בשבוע שעבר עלתה הסדרה ב"קשת 12" הסדרה החדשה "גוף שלישי", ((שמשודרת בקשת 12 בימים שני)  שתעסוק במערכת היחסים הדרמטית בין בני זוג הפונים לתהליך פונדקאות, לבין הפונדקאית שלהם, בכיכובם של רותם סלע, יהודה לוי, גל מלכה, ליאור רז ואיתי תורג'מן. מעיין אדם שוחחה ב-103fm עם השחקנית גל מלכה, המשחקת את הפונדקאית בסדרה לצידם של יהודה לוי ורותם סלע, אשר שיתפה בתחושות במהלך הצילומים.  

"היה שבוע מלא בהודעות מרגשות, הוצפתי בכל מיני נשים שמספרות לי את התהליך שהן עוברות. אני בחוויה, אני בתוך חוויה", הודתה מלכה. "קיבלתי אודישן כמו כל האודישנים שאני מקבלת, אבל ברגע שקראתי את הטקסט - הבנתי שמדובר במשהו שהוא מאוד איכותי וטוב, הטקסט כתוב בצורה מדהימה, וקל וטוב לשחק אותו. נורא רציתי, עבדתי עליו קשה".

על ההכנה לקראת התפקיד, שיתפה: "אצלי התפקיד מאוד רחוק ממני, בטייטל שלו, בשם של להיות פונדקאית, עוד אין לי ילדים מעצמי אז לחשוב על להיות פונדקאית זה עוד מאוד מאוד רחוק. דיברתי עם כל מיני פונדקאיות מקסימות שעשו את התהליך, ראיתי מלא סרטים, סרטונים, ומעבר לפונדקאות אני אם חד הורית לילד בן 10 בתפקיד. ששם לקחתי גם קצת השראה מאמא שלי, שהיא גם אם יחידנית, ואח שלי בן 13. לקחתי מהבית גם הרבה השראה".

בהמשך, סיפרה מלכה על הסצנה בה הילד שלה בסדרה מוכר את הטלוויזיה בעקבות העוני שנוכח בבית: "מה שקרה לי שם היה מאוד מאוד מרגש, גם היום מלא נשים כותבות לי שהן עברו את זה בילדות שלהן או עוברות את זה עכשיו עם הילד שלהן. הדבר שמעניין אותי פה, זה שאנחנו בתור ילדים ראינו כל כך הרבה דברים שההורים שלנו רוצים להסתיר מאיתנו, שהם חושבים בגדול שהם מסתירים".

"אני מדברת עליי כהורה, בע"ה כשאני אהיה, אני מדמיינת את הסיטואציות שאני מסתירה מהילד שלי דברים ועד כמה ילדים מאוד מודעים למצב הכלכלי בבית, לשיחות בבית, לא משנה כמה יסתירו מהם. ילדים יודעים הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים. גם אני בתור ילדה הייתי שומעת מלא שיחות של ההורים שלי ובמשפחה, ולא מדברת כי זה רק היה נכנס לראש, רק הייתי מבינה", אמרה.

באשר לביקורות סביב עלילת הסדרה בגין אי דיוקים לעומת הליכי פונדקאות במציאות, הבהירה: "אני שמעתי אתמול וגם קראתי, ואני חייבת להגיד - מה שנוצר פה, ומה שנכתב פה, נכתב על ידי שני סופרים מדהימים בתקופה של חמש שנים. נכתבה פה דרמה. חשוב לציין ולשים את זה על סדר היום, זו לא סדרת דוקו, זה לא אמת, נכתבה פה דרמה שישבה על איזה סיפור אמיתי, ומה שהדרמה עושה כדי לחזק אותה ולהעצים את הקונפליקט, לקחו את הפונדקאית וההורים לקצה. רצינו בסדרה ליצור את הדרמה העמוקה והמעניינת ולא להביא את הדבר המקסים להפליא שקורה במציאות היום, שפונדקאיות עושות את זה מתוך שליחות ענקית, הן נקראות המלאכיות בלבן".

ראיון עם רותם סלע וליאור רז. צילום: קיץ ברבנר

"מעבר לזה שזכיתי להיות בסדרה הזו, כל יום היה בשבילי שיעור. שיעור משחק עם יהודה, איך להתנהל על הסט עם רותם, עם ליאור פחות עבדתי אבל הכרתי אותו אחר כך והוא בן אדם מדהים שאין לתאר. בגדול, בסדרה, למדתי. למדתי המון. מהם וגם מאיתי תורג'מן ששיחק את הפרוד שלי", סיכמה.

עריכה: שני רומנו