אל הפרק הזה הגענו לאחר שבפעם הקודמת גילינו ש"פסגת ההחלטות" זה שם נרדף ל"פסגת השקרים", ובעיקר קיבלנו הבטחה ל"מהפכה הגדולה של קייסי". על מה ולמה כבר נגיע, אבל נציין שהפעם (להבדיל מאלפי הבטחות הפרומואים עד כה) היה דווקא שווה לחכות.

בלעדי: דניאל ציוני חוטף ביקורת על הפרישה ובורח מהארץ
גיא שיקר חושף את הקשיים שחווה ב"הישרדות"

ראשית, נתחיל עם משימת החסינות ובו השקרים שירדן וספיר יצרו לעצמן מפסגת ההחלטות, וזה עוד אחרי שירדן חשפה הכל לשבט שלה (לא שהצלחתי להבין מה היא עושה בתוכנית הזאת אם היא לא מצליחה לשקר). אני מודה שברגע שגיא זוארץ שאל את שתיהן אם הן רוצות לשתף מה היה שם, הייתי בטוח שירדן לא תצליח להסתיר את שוב השקר ותפיל את ספיר מול בייבאין. בכל מקרה, גיא הסביר להם מה המשמעות של כל שרשרת שהגיעה מהפסגה ואני מודה שאחרי שלושה חברי שבט היה קצת קשה לעקוב. 

בכל מקרה, בייבאין עומדים לחזור למועצת השבט כשמבחינתם היו שתי מועמדות די ברורות להדחה. מצד אחד טניה, כי היא מקורבת לברית של גיא רוזן מהשבט השני, דבר שלחלוטין הולך לסבך את מי שיישארו מבייבאין באיחוד, ומצד שני יש לנו את אלית. כי זו אלית. בואו, כולנו יודעים שאם היא לא תודח במועצה הבאה אז במועצה שאחריה.

נתראה במועצה הבאה. אלית בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
נתראה במועצה הבאה. אלית בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

אבל, מישהי החליטה להיות ה"נודניקית" התורנית של הפרק והפעם זו ספיר. כזכור, מתחילת העונה נשמעו מספר טענות על כך שהיא לא עוזרת מספיק בשבט ורוצה שיעשו בשבילה הכל, אבל הפעם, זה כבר נראה ממש רציני. תכל'ס, חוץ מלהעיר את שיקר כמו ילדה בת 6, לא ממש ראינו אותה עושה יותר מדי בשבט ואני זוכר מפרקים קודמים אומרת שאין לה כוח להביא גזעים, יופי ספיר.

קייסי, שהנוכחות שלה בתוכנית אגב ממש כיפית, תופסת את המושכות ומחליטה לעשות "מהפכה" בכוונה להדיח את ספיר. האמת, ספיר נראית לי כמו אחת שבהפקה היו רוצים לראות באיחוד, אבל אני לא אתפלא יותר מדי (וגם לא ממש אתגעגע) אם היא תודח כבר במועצה הבאה. 

להדחה שלה יש בעייני יתרון וחיסרון. מצד אחד, פדלאה אחת פחות, יותר טוב לשבט. מצד שני, המהלך מותיר את סער לבדו כמעט לחלוטין וזה טיפה מבאס, כי בואו נודה, סער הוא אחד היחידים שאפשר לתפוס ממנו שורד נורמלי. גם אסטרטג, גם חזק פיזית ולמרות הכל מתנהג באדיבות לכולם. אני מאוד אופתע אם הוא לא יגיע לשלב גבוה במשחק. לסער יהיה אולי רק את טניה, וגם אז הוא יהיה חייב לבנות את עצמו מחדש.

עלתה על הגריל של חברי השבט. ספיר וסהר בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
עלתה על הגריל של חברי השבט. ספיר וסהר בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

לצורך הכנת הקרקע להדחה קייסי עושה את שיחותיה עם אלית ושיקר. פה אני חייב לציין לגבי גיא שיקר, ושהוא יהיה לי בריא, אבל הבן אדם הזה פשוט פדחן ברמות. אומרים לו לא לדבר עם אף אחד, אז הוא הולך לדבר עם מאיה כי "קייסי אמרה לי שצריך להתקרב למאיה" ומחמיא לה בפתאומיות ובצורה די מפדחת על היופי הפנימי והחיצוני שלה. אין לי מושג אם אופן הדיבור וההתנהגות המעט ילדותית הזאת גם ככה בחיים האמיתיים, אבל זה מרגיש שמשהו שם לא אפוי. מה שכן זה קצת חבל כי למרות הכל אני כן מחבב אותו.

לסיום, הדרך של קייסי עדיין לא לגמרי סלולה. למרות חוסר האמון של מאיה מול ספיר היא עוד מתלבטת אם לכתוב את שמה על הפתק (לא ממש הבנתי למה), וזה עוד לפני שהזכרנו שגיא רוזן צריך לעשות ביקור בבייבאין ולשחק עם השרשראות שכמה בנות שם קיבלו. בכל מקרה, המהלך הזה הוא בינתיים הדבר הכי מעניין שקרה פה מתחילת העונה. מישהי במרכז העניינים שנמצאת על הגריל זה דבר לא צפוי שמשאיר מתח להמשך. זאת כמובן, בתקווה ששיקר (שכזכור מעולם לא למד לשקר) לא יחשוף הכל.