זו הפעם הראשונה שדמות מתוך האח הגדול זוכה לחיקוי מאז שהתוכנית עברה מהזכיינית קשת 12 אל רשת 13, והבחירה הזו מדברת בעד עצמה. שנים ארץ נהדרת הציבה את עצמה כמי שמחזיקה את היד על הדופק - היא תמיד הייתה הראשונה להגיב, הראשונה לצחוק על מה שכולם מדברים עליו. עכשיו לראשונה היא רודפת אחרי השיח שבמרכזו גיבורים מחוות הגידול היריבה, אבל אין לה אפשרות להישאר מאחור, ובכך מודה שהדבר החם באמת נמצא אי שם בערוגת הערוץ המתחרה.
ובאמת, מי שולט ברשתות? לא הכוכבים של "רוקדים עם כוכבים", לא יוצאי "מאסטר שף" או "חתונה ממבט שני" - אלא תרצה וארז, הצמד שמייצר כותרות בלי הפסקה. כל בלוגר מתחיל יודע: ברגע שאתה כותב על האח הגדול - הטראפיק קופץ. וקשת, עם כל הגאווה שלה, פשוט בלעה את הצפרדע.
המערכון נפתח במלוא הקיטש: תרצה נכנסת, יחד עם ארז. לא צריך הקדמות - הם הכוכבים של הקיץ האחרון. עצם זה שהם חלק מפרק פתיחת העונה העונה הוא הישג לרשת 13, לא לקשת. החיקוי של ליאת מוצלח, ויש בו רגישות - היא מצליחה לשמור על הרוך של תרצה ועל הבלבול התמידי שלה. מנגד, החיקוי של סמו בתור איסקוב פחות מדויק - אולי בכוונה.
המערכון מדגיש בדיוק את מה שכולנו ראינו בבית: היחס הרעיל, ההשפלה, הדינמיקה הארסית שממנה קשה היה להתעלם. ודווקא שם ארץ נהדרת מצטיינת - ביכולת לשים לנו מראה מול הפנים, ולומר את מה שהצופים עצמם חושבים אבל לא תמיד מודים בו. ואז, בדיוק כשהמתח עולה רגע לפני תחילת המערכון - קשת יוצאת לפרסומות. סמל מושלם של כניעה תרבותית: הם יודעים שהכוכבים שכולם חיכו להם, הם מהגלקסיה המקבילה.
מכאן הערב ממשיך במערכונים נוספים, אבל משהו מרגיש שחוק. דובר צה"ל במבצע "חזרה לשגרה" חביב, אבל הבדיחות צפויות. המערכון הפוליטי על טראמפ והפסקת האש - מושקע, מדויק טכנית, אבל יותר מדי מציאותי כדי להצחיק באמת. אולי כי בשלב הזה המציאות עצמה כבר הפכה לפארודיה.
כיף בנמל התעופה
ערב הפתיחה של ארץ נהדרת היה ערב של חשבון נפש. קשת מבינה שהעולם השתנה - שהכוח כבר לא מרוכז רק אצלה, היא חייבת להתייחס גם לצד השני. ורשת קיבלה הערב טפיחה משמעותית על השחם, תמשיכו ככה, והכול יוכל להשתנות.