אם יש משהו אחד שאי אפשר להתווכח עליו, הוא שהטלוויזיה עוברת שינוי מהותי בשנים האחרונות, מנטייה לפיתוח סדרות בסגנון "מראה שחורה" או "Severance" או דרמות אפלות ומורכבות אל קומדיות פשוטות, עם דמויות מנחמות וסיפורים קטנים המסופרים היטב. וזה היה אחד המסרים העיקריים שבלטו באירוע ההשקה של yes, שנערך בסינמה גלילות אמש, יקי ז'אק, מנהל מחלקת הפרוגרמינג של החברה, עלה לבמה ואישר את המגמה: "התוכן הזר חזר 'לבדר' וכל גופי התוכן הגדולים נמצאים במגמה הזאת, המון קומדיות ודרמות משפחתיות חדשות".
האירוע התמקד בשלוש סדרות חדשות ומדוברות. הראשונה, והמסקרנת ביותר במיוחד עבור מי שצפה בעקביות ב"המשרד" האמריקאי, היא הסדרה המדוברת "העיתון". בהתחלה, כשרק פורסמו הטריילרים והתגובות ברשת, היה קשה להתעלם מהדיון הסוער סביב הספין אוף החדש. מעריצים ותיקים רבים התנגדו לרעיון וטענו ששום דבר לא ישתווה למקור, אבל במהלך הצפייה בפרק הראשון, רוב הספקות התפוגגו בעיניי.
גם מכוון שהם ליהקו את "אוסקר" (נכון שהוא לא דוויט אבל בהחלט נחשב לדמות די אהובה) ואת "בוב מקררים" שיעזרו "להעביר את המקל" מ"המשרד" לסדרת הבת החדשה וגם כי יש לה מספר נקודות חזקות כמו ההומור השנון והכתיבה המדויקת לצד דמויות צבעוניות ואנושיות שמתכתבות עם אלה מ"המשרד" ו-"מחלקת גנים ונוף".
ניכר שהסדרה מנסה להמשיך את מסורת הקומדיות המצליחות של גרג דניאלס, ששוכנע במיוחד לחזור בשבילה. עם זאת, נותר רק לקוות שמעבר להיותה קומדיית פיל-גוד, "העיתון" תצליח לגעת באותו מנעד רגשי ועומק שהיו במקור.
ב"המשרד" היו רגעים איטיים ומהירים שגרמו לפערים מצחיקים, היו דמויות אהובות, רגעי קסם ויזואלים, סלפסטיק ורגעים שקטים שבהם ההומור האמיתי התקיים, והם אלו שהצליחו להעמיק את העלילה, ומה לגבי "העיתון"? מעבר לכתיבה ולדמויות ניתן להכתיר אותה כבר עכשיו כבינג' מצויין לאחר שהסדרה חודשה לעונה שנייה עוד לפני עלייתה לאוויר, דבר שמעיד על האמון המוחלט של רשת Peacock Universal בה. בכיכובה של סברינה אימפציאטורה הזכורה כמנהלת המלון האייקונית מהעונה השניה של "הלוטוס הלבן" ועוד המון פרצופים מוכרים.
שתי סדרות נוספות שכיכבו בהצגה הן "הכל באשמתה", מיני סדרה מסקרנת שמחזירה למסך את שרה סנוק, זוכת האמי וגלובוס הזהב מהסדרה האהובה, "היורשים". סנוק, שהוכיחה את יכולותיה בדרמה משפחתית מורכבת, צפויה לספק הופעה בלתי נשכחת גם כאן.
בנוסף, חובבי דרמות המתח ייהנו מ"NCIS: טוני וזיוה". 12 שנים אחרי הפעם האחרונה שהופיעו יחד, מייקל וות'רלי וקוטה דה פבלו שבים לתפקידיהם כטוני דינונזיו, הסוכן לשעבר ואיש הביטחון בהווה, וזיוה דוד, סוכנת המוסד לשעבר הנרדפת על ידי עברה. השניים פרודים אך מתגוררים בפריז כדי לגדל את בתם טלי. כאשר חברת האבטחה של טוני מותקפת, המשפחה נאלצת לברוח ולהתמודד עם איומים חדשים, תוך בחינה מחודשת של מערכת היחסים ביניהם, הטריילר לסדרה שבר את שיאי הצפייה של כל הזמנים עבור שירות הסטרימינג "פרמאונט+" עם מעל 93 מיליון צפיות תוך שבוע.
בהמשך יום ההצגה הושקו שתי ספריות תוכן חדשות ב-VOD. הראשונה, yes ICONIC, מוגדרת כ"תור הזהב של הטלוויזיה במקום אחד". היא כוללת סדרות שהגדירו ז'אנרים ושינו את פני המסך הקטן. בין הסדרות הבולטות, ניתן למצוא את "העשב של השכן", "מד מן" המהוללת, "האישה הטובה", וגם קומדיות אייקוניות שסללו את הדרך לאלה שבאו אחריהן, כמו "רוק 30" ו"המשרד" האמריקאי, שעלתה לגדולות בזכות פורמט המוקומנטרי הייחודי שלה.
במקביל, yes הכריזה על yes London Gold, ספרייה שמוקדשת לסדרות "הזהב של הטלוויזיה הבריטית". הספרייה תכלול סדרות שמדגישות את האיכויות הייחודיות של הבריטים – כתיבה אלגנטית, דיאלוגים שנונים ומשחק מדויק. בין היתר, יוכלו הצופים ליהנות מ"המשרד (בריטניה)" המקורית שיצר ריקי ג'רוויס, וסדרות מופת כמו "המפצח", "החשוד העיקרי" בכיכובה של הלן מירן, ועיבודים קלאסיים לספרות, כמו "גאווה ודעה קדומה" עם קולין פירת'.
היוזמה של yes מראה שהחברה לא רק מביאה תוכן חדש ומדובר, אלא גם מכירה בכוחה של הנוסטלגיה. בעולם שבו כל יום עולה סדרה חדשה, יש ערך עצום באפשרות לחזור אחורה בזמן, ולצפות בנכסים טלוויזיוניים שהשאירו חותם. אם פעם הקהל רצה עוד ועוד דרמות, אקשן ומתח, כיום יש תיאבון מחודש לסיפורים פשוטים ומשעשעים,
ו-yes, שזיהתה את המגמה, מציבה את עצמה בחזית השינוי.