נשים, שנאה עצמית ודיכוי: "חפצים חדים" מפגישה נפש וגוף

במאי "שקרים קטנים גדולים" ורשת HBO יצרו סדרה כוללת את כל המרכיבים הנכונים: דמויות נשיות ראשיות, תעלומה, עיירה קטנה ופסקול משובח עם צד כעור, אבל הרבה יותר מעניין

עינת אוליבייר צילום: ללא
"חפצים חדים"
"חפצים חדים" | צילום: יח"צ

גיבורת הסדרה, איימי אדמס ("יצורים ליליים") מגלמת את קמיל פריקר, קלישאה של עיתונאית צינית ורדופה, מעין אמנית מיוסרת, כזו שמעבירה את יומה בשתיית וודקה וחיתוך בבשר החי של עצמה, כדי לברוח מעברה ומזיכרונותיה. בעל כורחה, היא נשלחת על ידי העורך שלה לשליחות עיתונאית בעיירת הולדתה ווינד גאפ שעל גדות המיסיסיפי, כדי לחקור מקרה רצח מסתורי של נערה מתבגרת.

בדיוק כשמגיע חשש לנפילה לעוד סיפור שבלוני, בסופו היא תצא מהמסע מחוזקת ומאושרת, ונשואה לבלש. כאן נכנסת לפריים אמה הדרומית והשתלטנית פטרישיה קלארקסון ("עמוק באדמה"), מעין הומאז' לדמותה של בלאנש דובואה מ"חשמלית ושמה תשוקה", כולל בית קולוניאלי סוריאליסטי ומשרתת שחורה.

בעקבות המפגש המטלטל עם האם, חדר הילדות והאחות למחצה, תוקפים את קמיל זיכרונות בצורת פלאשבקים.

תגיות:
ביקורת טלוויזיה
/
סיפורה של שפחה
/
"חפצים חדים"
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף