סערת אליהו יוסיאן: חברת הפרסום מתחרטת, בטורנדו לא מסתייגים

אליהו יוסיאן, פרשן ימין קיצוני בערוץ 14, עורר סערה ציבורית עם הופעתו בפרסומת למזגני "טורנדו". בעקבות הביקורת הנוקבת, בכיר שמעורב בפרסומת יצא בהתנצלות פומבית ומפתיעה

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין

"אבל השנים האחרונות מזמנות עבורנו אתגרים חדשים", המשיך. "השיח הרעיל, גזענות בוטה שמטיפים לה בגאווה לאור השמש, פשיסטים שהגיחו משולי החברה הישראלית למרכזה ומטיפים לשנאה ואלימות מכל במה, ליצנים שהפכו לגיבורי השעה, כל אלה יוצרים עבורנו הכרח לסמן את גבולות השיח הלגיטימי. את מה שנמצא מחוץ לגבולות אלה אסור לנו לנרמל".

"לא מדובר כאן על ימין ושמאל. חובתנו להביא דעות ולהשתמש בגיבורי תרבות מכל קצוות הקשת הפוליטית. תפקידנו גם לשמור על גבולות השיח הלגיטימי ובעיקר על מה שנמצא מחוץ להם. הכוח של פרסום לנרמל תופעות ולהפכן למיין סטרים אינו מותיר מקום לשימוש באנשים כמו יוסיאן (״חילוניזם וליברליזם הם סרטן בגוף האומה היהודית״), הוסיף.

בסיום הפוסט כתב: "טורנדו היא חברת מיזוג האוויר המובילה בישראל. המותג טורנדו שבעבר רותם סלע, והיום נעמי לבוב משמשת כפנים שלו, הוא אחד המותגים האהובים בישראל. טורנדו הוא מותג שפונה לכלל אזרחי ישראל וגם בקמפיין זה ביקש המותג לדבר אל כלל האוכלוסיות בחברה הישראלית. בטורנדו בוחרים להשאיר את הקמפיין באוויר. זו זכותם. באווירה המטורפת שנוצרה כאן בשנתיים האחרונות, גם העליהום מטורף. נראה כי כל אוחז מקלדת מרגיש צורך להיכנס בטורנדו ובנעמי לבוב. זה מיותר. הטעות נעשתה בתום לב. השיעור נלמד. אפשר להמשיך להילחם ולעסוק בבעיות הגדולות שמעיבות כרגע על חיינו".

חברת טורנדו כתבה גם כן בחשבון הפייסבוק שלה בטון לא מסתייג: "חברת טורנדו יצאה בקמפיין הקיץ לשנת 2025, הכולל 21 סרטים בכיכובה של נעמי לבוב, הפרזנטורית של טורנדו בשלוש השנים האחרונות וגם השנה. עלינו עם הסרט הראשון, סרט שירות שבו הכלב אכל את השלט של המזגן. היום עלינו עם הסרט השני (מתוך 21), שבו נעמי לבוב הפרוזנטורית פוגשת שחקנים שהתארחו בפרסומת: טל ברודי מלך ישראל, ננסי ברנדס, ונסה זוכת מאסטר שף, ואליהו יוסיאן".

"כולם נפגשים בקרטוניה עם המסר המרכזי שלנו בשנתיים האחרונות 'כולם עוברים לטורנדו אינוורטר'", המשיכו. "הבאנו טאלנטים מוכרים במטרה להראות שכולם עוברים לטורנדו אינוורטר, אנשים שמשקפים את כלל האוכלוסייה בישראל. הקו הפרסומי של טורנדו הוא קו הומוריסטי, וכך גם בפרסומת זו. אנחנו בטוחים שרוב הציבור יקבל את הפרסומות בפרופורציות הנכונות, וייהנה מתוכן מצחיק שמעביר את המסר שלנו 'כולם עוברים לטורנדו'".

"אנחנו לא מתרגשים משיח אלים ושלילי שמתנהל כרגע ברשת. אם כמדינה נאבד את ההומור באמת נאבד את הכול. אנחנו נמשיך לפרסם את הסרט על פי התוכניות שנקבעו מראש, עד שיגיע לחשיפה המתוכננת. לא יהיה שום שינוי בעקבות השיח האלים ברשת", הוסיפו לסיום.

תגיות:
טלוויזיה
/
פרסומת
/
טורנדו
/
ערוץ 14
/
אליהו יוסיאן
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף