רייטינג: רשת 13 בחרה לשדר עסקים כרגיל באח הגדול - ושילמה את המחיר

בזמן שערוצי החדשות האחרים שידרו מהדורות מורחבות על רקע ההסלמה הביטחונית עם איראן, רשת 13 בחרה בגישה שונה והמשיכה בשידור תוכנית הריאליטי "האח הגדול"

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
בית האח הגדול
בית האח הגדול | צילום: רשת 13

הדרמה האמיתית התרחשה בשעות הפריים טיים. בזמן שחדשות 12 המשיכו לשדר מהדורות מורחבות, עם לוי ומרציאנו - והשיגו רייטינג של למעלה מ-20%, רשת 13 הפתיעה והעבירה את השידור ל"האח הגדול". התוכנית זכתה לרייטינג מרשים של 18.3% עם 514 אלף צופים, נתון גבוה משמעותית מהמהדורה הרגילה של הערוץ, אך התוכנית בדרך כלל מתברגת למקום הראשון ברצועת הפריים טיים.

ההחלטה של רשת 13 מעוררת שאלות על תפקידה של הטלוויזיה בשעת חירום. האם זה לגיטימי לספק לציבור בריחה מהמציאות הקשה, או שמא חובתם של כל הערוצים להתגייס למאמץ ההסברתי? נראה שלפחות חצי מיליון ישראלים הצביעו ברגליים והעדיפו את הריאליטי על פני החדשות.

הנתונים מלמדים על פיצול מעניין בקהל הישראלי - מצד אחד רוב מוחלט שרעב לחדשות ומידע, ומצד שני מיעוט משמעותי שמחפש דווקא בריחה מהמציאות. השאלה הגדולה היא האם רשת 13 תמשיך באסטרטגיה הזו גם בימים הקרובים, או שתחזור לשידורי החדשות המורחבים כמו שאר הערוצים.

תגיות:
רייטינג
/
האח הגדול
/
טלוויזיה
/
רשת 13
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף