מנגד, לכולם ברור שכל העסק מתנהל כרגע על מי מנוחות בזכות הפקה אחת, אמנם מצליחה מאוד, אבל כזאת שממלאת את הקופה לטווח הקצר. גם ברשת 13 מבינים שערוץ טלוויזיה לא נבנה על מותג אחד, וביום שאחרי הריאליטי המצליח אין שום ערובה שהיקף ההכנסות (הרייטינג) יישמר.
ההערכה הרווחת בקרב העובדים כעת היא שמנכ"ל רשת 13 קלמזוק רואה במצב שנוצר חלון הזדמנויות שלא יחזור וינסה לבצע מחטף השתלטות על הערוץ. ראיה אפשרית לכך ניתנה במפגש שקיים קלמזוק בשבוע שעבר, ביוזמתו, עם מועצת הרשות השנייה ככל הנראה בניסיון לשכנעה בכדאיות המהלך, עם רוח גבית של האח (בסביבתו של קלמזוק מכחישים כי זו הייתה הסיבה לפגישה ואומרים דן במחויבות של הערוץ לגבי שעות שידור יצירה ישראלית. ברשות השנייה, כדרכם, לא טרחו אפילו למסור תגובה).
לחלון הזה נכנסים שני משתנים נוספים שמעלים את החשש: לפני מספר שבועות הודיע היו"ר נדב טופולסקי, שגם כך הפך למעורב פחות ופחות בחודשים האחרונים במתרחש בערוץ, כי יעזוב סופית.
עבור קלמזוק, חוששים העובדים, נוצרה הזדמנות לנסות להשיג את השליטה על אף שאין ולו משקיע אחד בערוץ, זאת כאשר במכתב "העברת הבעלות" לפני כחצי שנה הוא דיבר על קבוצה שאמורה לרכוש 74% ממניות הערוץ.