אז הפעם נתחנו לפרק האחרון עם הסוד הכמוס שירדן חשפה בפעם שעברה על טל וגל. בינתיים, נראה שהיא לפחות פועלת בחוכמה ומדברת עם נטשה ואבירן ליצירת מהלך עתידי על טל. לאחר שראיתי איך שהיא שיחקה לא הייתי בטוח אם זה יגיע, אבל טל בטוח יהיה חייב להתעורר מאחר ומציב את עצמו עם גל בעמדת מיעוט.

פצצה מתקתקת: ירדן הוכיחה שאינה מתאימה להישרדות, אך עלולה לשנות הכל
"דבר מכוער מאחורי הגב שלי": העימות הקשה של ירדן זוהר וטל מורד "הישרדות"

בכל מקרה, הדבר הזה לא עומד להטריד אותם בקרוב מהסיבה הפשוטה שהקרב האחרון על החסינות לא היה כל כך מורכב. כנראה כבר אף אחד לא מופתע, אבל טגאלוג ניצחו. האמת, הם לא היו צריכים לעשות הרבה. עם קצת צקצוקים, קצת מבטים חודרים לעיני המתחרים ומעט חיוכים מקריפים (הקרדיט לנטשה) ושבט טגאלוג הפיל את חברי בייבאין כמו זבובים במשימת החסינות.

אני בטוח שלא משנה כמה כל חבר בבייבאין הרגיש בטוח במקומו, כולם באו חדורי מטרה. רק חבל שלא אצל כולם זה הורגש. רוצים לנחש? כן, עוד הפעם ספיר קשתי. יום אסל יום בסל, אצל הפרינססה של השבט יש ימים, מה לעשות, שפחות יש לה כוח. הדבר הזה היה כמובן מתקבל אם זה היה סתם בחיי היום-יום, אבל בהישרדות לא. איך קורה שספיר נכנסת ב"שנטי בנטי" ומצחקקת ולא שמה לב לכלום? פשוט כי אין לה כוח. פייר, גם לנו אין ממש כוח לזלזול הזה.

סהר וספיר בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
סהר וספיר בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

בדיוק על הדבר הזה אלית עשתה שיחה עם חברי השבט לאחר המשימה הכושלת. "זה לא מורגש שכולם באים עם רעל בעיניים למשימה", אמרה אלית. כל חברי השבט היו שם די בהלם (חוץ מספיר שהלכה לחפור לאבירן במשימת 'החיים והמוות'). כולם מיואשים, כולם מצוברחים וכולם מבינים שאולי זה הגיע להם, שצריך להשאיר את הטובים ביותר.

מה שמצחיק אותי אצל אלית, זה שאם היא באה לדבר על אדם מסוים והוא אשכרה לא נמצא (ספיר), פשוט שתדבר עליו, מה מונע ממנה? למה להכליל חברי שבט נוספים באמרות כאלה שגורמים להם עוד יותר לרצות להדיח אותה?

נתראה במועצה הבאה. אלית בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
נתראה במועצה הבאה. אלית בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

היא כנראה תבין את זה רק אחרי שיכבה לה הלפיד. גיא שיקר לקח אותה הצידה ואמר "אני מרגיש שאני חייב לכבות אחריה שריפות שהיא מדליקה כל הזמן". צודק שיקר היקר, עם כזאת גישה מה הפלא שהיא על המוקד ממזמן? 

לקראת הפרק הבא, מה שנותר עכשיו זה לראות האם אבירן נכנע לחפירות של קשתי ויעניק לה או לסהר את ההצבעה הכפולה שתבטיח את הדחתה של אלית? או שאולי הוא ייתן את זה למישהו אחר ויסייע למהפך בבייבאין? אני לא חושב שהוא ישנה משהו בהסכמים עם ספיר וגם הייתי רוצה לראות את אלית מודחת, אבל יכול להיות מעניין דווקא אם הוא יפתיע אותי.