ארבע דקות בלבד של ראיון שהעניק שמחה רוטמן בתכנית "עובדה" אמש, הספיקו בשביל להבין מי האיש, ולהסיק שהסרטון עליו, עורר לא פחות אי שקט, מהתיעוד של איתי אנגל על המלחמה באוקראינה. בקור רוח מצמית הוא אומר לבן שני העיתונאי: "אתה שואל אם אני מזלזל בפחדים שלך"? כן אני מזלזל בפחדים שלך. אני תוהה עם עצמי האם מדובר בפליטת פה מצמררת, או באמירה שתוכננה להאמר היטב מראש.

רוטמן: "מי שצר על המספרה אנרכיסט, ההפגנות - נגד נתניהו ולא הרפורמה"

מר רוטמן הנכבד, אתה לא מחדש לנו דבר. ידענו שאתה משתין עלינו מהמקפצה, אבל אם אתה בעצמך מודה בכך, מי אנחנו שנתווכח איתך? ועל כך יגיבו הפרקליטים בבית המשפט "I rest my case". באותה נשימה, אומר רוטמן לבן שני שחשוב מאד להפגין על מנת להבין מה מציק לעם ומה מפחיד אותו. הלו? אתה שומע את עצמך? הרי רק לפני שנייה זלזלת בפחדים שלנו. ורק לפני שנייה, כשנשאלת האם אתה מודע לכאב של המפגינים, אמרת שגם כאשר כואב, יש דברים שלא עושים.

איזה דברים לא עושים? לא מממשים את הזכות הלגיטימית להפגין? אם גם את הזכות הזאת אתה רוצה לגזול מהאזרחים, אתה מתפלא שהם מודאגים שתקום פה דיקטטורה? איך אתה יכול מצד אחד להגיד שחשוב להפגין על מנת להבין את הכאב של העם, ובאותה נשימה לפלוט שאתה מזלזל באותו כאב שמניע אותו לצאת ולהפגין?

ואני עוד כעסתי לרגע על לפיד שקובע תנאים להידברות. אולם איך אפשר להידבר עם אדם כמוך, שמחה רוטמן, שמדבר משני קצות הפה שאומר דבר אחד, ומתכוון לדבר אחר, ובנוסף לכך מודה שהוא מזלזל בצד השני ובפחדיו. אולי אתה חושב שכך תבלבל את האויב, שלטענתכם הוא השמאל, ובעיני הקולגות שלך נחשב בוגד, כאשר מיטב בניו של אותו שמאל, שירתו בצבא ונלחמו במלחמות ישראל, שלא כמו כמה אנשים במפלגה שלך, והגנו עליך, על מנת שתוכל היום לממש את תוכניתך, שמרגע לרגע נראית ונשמעת יותר ויותר זדונית ומבעיתה.

אתה טוען שהרפורמה המשפטית, תאחד קהלים שלמים, כמו את המגזר החרדי ואת הליכודניקים. ומה עם שאר העם? שיילך לעזאזל? הנה אמרת במילותייך את הסיבה לשמה אזרחי ישראל יוצאים לרחובות ובמי הרפורמה פוגעת? שואל בן שני, ואתה עונה: "בקבוצת אליטה שהתרגלה שהיא יכולה לשלוט במדינה בלי בחירות".

סליחה? אולי הראייה שלי היא כבר לא 6/6, אבל עדיין היא מספיק טובה על מנת לראות שאתה וחבר מרעיך לא רק שולטים, אלא רוצים לכפות עלינו חוקים שלא מקובלים על יותר מחצי מהעם. עכשיו תחזור על המנטרה שהרוב בחר בכם. אבל ההמונים שמפגינים הם לא קומץ, ומספרם שגדל מדי יום כולל גם מצביעים מהצד שלכם שהם לא עיוורים ולא מטומטמים, כל זה צריך היה להדיר שינה מעיניך, שאם לומר את האמת, המבט הנשקף מהן, קצת מפחיד.

בעיקר כשאתה מגיב לקארין אלהרר, שמעזה להביע בנועם את רחשי ליבה, שלא נוח לה עם הדרך בה נעשה הליך החקיקה בוועדה, ובמקום להסביר לה את נימוקיך, אתה עונה לה בציניות: "אין בעיה". וכשהיא חשה שאתה מריץ דאחקות על חשבון הדמוקרטיה, אתה עוד מכה שוק על ירך ועונה לה: "לא על חשבון הדמוקרטיה, אלא על חשבונכם".

ממש יופי. שמעת לעצתה של שפי פז שאמרה לך שלא לקרוע לקארין אלהרר את הצורה, דורש הרבה סבלנות. הערה מעוררת בחילה, בעיקר כשמדובר במישהי כמו קארין, שלמרות מצבה, מעוררת הערצה על אומץ ליבה. אז, הזלזול שלך ושל תומכיך, כדוגמת שפי פז, מופנה גם כלפי חלשים?  

האם זה יהיה סגנון השיח מעתה והלאה? זלזול בעמיתך לוועדה? ואתה עוד מדבר על אליטות. בינתיים, אתה מפגין לא מעט התנשאות ושחצנות, מתוקף התפקיד המכובד שנפל בידיך.

ואם אתה מעיד על עצמך שאתה נחשב מיעוט, כי אתה דתי ומתנחל, אז למה מיעוט שכמותך יכתיב לעם שלם איך לחיות? הייתי במקומך גם טיפ טיפה מצטנעת ולא פוסלת את אהרון ברק כשופט בקלות כזאת. מאין היומרנות הזאת שלך לדעת בוודאות שאם היתה מגיעה אליו בחורה ומבקשת להתקבל לקורס טיס, הוא היה מגרד בסנטרו וחושב: הממ..אולי נקבל אותה כי היא הבת של השכן והיא נחמדה? למה להוציא את דיבתו רעה ולטפול עליו התנהלות קלוקלת על סמך השערה דמיונית שלך בלבד? 

ועוד בעניין אהרון ברק. החלטת שאדם כמוהו לא ישפוט לפי החוק, אלא לפי מה שהוא חושב שצריך להיות החוק. הצחקתני. הרי מה אתה עושה היום? לא מנסה לחקוק במהירות הבזק, מבלי לעצור באדום, מה שאתה חושב שצריך להיות החוק? אז אנא טול קורה מבין עיניך.

ציטטת את אהרון ברק שאמר שצריך לשפוט "על פי ערכי האדם הנאור". ואני שואלת: מה פסול בזה? במילון, פירוש המילה נאורות: פתיחות תרבותית, סובלנות, רעיונות הומניים, תמיכה בזכויות אדם וסובלנות לדעות מנוגדות" (ולא השלכת רימוני הלם שפוצעים עד זוב דם, את אלה המתנגדים או זלזול בפחדיו של האחר שאותו אתה אמור לשרת). אם לכך התכוון אהרון ברק, שיבורך. סיכמת את הראיון במשפט שבלי הרפורמה נהרוג אחד את השני. להזכירך, שהמדינה קיימת כבר 75 שנים והגיעה להישגים מרשימים, בלי הרפורמה שלכם, ובלי שהרגנו אחד את השני, ומי שלחץ על ההדק על מנת להרוג, השתייך לימין, אותו אתה מייצג.