במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב השיק תאגיד השידור הישראלי ביום שני (15.9) את לוח התכנים לשנת תשפ"ז 2026. בהנחיה קלילה של מאיה בצלאל וקותי סבג, נפרסה רשימה רחבה של סדרות, סרטים ופרויקטים חדשים, לצד ניסיונות בולטים לפרוץ את גבולות המדיום. מנכ"ל התאגיד, גולן יוכפז, הגדיר זאת כך: "אין עוד גוף תקשורת בישראל שמביא מגוון עצום כזה של תכנים, שמתארים באופן העמוק ביותר את החברה הישראלית". אבל מאחורי הצהרה חגיגית מסתתר גם מבחן אמיתי: האם התאגיד יצליח להפוך את השפע הזה לרלוונטי בעידן שבו תשומת הלב מתפזרת בין מאות פלטפורמות?
ההכרזה המסקרנת ביותר נגעה ל"קופה ראשית". הסדרה הקומית האהובה תעבור למסך הגדול בסרט באורך מלא שיגיע בקיץ הקרוב. מדובר בצעד אמיץ, שנועד לשחזר הצלחות של גופים אחרים כמו "להציל את שולי" ששבר קופות או "ההילולה" שגם עבר את האדפטציה בהצלחה, השאלה הגדולה היא האם קסם הדמויות יעבוד גם בקולנוע.
לצד הבשורה על המעבר למסך הגדול, הוצגו דרמות חדשות שנוגעות בחברה הישראלית: "בהסתורה" סדרה על חרדים וחרדיות שחיים חיים כפולים, עם גל תורן, אורי קומאי ונועה קולר. "החמאם" דרמת מתח בבקעת הירדן על מחלקת צנחנים בבסיס נטוש, שבאופן מסתורי מתחילים להרגיש שמשהו אינו כשורה, עם מור דימרי, יעלי רוזנבליט, דניאל גד ועוד.
אחד מהיוצרים הדיגיטליים המעניינים של השנים האחרונות, רועי כפרי, מגיע לטלוויזיה עם "יקומות" פרויקט חדש שהוא יצר יחד עם גון בן ארי. במהלך האירוע הוצג טיזר מסקרן שבו רואים את אסי כהן לבוש כמלאך המוות ומנהל ויכוח עם כפרי במטבח של דירה על "מדבקות". כפרי, שבמשך שנים יוצר תוכן, מביא את הווייב המוכר שלו לטלוויזיה, אבל הפעם עם כמות מכובדת של הופעות אורח וקשר ברור בין המערכונים, כל פרק יספר סיפור אחד שיאחד את כל המערכונים ויתן להם קונטקסט נרטיבי.
סדרה מעניינת נוספת היא "כל האימהות משקרות" דרמת ספורט משפחתית שתעסוק באם יחידנית שיוצאת למסע ספורטיבי בכדורשת עם בנה, כדי להציל אותה ואותו מ"עצלות". בהשתתפות מאיה מרון, שלום מיכאלשווילי, אגם רודברג ונוצרה על ידי יעל כץ, נעם נבו ונטלי מיכאלשווילי-דרור, בשיתוף עם עטרה פריש.
בזירת הדוקו, תמשיך ההתייחסות לאירועי השביעי באוקטובר באמצעות תכנים חדשים כמו "לוחמות": עדויות של לוחמות שהשתתפו במלחמת "חרבות ברזל" ומתמודדות מאז עם פוסט-טראומה או "כפר עזה -95% גן עדן". בנוסף לסדרה "אינתיפאדה" של בן שני ושי להב שחוזרת לאירועי האינתיפאדה הראשונה מנקודת מבט אישית.
