יוצרים, שחקנים, מפיקים ואנשי תוכן מתעשיית הטלוויזיה והקולנוע חסמו היום (רביעי) את רחוב קפלן בתל אביב וקראו "לשמור על השידור הציבורי". זאת, לאחר ששר התקשורת, שלמה קרעי, הצהיר כי "אין מקום בעידן הזה לשידור ציבורי", והדגיש כי התקציב של התאגיד יקוצץ. מוקדם יותר, ערכו אנשי התעשייה כנס חירום.

בתוך כך, המפיקה טמירה ירדני השתתפה גם היא בכנס ואמרה: "אני פעילה בעולם היצירה יותר מ-50 שנה. נשבר פה שיא חדש, שיא של אטימות, ניתוק מהעם, מהתרבות והאומנות. הפכנו לאויב העם - איך זה ייתכן? אנחנו היוצרים שמאמינים בפלורליזם ויוצרים תרבות על כל חלקיה. אנחנו ישראלים, יהודים, שמאלנים, ימנים, ערבים, להט"בים. התאגיד הוא גוף של הציבור".

"אנחנו יוצרים תכנים איכותיים בשביל התרבות. סגירת התאגיד יביא לקריסת עולם התרבות הישראלי. אלפי משפחות ייצאו לעוני. הזעקה עכשיו, אני אומרת לקרעי, תהיה יותר גדולה מכל מה שהם הכירו עד עכשיו", הוסיפה.

עובדי תעשיית הטלוויזיה במחאה על קיצוץ התקציב של ''כאן'' (צילום: אבשלום ששוני)
עובדי תעשיית הטלוויזיה במחאה על קיצוץ התקציב של ''כאן'' (צילום: אבשלום ששוני)

השחקן עלה דקה אמר: "הציבור הערבי שעד עכשיו נשאר מנותק, פתאום מוצא את עצמו במתח, בקומדיה ובשלל סדרות בטלוויזיה. הכישרון הקולנועי, המבט הייחודי של המגזר שלנו, מצא מקום והצליח להסתכל אל תוך עצמו. התהליך הזה נמצא רק בתחילתו. אם איום הסגירה יהיה חול בעיניים במטרה להסתיר משהו אחר, אני מקווה שהתאגיד לא יישאר מסורס ומפוחד. אני מאמין בגוף הזה וברצון הכן שלו לייצר משהו חדש".

גם חברי "זהו זה" הגיבו לאיומים של השר קרעי: "כל שבוע אנחנו נפגשים, מתיישבים, לקרוא מערכונים חדשים, מנסים לצחוק, להצחיק. להקל על תחושת התסכול וזה קשה. קשה לצחוק כשאתה מבין מה קורה כאן, אנחנו פה כולם מנסים להבין מה בדיוק התאגיד מפריע להם. מה זה הדבר הזה שבגללו הם רוצים לסגור את התאגיד?".

מארגון הדגלים השחורים נמסר: "קו ישיר עובר בין הניסיון למוטט את בית המשפט לניסיון לחסל את השידור הציבורי. הנאשם ושלוחיו מנסים לחסל כל גוף שמעביר עליהם ביקורת. קוראים לאזרחים ולאזרחיות להצטרף להפגנת קפלן וההפגנות ברחבי הארץ בסוף השבוע ולחזק גם את תאגיד השידור הציבורי״.