אלית מוסיאוף היא הזוכה הגדולה של הישרדות העונה ה-12 של ישראל. כן, קראתם את זה שוב? אלית, היא זו שזכתה, ועוד בפער גדול. למרות שאתמול היה האחד באפריל, זו גם לא מתיחה. המתמודדת שרק קיטרה והייתה מועמדת להדחה מהשנייה הראשונה לקחה את הפרס הגדול כ"שורדת האחרונה".

למרות הכל: זו הסיבה שעונת "הישרדות" הייתה מהטובות בשנים האחרונות
חוסר היגיון: כיצד ייתכן שלא כל אלו שבגמר הישרדות ראויים להיות שם?

קשה להסביר על מה חשבו המושבעים כשהם בחרו בה, אבל סביר להניח שנקמנות על הדחתם בידי אלו שבאמת עשו משהו במשחק, עלתה להם לראש. החלטתם הסופית, גרמה למעשה למחדל בתוכנית כולה. אם לומר בכנות, בתור מי שסיקר את העונה האחרונה ועקב באדיקות, יכול להגיד בוודאות שאחרי עונה סבירה, בלי ויכוחים מגעילים, בלי פיצוצים נוראיים, עונה שהציגה נטו משחק אסטרטגי, הסתיימה באכזבה גדולה. 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

למי שתוהה, לא שיש לי או לרבים אחרים שבוודאי יזדהו איתי, משהו אישי נגד אלית. הבעיה זה נטו הדרך שבה היא התנהלה במשחק. בתחילתו, סומנה אלית כמתמודדת ה"חלשה" שצריך להדיח ראשונה. היא לא צלחה משימות, לא יזמה שום דבר, ובאופן כללי הייתה קול צף במועצת השבט שרק אומרים לה למי להצביע. למזלה, היה לה כל פעם מישהו אחר להיתמך בו, או שפשוט עם הזמן היא לא יצרה מספיק אש מול מתמודדים רציניים יותר, שכביכול איימו על מקומם של אחרים במשחק.

בכך התקדמה אלית ונתפסה כמישהי שיכולה להצביע נגד מספר מתמודדים, ולא כמישהי שמסתכלת באופן חד צדדי על הדחות מתוך ברית מסוימת. חבל שכל הזמן הזה היה לה נוח להשתרך מאחורי שורדים אחרים, בין אם זה במשימות או בין אם זה במועצות השבט. דבר כזה פשוט בלתי מתקבל על הדעת לשורד שמגיע לגמר, וקל וחומר למתמודד שזוכה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

לאלו שיעירו לי על זה שהיא בגילאי ה-50 וניצחה את כל הצעירים החזקים במשחק, על זה חד משמעית מגיע לה שאפו! מה שהשורדים עוברים בתוכנית הזאת לאו דווקא מתאים בכיף לכל אדם בגילאי ה-50 (שחלילה אגב לא ישתמע ש-50 זה מבוגר). חשוב לי להבהיר שאת כל מה שאני כותב פה הייתי כותב גם אם אלית הייתה בת 40, 30 או אפילו רק בת 20, זה לא משנה! עצם העובדה שזכה מתמודד שהתנהג ככה לאורך כל המשחק זה מביך, משפיל ובעיקר כתם על הגרסה הישראלית כולה.

לאחר התיקון הראוי של ליהוק המתמודדים העונה לעומת העונות האחרונות, ההפקה עדיין לא למדה להתנער מ"הגרסה הישראלית" של עצמה. כזו שחייבת לתת לנו תחושה שהכל מכור. זה שבמקרה יש לה אבן גורל שתשמור עליה בהדחה, או שבמקרה היא לוקחת בפער עצום את הקולות בגמר בלי כל סיבה הנראית לעין. 15 שנה משודרת הישרדות בישראל, קשה לזכור מתי התחולל דבר כזה בפעם האחרונה.