בגזרת סדרות שחודשו, הסדרה "חוליגנים" חוזרת לעונה שנייה אחרי 12 מיליון צפיות בעונה הראשונה, עם טיזר מיוחד שהוקרן בהשקה בצורת "שיחות וידאו" של חברי הקאסט עם השחקן בן סולטן מהכלא. דבר שמראה שגם בהכרזה על עונה שניה אפשר לעשות משהו יצירתי שיוצר דיבור. "מה שתגידו" חוזרת בעונה חדשה, "מי זאת?!" מגיעה לעונה שנייה עם מגי אזרזר, אושרית סרוסי, ג'וי ריגר ונעמה אמית, וגם "בואו לאכול איתי" שממשיכה לעונה תשיעית עם טוויסטים חדשים, מארוחה פירותנית, כריסמס ועד אירוח של אישה עם מוגבלות.
בתחום הדיגיטל מגיעה סדרת רשת חדשה ופרועה בשם "אואזיס במדבר" של יוגב יפת וגיא באר גורביץ' בנוסף לסדרת הרשת שמאות אלפי ישראלים ציפו לה, הלא היא "שם טוב האבי 2" שהיא העונה השנייה של הפרויקט הייחודי של תמיר בר. כמה שנים אחרי שיצא מהכלא ועזב את הארץ, חוזר הראפר עם הראסטות והשיניים המוזהבות עם "אופרת ראפ חדשה, מטורפת, בועטת וצבעונית".
אחר כך עלו טל ברמן, אשרת עיני ואורי לוי והציגו את הכנות התאגיד לקראת מונדיאל 2026, שיתקיים בקיץ הבא ב-16 ערים בשלוש מדינות: ארצות הברית, מקסיקו וקנדה. הטורניר יכלול 104 משחקים שישודרו בכל פלטפורמות כאן, והתאגיד זוכר היטב את ההצלחה הגדולה של שידורי מונדיאל 2022, אז צפו כמיליון צופים בכל משחק במשחקים המרכזיים, ובמשחק הגמר בטלוויזיה צפו 1.7 מיליון ישראלים עם רייטינג של 35.5%. מספרים כאלה הופכים את הכנות 2026 לאחד מהפרויקטים החשובים של התאגיד.
בהתייחסות לדיווחים על מדינות השוקלות השתתפות באירוויזיון 2026, רק אם ישראל לא תשתתף בתחרות, הבהיר מנכ"ל כאן שאין סיבה שישראל לא תמשיך להיות חלק משמעותי באירוע התרבותי הזה, שאסור שיהפוך פוליטי.
בהמשך עלה לבמה יונתן קינן, מנהל התוכן של כאן דיגיטל והציג את "כאן-FOMO" הפלטפורמה החדשה לצעירים בגילאי 14-19. קינן הסביר איך הם פיצחו את הדרך לבניית ערוץ תוכן חדש לקהל יעד מורכב זה, תוך שימוש בקבוצות מיקוד כדי להבין מה באמת מעניין את בני הגיל הזה. הפלטפורמה מייצגת נסיון למשוך דור שנולד על יוטיוב וטיקטוק, ויהיה מעניין לראות אם אכן תצליח לייצר נאמנות.
במקביל לחזרה של עונה נוספת ל"בואו לאכול איתי" בערבית, בערוץ "מכאן" יעלה פרויקט הדגל "המיקרופון שלך", ריאליטי מוזיקלי חדש שמביא לבמה את הקולות הגדולים של החברה הערבית בישראל מכל גיל, דת ואזור.
לסיכום, לוח התכנים שהוצג מציב רף גבוה, המון השקעה ורצון לחדש. מהסרט הקולנועי הראשון של "קופה ראשית", דרך דרמות חברתיות אמיצות, קומדיות מטורללות ועד לניסויים פורצי גבולות בדיגיטל ובמוזיקה, המתח הזה בין נוסטלגיה לבשורה חדשה עשוי להיות חולשה גדולה, הרי שפע של תכנים לא תמיד מתרגם לאימפקט אמיתי אך בהחלט יכול להוות גם כמפתח להצלחה שיגרום גם השנה לשבירת שיאי צפיות בפלטפורמות שלהם.