ענקית הסטרימינג "נטפליקס" הפכה בשנים האחרונות לשחקן הכי מרכזי בשוק הטלוויזיה העולמי, אך מעטים זוכרים כי החברה החלה את דרכה בכלל כרשת להשכרת DVD, ועשתה מהפכה כשאפשרה למנויים לקבל את התקליטורים באמצעות הדואר. כעת, "נטפליקס" מסיימת את התפקיד המקורי שלה.

"נטפליקס" הודיעה אמש כי תסיים 25 שנים של דיוור של תקליטורי DVD של תוכניות וסרטים למנויים שלה. המנכ"ל המשותף של נטפליקס, טד סרנדוס, אמר שדיוור תקליטורי DVD "סלל את הדרך למעבר לסטרימינג", אבל ש"אחרי עבודה מדהימה של 25 שנה, קיבלנו את ההחלטה הקשה להפסיק בסוף ספטמבר".

"המטרה שלנו תמיד הייתה לספק את השירות הטוב ביותר עבור החברים שלנו, אבל ככל שהעסק ממשיך להתכווץ זה הולך להיות קשה יותר", אמר סרנדוס.

נטפליקס הושקה כחלופה לחנויות השכרת וידאו, ואפשרה ללקוחות לשכור תקליטורי DVD שנשלחו לבתיהם. ה-DVD הראשון שנשלח על ידי הרשת היה עותק של ה-Beetlejuice הקלאסי של טים ברטון מ-1988. המודל העסקי המריא, ועד מהרה חברת "בלוקבאסטר", רשת חנויות השכרת הווידאו הגדולה ביותר, ושאר המתחרות בתחום היו בבעיה.

בשנים האחרונות המעבר לסטרימינג שבר את שוק ה-DVD של החברה בדואר, שהיווה 126 מיליון דולר מהכנסות נטפליקס, מתוך סך כולל של 31.6 מיליארד דולר בשנה שעברה.

ההכרזה על סיום שירות הדואר הגיעה כאשר נטפליקס פרסמה שקית מעורבת של תוצאות עבור הרבעון הראשון של השנה. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-8.18 מיליארד דולר, מעט פחות מהתחזית האנליסטים. אבל נטפליקס הוסיפה 1.75 מיליון מנויים וסיימה את התקופה עם 232.5 מיליון לקוחות.