מי שגנב את ההצגה אמש אצל אופירה וברקו, לא היה האורח המרכזי של הערב, קובי שבתאי, אלא איתן כבל, חבר הכנסת לשעבר מטעם "העבודה", שפתח את סגור ליבו לגבי מה שקורה היום בליכוד, ועשה זאת באומץ, בכנות ובלי לגמגם. 

חד מתמיד: ליברמן היה נחרץ בהתקפותיו על הקואליציה והעומד בראשה
ביום של טרור אכזרי: מיכאלי שכחה אצל "אופירה וברקוביץ'" את כישלון הבחירות

הנושא שעל הפרק היה ההתמסכנות המתמדת של דודי אמסלם שמעל כל במה אפשרית מזכיר את האפלייה הקיימת מאז ומתמיד נגד מזרחים ומרוקאים. 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

דודי אמסלם תוקף את אסתר חיות. באדיבות ערוץ הכנסת

אני לא מכחיש שהייתה ועדיין קיימת גזענות, אמר כבל, אבל במקום לטפל בה ולהיאבק נגדה, הליכוד ואמסלם עושים בה שימוש בקמפיינים של הבחירות. 

עוד הוסיף שההתבכיינות הזאת רק משפילה יותר את המרוקאים ומזיקה להם, כי על מה יש להם להלין? הרי הליכוד, שרוב בוחריו הם ממוצא מזרחי, נמצא בשלטון כבר יותר מ 40 שנה.

הייתי מוסיפה לדבריו, שלא ראינו שהליכוד אי פעם בחר מועמד מזרחי מתוכם לעמוד בראש המפלגה. וברור לכולנו, שבכל פעם שאמסלם שולף את קלף הגזענות, שעבד עליו הכלח כבר מזמן , הוא מתסיס עוד יותר את ציבור המזרחים, ואל נתפלא שהם באים להפגין למול ביתו של אהרון ברק וצועקים לו: "זקן, שאלוהים ישרוף אותך ואת ביתך. התבטאות מחרידה שאני לא מאמינה שאי פעם תשמעו כמותה, ממפגינים מהשמאל".  

למול איתן כבל, ישב באולפן היועץ האסטרטגי של אמסלם, נמרוד אלירן סבח,  שלא תרם שום דבר ענייני לשיח. בכל פעם שנדרש להגיב על דבריו של כבל, או לענות על שאלות שברקו הפנה אליו, התשובות נשמעו כמצוצות מן האצבע, או שהקשר בינן ובין השאלות, היה מקרי בהחלט. שלא לדבר שהוא נמנע מלגנות במפורש דברים חמורים שאמרו אוהדי הליכוד כשבאו להפגין מול ביתו של אהרון ברק. 

"חבל שלא שרפו אותך הנאצים", הזכיר ברקו לנמרוד, שכך אמרו אותם מפגינים. "וזה בסדר?" שאל ברקו, ואחרי שהיועץ ניסה שוב ושוב להתחמק מתגובה הולמת, ברקו הוסיף: "אם אתה לא מגנה, אתה בעצמך ראוי לגינוי". וכפי שאנחנו מכירים את ברקו, הוא אף פעם לא חוסך במילים ואומר את האמת שלו, בלי להתנצל, וזה כל סוד קסמו. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

אחרי התעקשות נוספת של ברקו, נמרוד סוף סוף מצא את התשובה הנדרשת. כמה טוב שיש תמיד פתרון קסם. מאשימים את לפיד. איך לא? לפיד אשם בכל. ברקו לא הבין מה עניין מחט לתחת והתבדח: למה שלא תאשים גם את בן גוריון?

לאורך העימות של כבל עם נמרוד, ביקש ברקו שיקרינו את הסרטון בו אמסלם נראה נואם מעל דוכן הכנסת, בשפת גוף וסגנון דיבור בוטה ואגרסיבי, ובלי טיפת דרך ארץ כלפי נשיאת בית המשפט: תכתבי את השטויות שלך שאת בעצמך לא מבינה על מה את מדברת. 

להזכירכם שגם את מנדלבליט, אמסלם חשב שצריך להשליך לכלא. בקיצור, כולם מבחינתו עבריינים מורשעים עוד לפני שעמדו מול שופט. תארו לכם מה יקרה אם החקיקה תעבור. בתי הכלא יהיו בתפוסה מלאה. 

"תכתבי את השטויות שלך"? מר אמסלם, לא רק שלא ראוי כך לדבר על נשיאת בית המשפט העליון, אבל הייתי נזהרת מללעוג לה, כי אני לא בטוחה שאם תתחרו שניכם על ידע ורמת השכלה, תצא כשידך על העליונה. גם לא כאשר תתחרה מול היועמ"שית, שלה קראת חסרת דעת. 

אל תתפלאו שאחרי דיבורים כאלה, מפגינים מגיעים לביתו של אהרון ברק, ומאחלים לו שאלוהים ישרוף אותו ואת ביתו. 

ואם בגזענות עסקינן, אולי צריך להציב בפני אמסלם מראה על מנת שיראה את כמויות השנאה שנשפכות ממנו כלפי אשכנזים, וישאל את עצמו בכנות: האם זאת לא גזענות לשמה? 

בשלב מסוים של השיח, על ההסתה של אמסלם נגד אשכנזים, פנה ברקו לנמרוד, ואמר: תראה לי סרטון אחד שבו בני גנץ או יאיר לפיד, אי פעם הסיתו את הציבור נגד מזרחים? 

היועץ נראה קצת מבולבל והתחיל למלמל משהו לא ברור על כך שמבזים אותו באולפן. איך בדיוק? אין לי שמץ. הוא גם לא שכח לציין שלפיד מתחיל לרדת בסקרים. כאילו שאכפת לו מהרייטינג של לפיד.

כמו שנאמר: הראה לי את יועציך, ואומר לך איזה שר אתה. 

הייתי אף מציעה לנמרוד, שיציע לאמסלם, שיחליף דחוף את התקליט, כי התבטאויות השנאה שלו כלפי אשכנזים, או המנטרה שלו על כמה המזרחים מקופחים, לא רק שהיא  שקרית, כי היום המזרחים אוחזים בכל תפקידי המפתח במדינה, היא גם מתישה, אפילו את תומכי הליכוד המזרחים. אחד מהם התבטא ברשת ואמר: "אני חצי ספרדי וחצי אשכנזי. בחצי האשכנזי שלי, אני נגעל מאמסלם, ובחצי הספרדי שלי, אני מתבייש בו".