האיחוד עולה שלב ולשורדים שלנו מתחיל להיות צפוף בשבט המאוחד. כזכור בהדחה הקודמת נפרדו חברי השבט כמעט פה אחד ממי שנמאסה עליהם, דורין. אך הם גילו משהו בעייתי. אחרי גיא רוזן ודורין שהדיחו, כבר אין "נמסיס" משותף לכולם שאפשר להתביית עליו, מעתה כולם חזרו לבריתות המקוריות שלהם.

בלעדי | לא רק סהר כהן: השורדת שאושפזה על האי בעקבות תת תזונה
עץ או פלי? הבחירה של טל הולכת להשפיע על כל המשחק | הישרדות

רגע, בריתות? אולי יותר שבטים, אלו שהיו לפני האיחוד. בסוף הפרק האחרון נראה כאילו טאגאלוג ובייבאין מעולם לא התאחדו, אלא פשוט זרקו אותם יחד על אותו האי ואמרו להם "תסתדרו". במצב כזה, כל צד בסופו של דבר מעוניין יותר להדיח מישהו ממי שהיה בשבט השני. 

אבל עד שהגענו למצב המשעשע הזה קרו כמה דברים. העניין הזה התחיל ממשימת הפרס על לשבת ולאכול כמה נתחי בשר עסיסיים שלא הותירו את השורדים אדישים. כולם רצו לזכות, כולם רצו לאכול, אבל המשימה הזאת הייתה חברתית, והוציאה כביכול את המחשבות האמיתיות של כל חבר שבט. נוצר מצב שבו שוב (כמו במשימת החסינות החברתית בפרק שעבר) רק חברי טאגאלוג נשארו במשימה, בעוד כל חברי בייבאין לשעבר ישבו ביציע.

מפתיע שגם אחרי הפעם השנייה שזה קרה להם, עדיין הם לא עיכלו ישר את העניין וחשבו לעשות עם זה משהו למרות שהם רוב מספרי. אבל מה שיותר מפתיע זה שההתנעה של המהלך הגיעה ממישהו שכנראה לא היינו חושבים עליו, גיא שיקר. 

מישהו התעורר. גיא שיקר בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
מישהו התעורר. גיא שיקר בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

שיקר היקר היה בטוח שהוא עם הטאגאלוגים, אבל אבירן ראה דברים אחרת והעדיף ששיקר ילך לפסגת ההחלטות במקום להחזיק אותו קרוב אליהם ושיאכל איתם בשר. שיקר נפגע מאוד והבין שהם מורחים אותו (בוקר טוב אליהו) ושהוא גלגל חמישי, תרתי משמע. הוא מעורר את כל חברי שבט בייבאין לשעבר שלא זכו בארוחת הבשר ואילץ אותם להתאחד. ומה שהיה עוד יותר מפתיע זה הסולחה הגדולה, שיקר לוחץ יד לקייסי. תחילתה של ידידות מופלאה? נחכה ונראה.

עוד רבות ידובר על הטעות של אבירן, אך חשוב לציין שגם יתר חברי טאגאלוג לשעבר לא פעלו נכון מול שיקר. הם לא קידמו את ההדחה של קייסי שהוא רצה, לא הראו לו במשימות החברתיות שהוא איתם אלא הוציאו אותו לפני אחד מהם ולא נראה ששיתפו אותו מספיק (או שכן, בכל זאת העריכה בתוכנית הציגה זאת באופן הזה). כרגע הם לא ערים למצבו של שיקר, והם נמצאים במיעוט מול הבייבאינים לשעבר מה שאומר שמישהו כבר על המוקד.

אבירן בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
אבירן בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

בעייני עם ההתנהגות של הטאגאלוגים שיקר היה חוזר לבייבאינים גם ככה. העיקר מה שחשוב שגם אם עברו כמה ימים, שיקר יצא מה"שיקר מוד", הפסיק להינעל על קייסי, וחזר לעשות את הטעויות המשעשעות שלו. לא הכוונה על החיבור לבייבאינים כמובן, אלא לפסגת ההחלטות.

שיקר וסהר היו צריכים לבחור עבור משימת החסינות הקרובה שלושה מועמדים שיהיו בחיסרון, שלושה שיהיו ביתרון ושלושה שלא יקרה להם כלום. רוצים לנחש איפה שיקר שם את עצמו? בחיסרון, ואת סהר הוא שם היכן שלא יקרה לו כלום, ועוד אומר לו "אני ממש אשמח אם אתה תיקח את החסינות". (מה? מה אמרת הרגע?). כן אין ספק ששיקר שחקן מיוחד, גם אהוב מאוד וגם משחק חצי מהזמן אסטרטגיה. רק חבל שאחד מהם עולה על השני.