בפרק הזה אפשר לומר שקיבלנו את המשבר הממשי הראשון של העונה. בזמן שלייקי ותומר צפו בכוכבים, אנחנו חזינו בהתרסקות רגשית מהירה כמו כוכב נופל. הכול התחיל בטיול רומנטי במיוחד שתומר תכנן להם במצפה רמון. אני חייב לומר שהצילומים המשותפים במצפה הכוכבים היו יפהפיים. גם הלילה שלהם יחד נראה כמו מחזה רומנטי ומקסים. אבל אצל תומר ולייקי כבר התרגלנו שיש הבדל גדול מאוד בין הדינמיקה לבין המשיכה. שניהם מסוג האנשים שיכולים להיות בקשר זוגי “תקין” גם כשהמשיכה לא לגמרי שם. אלא שמהר מאוד מראית העין התפוגגה, ואחרי לילה נוסף שבו הדינמיקה המינית לא ממש עבדה, משהו בלייקי נשבר.
אני מוכרח להגיד שיצא לי הלב ללייקי. היא סיפרה שהדיסוננס הזה בתוך מערכת היחסים לא מפסיק לערער אותה. מצד אחד יש מגע, רצון לקרבה ושיתוף, אך מנגד משהו במיניות חסום לגמרי. לייקי מסבירה שהיא לא רוצה לחכות. היא רוצה מישהו שבאמת ירצה אותה. ואז, אחרי תקופה ארוכה שבה נמנעה מכך, היא פותחת מול תומר את הדברים כפי שהם. היא מסבירה לו שהדיסוננס הזה קשה לה, שהיא רוצה רגע להתרחק ולישון בדירה שלה כדי לחשוב. זה מרגיש שמשהו בה נאטם, ובמידה רבה של צדק. זו בוודאי הרגשה מחרידה להבין ש”בעלך” לא נמשך אלייך. תומר מגיב בהבנה, אומר לה שהוא יחכה לה עד שתחזור ושהיא חשובה לו. הוא מביע תקווה שנראית אותנטית שזה עוד ישתנה, ומבקש ממנה לא להרים ידיים.
אבל ללייקי נמאס לחכות, וגם קצת נשבר לה מהתהליך. היא מבקשת לחזור הביתה. בדרך לשם תומר שואל אותה אם היא מבינה שאכפת לו ממנה, והיא משיבה שהיא מרגישה את הנכונות כלפיה, אבל לא מרגישה שזה נובע ממי שהיא, אלא אולי יותר מהמעמד שלה בתוך התהליך המשותף. תומר מנסה להסביר שמאוד אכפת לו ממנה, אבל לייקי מקשה ומבקשת לדעת אם זה מעבר לקטע ידידותי. שם תומר, בווידוי כן מאוד, אומר שיש רגעים שבהם הוא נמשך אליה מאוד ואחרים שלא, ושהוא עדיין מאמין ומקווה שיצליח לסגור את הפער הזה. כאן לייקי כבר לא יכולה ואומרת שפשוט נמאס לה.
היא לא רוצה לחכות לו יותר. היא מדגישה שהמגע ביניהם הפך לאוטומטי ושהיא כבר לא נהנית ממנו. היא אפילו לא מרגישה שהוא חושב שהיא יפה, ומבחינתה זה בכלל לא קשור למשיכה. ואז תומר מגיע גם למסקנה המתבקשת ואומר שזה כנראה לא היה רעיון טוב לחשוף בפניה את מה שהוא מרגיש לגבי המשיכה בשלב כזה מוקדם. לייקי מסכימה ואומרת שהייתה מעדיפה לקבל שקר ולא את האמת הכואבת. וכאן אני מוכרח להתערב. ראשית, תומר הוא לא האשם הבלעדי בכך שנושא המשיכה הפך לאישיו כל כך מהר. לייקי הייתה זו שלחצה מאוד על הכניסה למיטה ועל הבנת הסטטוס האינטימי של הקשר, בזמן שתומר כלל לא הרגיש מוכן לכך. בנוסף שקרים הם לא דבר שמקדם, ואין מה לכעוס על כנות, הרי השקר הכי טוב הוא האמת…
אני באמת ממש מרחם על תומר. בעיניי הוא בחור מקסים שעושה ככל יכולתו לתקן משהו שנראה שאין בכוחו לתקן. הוא מתעקש לשקם, ליצור משיכה יש מאין ולא לוותר. אלו תכונות שראויות להערכה. אבל יש פה גם עוד צד במערכת היחסים הזו, ולצד השני כבר אין את אורך הרוח להמתין ולראות האם המשיכה תתפתח. ואולי בשלב הזה באמת שווה לחתוך הפסדים. אני אישית לא מכיר את התחושה של התפתחות משיכה, אז קשה לי להעיד האם זה יכול לקרות, אבל אחרי כמה שבועות יחד וכמה ניסיונות אינטימיים, נראה לי שכבר יש לו מושג מסוים. אני מעריך את הדבקות של תומר במטרה, אבל נדמה שעכשיו הוא כבר מחטיא, ומי שנפגעת על הדרך היא לייקי.
מהצד השני, בפרק הזה גם ראינו סצנה לא פשוטה מצדה של נטע. כאשר השניים הגיעו כזוג מאוחד לחנות כלי הבית, הם יצאו ממנה באווירה קשה במיוחד. משהו באווירה הזו, ובשיחה על הנתינה לפצועים, כאילו החזיר את נטע לשדה הקרב, והתגובות שלה לאביתר היו ממש לא נעימות. אבל החלק הבעייתי ביותר בעיניי היה דווקא שהיא לא הצליחה להבין מה הפריע לאביתר והרגישה שהוא עושה דרמה מיותרת. גם אם היא בטוחה בצדקת דרכה לחלוטין, עדיין יש מקום לשמוע את הרגשות של בן הזוג שלך, שהרגיש מבוטל לגמרי באירוע. נטע, באדישות האופיינית לה, העדיפה לטאטא את הרגשות מתחת לשטיח, בדיוק מה שהיא אמרה שהיא מפחדת לעשות. אלא שבלי תקשורת שום מערכת יחסים לא תחזיק מעמד, וכן יש מקום להביע גם רגשות קשים ופגיעות.