"המופע של אילון מאסק", יס דוקו, יס VOD, החל מ־6.2

גילוי נאות: לא בכל יום יש לי הכבוד לכתוב על אדם שאני מנהל איתו עסקים משותפים - או לפחות בעבר נהגנו לאכול מאותו מסטינג, כלומר אני האכלתי והוא אכל לתיאבון. אגב, גם רבים מהקוראים כאן האכילו אותו עד שכמעט התפקע. האיש הוא אילון מאסק הידוע והחברה שהקים בעזרתנו - PAYPAL - הפכה אותו למולטי־מיליונר כבד.

קפץ לו הטוויט: כך נראיתה השנה המטלטלת של אילון מאסק

הזמן הנוכחי נכון מאוד להעלאת סדרה על מאסק: עד לשנים האחרונות הוא היה כוכב, מתנה לכדור הארץ, מיליארדר הדוהר לפני המחנה כדי למצוא פתרונות בני־קיימה לפלנטה המזדהמת והדועכת שלנו. אמרת אילון מאסק, אמרת מושבות על מאדים, מכוניות חשמליות, מנהרות תעבורתיות בקליפורניה - הבנאדם שייקח את המין האנושי קדימה. אי אפשר שלא להעריץ. בראבו. באמת בראבו.

אלא שבשנים האחרונות החלו להישמע צלילים צורמים מכיוונו של גאון הפלנטה. באופן שאין דרך אחרת לפרש אותו מלבד מרושע, השתעשע מאסק בסדרת התבטאויות שהקפיצו את הבורסות מעלה ומטה. ואז באה רכישת טוויטר, הניהול הבוטה והאלים, הפיטורים ההמוניים - נעלם אילון מאסק הנושא על כנפי חזונו את האנושות קדימה, ואת מקומו תפס בריון קפיטליסטי אמריקאי מהשורה.

כבר לא צועקים אחריו בראבו. יותר מדי גבות מורמות בשאלה מה אילון מאסק רוצה ואם כיום היית קונה ממנו חללית משומשת. עוד לא ידוע אם הסדרה "המופע של אילון מאסק" תגיע עד לתקופת טוויטר (רק פרק אחד שוחרר בינתיים לביקורת), אבל עד כה ניתן בהחלט לומר שיוצרי הסדרה לא התייצבו בשורה למחוא כפיים לאיש ולא התנפלו עליו בשיניים חשופות - אלא באו לבצע את המלאכה שסדרות דיוקן דומות אחרות נופלות בפח ולא מבצעות: עיתונות שקולה ומתבוננת.

אילון מאסק קנה את טוויטר. צילום: רויטרס

כששלוש הרקטות הראשונות של SpaceX התפוצצו באוויר או נפלו לים, מאסק לא ישן בלילות, ו"המופע של אילון מאסק" מספרת על כך. כך גם כשהרודסטאר החשמליות הראשונות שקדמו לטסלה יצאו מבית החרושת גדושות בתקלות מצא עצמו מאסק מול רוכשים זועמים ומול מצלמות טלוויזיה שתיעדו את המעמד הלא נעים - שנכנס לתוך הפרק הראשון בסדרה.

מאסק, אנחנו למדים, הוא קטר בעבודה. הוא אינו מבדיל בין יום ולילה, הוא תובעני כלפי עובדיו, ואם אינם נמצאים בזמני לחץ בתשע בערב במשרד הוא זועם, וזה יכול להגיע עד כדי פיטוריהם. ב־SpaceX עובד או עובדת הנישאים לבני זוגם זוכים ליום חופש בודד שלמחרתו הם נדרשים לשוב לעבודתם.

אילון מאסק, וזאת לפי הפרק הראשון המוצלח של הסדרה המבטיחה הזו, הוא לא המעסיק שהייתם מאחלים לעצמכם. גם לא ראש העיר הראשונה על מאדים. עדיף כבר מ"כ בגולני.

לראות או לוותר: לראות.