אז עם כל הכבוד לזה שראינו שורדים מרחרחים חלות, מתרגשים ממתנות מהבית, או מפזרים פוצי מוצי ושאר ירקות, היו גם כמה דברים לא פחות חשובים להמשך ששודרו בפרק האחרון. שחלילה לא ישתמע שמשהו ממה שהשורדים מספרים על עצמם לא חשוב, אבל בתוכנית הזאת אוהבים מאוד לנפח את הפן הרגשי, וזה קצת מעמיס כשזה מרגיש כאילו זה היה לפחות שליש מהפרק.

למרות שניסתה להתנער מתדמית משפחתה, ספיר קשתי עושה הפוך | הישרדות
סהר כהן VS גיא שיקר: הסכסוך החדש בין משתתפי "הישרדות"

בכל מקרה, הדבר הראשון שחשוב להתייחס אליו הוא השינוי המפתיע אצל קייסי. הדבר הזה קורה כשסהר מבין שאם טניה הלכה, הוא צריך מישהו חדש בברית שיוכל להסתמך על קולו, וכאן קייסי נכנסת לתמונה. למרות שעד היום השניים לא היו בברית, לא הייתה ביניהם איזושהי יריבות, אך מאחר וקייסי רצתה להדיח את ספיר היא חשבה לדחות את התכנון להתחבר לסהר בהמשך.

למרות שבשיחה בין השניים קייסי מנסה להתחמק, היא מבינה שהיא עלולה להיות הבאה בתור על הגריל בשבט ומסכימה להצעתו של סהר להתחבר אליו בינתיים. אני אישית ממש לא חושב שזה עומד להחזיק, קייסי עדיין מעוניינת בהדחתה של ספיר וכנראה רק רצתה לשמור את עצמה למועצה הקרובה שתראה שיש לה רוב בטוח להדיח את ספיר. ואם חלקכם שואלים מדוע שהיא לא תנסה לשמור על עצמה גם בלי ברית עם סהר? התשובה פשוטה, קייסי יודעת שמי שנותר לה (שיקר ואלית) הם לא בדיוק השחקנים הכי חזקים בשבט, ובמצב כזה היא נשארת חשופה.

קייסי בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
קייסי בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

ואם כבר דיברנו על חשיפות, הגיע הזמן שנבין מה לכל הרוחות קורה עם ההתלחששויות של המתמודדים בעונה הזאת? בפרק הקודם סהר, ספיר ושיקר מדברים בקולי קולות ונחשפו מול טניה כשזממו להדיח אותה, והפעם גל וטל מוצאים את עצמם באותה סיטואציה מול ירדן. אבל הפעם, להבדיל מהפדיחה בבייבאין, ירדן שומרת לעצמה את הסוד על המזימה להדיח את גיא רוזן.    

למעשה, מהפרק הזה היה ברור דבר אחד. בשני השבטים יש פצצה מתקתקת. בבייבאין קייסי שומרת תוכנית ש"תרעיד" את השבט ברגע שהיא תראה שהדבר יתאפשר לה, ובטגאלוג יש את ירדן (שכבר למדנו ששקר אצלה לא נשאר להרבה זמן) מחזיקה בסוד שעומד לגלות לכולם שהיא למעשה במיעוט וכמעט בלי מישהו להיות איתו בברית, ותציב את עצמה חשופה בפני יתר חברי השבט.

גיא רוזן בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
גיא רוזן בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

בטגאלוג חלק מהמתמודדים נמצאים בשלב מתקדם יותר במשחק, מאחר והם גילו בדיוק על מי אפשר לסמוך ועל מי לא. תכלס, השבט הזה מחולק לזוגות שכל אחד מהם חושב שונה: נטשה ואבירן שחוששים מהיתר, טל וגל שפועלים עצמאית ומנווטים בין כולם, וגיא רוזן ודורין שסומכים בעיקר על עצמם, גם כי הם מתחילים לקבל רמזים מהסביבה, וגם כי בטוחים שהם הכי טובים שיש. אולי פשוט שיעשו ביניהם תחרות ויעדכנו אותי מי זוכה.

לסיכום, הפצצה של ירדן עומדת לחשוף את כולם עירומים מבריתות. למרות שהיא חוששת על המקום שלה, דווקא עם חשיבה נכונה היא יכלה תיאורטית לקחת את גיא ולחבור לנטשה ואבירן להדחת גל או טל או מה שרק בא לה. אבל במקרה של ירדן כבר למדנו שהיא לא בנויה למשחק הזה, ולא נתפלא אם בקרוב נפסיק לראות אותה על המסך.