הפלישה הסקנדינבית נחשבת לאחת ההפתעות היותר מרעננות בעשור האחרון בעולם הטלוויזיה. סדרות נוסח "הממשלה", "הגשר", "בורגן", "דה קילינג ו"הירושה", הפכו לבון טון של חובבי המסך הקטן, ואפילו זכו לכינוי המחמיא "נורדיק נואר", על משקל ז'אנר הפילם נואר ששלט בכיפה בסוף שנות ה-40-תחילת ה-50 של המאה שעברה בהוליווד.
על השאלה המתבקשת, איך הוא מסביר את ההצלחה הסקנדינבית המדהימה בשנים האחרונות ברחבי תבל, השיב סטנברג אריקסן: "לדעתי זה נובע מהמסורת העשירה של סיפורי פשע בסקנדינביה. מתחת למעטה הפסטורלי, הנעים לעין והמאוד סימפטי, מסתתרים הרבה תככים, אלימות וקדרות. העולם כנראה נהנה לראות שלא הכל מושלם אצלנו. נהפוך הוא. גם בסקנדינביה יש רדיפת בצע, פוליטיקה ופשע, המהווים בסיס מצוין לסדרות טלוויזיה".