומה שאומרת לו, לדוגמה: "אתה רואה אותי במקום אחר חוץ מהגמר?", או "אין פה כאלה שחקנים טובים", תוך ששמה יד על הראש ומסמנת את טמטומם של אחרים בעונה. באמת דורין? עד כמה אפשר להתנשא על שחקנים אחרים? זו קבלת הפנים שחושבת שתעשה לך טוב בשבט החדש?

לאחר מכן, אנו קופצים ומדלגים אל משימת החסינות הקבוצתית, שם פוגשים השבטים לראשונה אחד את השני בהרכבם החדש. כשגיא זוארץ שואל אותם איך היה המעבר, דורין מכה על חטא ואומרת בלי היסוס: "אני עכשיו בטאגלוג, והם (בייבאין) האקס, ומאקס רצוי לשמור מרחק". אחלה דורין, לא רק שהתחלת לשרוף את עצמך בשבט החדש, עכשיו גם בשבט הישן. כמובן שכל חברי שבט בייבאין היו בהלם מאמירה שלה.

הופתעו מהתנהגות של דורין. סהר וספיר בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
הופתעו מהתנהגות של דורין. סהר וספיר בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

במשימה עצמה התנהלות השבטים התחלקה לשניים: בייבאין עבדו בשיתוף פעולה, טאגלוג לא. על ההתחלה דורין ניסתה להוכיח את עצמה ומתעכבת על פתיחת קשר בין שני חבלים, דבר שגורר עיכוב מיותר לשבט. אני יכול להבין את דורין, אבל גם חושב שצריך לדעת מתי לשחרר ולא להראות בכל רגע נתון "הנה אני פצצה, אני תותח, אני מושלם", רק כדי למתג עצמה באופן הטוב ביותר. 

במהלך המשימה, טניה שעברה מטאגלוג לבייבאין, אמרה משהו שאפשר מאוד להזדהות איתו. שבט בייבאין עבדו בשיתוף פעולה יותר טוב כי יש יותר הקשבה. הדבר ניכר גם כשהיא קמה באותו בוקר עצובה וקייסי ישר באה לחבק אותה. בתכל'ס, בשבט בייבאין יש פחות אגו, ואני אישית הרבה יותר נהנה לצפות בהם מאשר טאגלוג, משום מה לחלקם שם פחות התחברתי. לרוב חברי שבט בייבאין יש משהו יותר "אנושי", במיוחד אחרי שדורין עברה משם.

יצאה מגדה ובצדק. נטשה בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
יצאה מגדה ובצדק. נטשה בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

ולענייננו, הפואנטה הגדולה של הפרק הגיעה דווקא כשהשורדים חוו לראשונה מערכת גשם גדולה שהכריחה אותם להתכונן בהתאם. כמעט כל חברי שבט טאגלוג עשו מאמצים לסדר את הברזנט ולהביא במבוקים שישמשו כיסודות למחסה, אבל היה מישהו מאוד ספציפי שהעדיף משום מה שזה רעיון טוב לעמוד מהצד ולחלק הוראות. אם לרגע היה לכם ספק מי זה, אז כן, זו דורין. 

את נטשה הדבר הזה הרבה פחות הלהיב. מבחינתה (ובצדק מוחלט) דורין ממש לא אמורה לעמוד מהצד ולחלק לכל אחד הוראות מה לשים איפה כדי שיהיה מחסה. האמת, כולנו היינו מסכימים שאם היינו מתמודדים חדשים בשבט היינו רוצים לעזור, ופחות לחלק הוראות. במקסימום לייעץ. הרי ככה משתלבים, לא? אז זהו, מבחינת דורין היא "רגילה להוביל, זה המקום הטבעי שלי", אמרה.

לסיום, הגיע הזמן להגיד את האמת. בשל התנהגותה של דורין, יכול לקרות לה ההפך ממה שציפתה. לקראת מועצת השבט הבאה של טאגלוג, עלולה מי שרגילה לעמוד בראש, למצוא את עצמה בקרוב מאוד בראש רשימת המועמדים להדחה.