בקרוב: מהפכה בסליקה ובהפקת חשבוניות ירוקות בעמדות טעינה לרכבים חשמליים למעסיק ולמעבידים

הרכבים החשמליים כובשים את כבישי ישראל, יחד עם זאת עמדות טעינה נהיו חלק מהנוף. ניתן לראות עמדות טעינה ביתיות בחניונים של בתים משותפים ובחניות הבתים הפרטיים

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
בקרוב: מהפכה בסליקה ובהפקת חשבוניות ירוקות בעמדות טעינה לרכבים חשמליים למעסיק ולמעבידים
בקרוב: מהפכה בסליקה ובהפקת חשבוניות ירוקות בעמדות טעינה לרכבים חשמליים למעסיק ולמעבידים | צילום: Charging-point
2
גלריה

הכתבה נכתבה בשיתוף פרילאנס הנהלת חשבונות באינטרנט, וצ'ארגינג פוינט

ישנם מגוון עמדות טעינה ציבוריות בתחנות הדלק או באזורים מרכזיים ברחבי הערים, המשרתות בעלי רכבים חשמליים ללא עמדת טעינה בבית.

עמדות הטעינה הקיימות עובדות מעולה והן אמינות מאוד, אך ישנה בעיה אחת שעדיין לא נפתרה ב-100%.

הנושא של הוצאת חשבוניות מוכרות במס על הוצאות הטעינה של הרכב החשמלי עדיין בעייתית.

בעלי עסקים רבים מתקשים למדוד ולהזדכות על עלויות הטעינה של העובדים שלהם ואיך לערוך את ההוצאה בגין טעינה של רכב עסקי שלניתן לעובד.

לעיתים גם בעמדות טעינה ציבוריות, הלקוח אינו מקבל חשבונית על עלות הטעינה.

ללקוחות פרטיים זה לא קריטי, אך שמדובר על לקוחות עסקיים, נושא החשבוניות אינו עניין של מה בכך.

לכן בקרוב תהיה בקשה להסדיר את העניין מול מס הכנסה pre rolling עבור הנפקת חשבונית ירוקה ללקוח עסקי או פרטי שטוען רכב בעמדת טעינה ציבורית.

לכן לא מעט חברות אשר מחזיקות ברכבי בנזין או סולר לצורך עבודה בודקות על האפשרות להפוך את צי הרכב שלהם לחשמלי.

העברת רכבי החברה להנעה חשמלית יכולה לחסוך לבעליה עשרות ומאות אלפי שקלים בכל חודש, אך ורק מההפרשים שיש בין עלויות התדלוק לעלויות הטעינה.

אבל כאן מתעוררת הבעיה, ברגע שעובד החברה מחליף את הרכב הצמוד שלו לחשמלי יש צורך בהתקנה של עמדת טעינה בביתו.

אבל אם עד עכשיו היו לעובדים רכבי בנזין או סולר, הרי שהיו יכולים לעקוב אחרי כמויות הדלק ועלויות הנסיעה בעזרת הדלקן המוכר המסוגל להפיק חשבונית ירוקה אחת מרוכזת לכל העלויות החודשיות.

הרכבים מתדלקים בתחנות הדלק וחשבונית מסודרת מוגשת בסוף כל תקופה לבעלי החברה.

בעזרת פיתוח זה יפחת החשש של בעלי חברות וציי רכב לרכוש רכבים חשמלים ולהקטין את החשיפה לרכבים מונעי חשמל.

במערכות הקיימות היום, העמדות יודעות להנפיק חשבוניות אבל לא לחייב את בעל החברה אשר מעוניין לקבל את החשבונית בגין הוצאה.

מה שקורה בפועל הוא שעובד החברה משלם את עלויות הטעינה בחשבון החשמל שלו. המעביד מקבל את חשבונית הטעינה ומעביר את התשלום לאותו עובד, אך יש לכך חסרונות רבים.

השלב הבא בפיתוח של פרילאנס הוא יכולת לחיוב הטעינה ע"י המעביד והנפקת חשבונית ירוקה ישירות למעביד ( עניין בפיתוח).

בכך הצורך בהתחשבנות מול העובד על עלויות הטעינה נעלמת ומתקבל כאן הפתרון המושלם לטעינה רכבי עבודה בבתי העובד.

בקרוב: מהפכה בסליקה ובהפקת חשבוניות ירוקות בעמדות טעינה לרכבים חשמליים למעסיק ולמעבידים
בקרוב: מהפכה בסליקה ובהפקת חשבוניות ירוקות בעמדות טעינה לרכבים חשמליים למעסיק ולמעבידים | צילום: פרילאנס הנהלת חשבונות באינטרנט

הדרישה לניהול העמדה והוצאת חשבוניות חודשיות, היא עמדת טעינה מנוהלת בעלת פרוטוקול תקשורת OCPP 1.6J.

זהו פרוטוקול תקשורת פתוח המאפשר התקנה של תוכנות בתוך עמדת הטעינה המסוגלות לשלוט על מתן החשבוניות ועל אופן הטעינה תוך שמירת הסטוריית הטעינות בענן.

חברת צ'ארגינג פויינט תייצר עמדות עם פרוטוקול התקשורת OCPP 1.6J בעלות כל התקנים והדרישות להתקנת התוכנה בעמדות הטעינה.

זהו לא שיתוף פעולה ראשון בין שתי החברות, לפני שנה וחצי יצרו שיתוף פעולה הנותן פתרונות סליקה בעמדות טעינה ציבוריות מהירות.

השיתוף בין השתיים כבר נבחן כעט בפיילוט בראש העין, לאחר ש- Charging-point כבר ייצרה את העמדות לפי כל הדרישות. במידה והפיילוט יעבור בהצלחה השירות ייצא לשיווק המוני בעוד כחודשיים לערך.

עמדות אלו מסוגלות לטעון את הרכב במהירות ע"י תשלום בכרטיס אשראי או דרך אפליקציה ייעודית. העניין הוא שעל מנת להתקין עמדות טעינה מהירות יש צורך בלוח חשמל גדול ותעשייתי.

ישנם בעלי עסקים קטנים שלוח החשמל שלהם אינו גדול ותעשייתי, אך הם רוצים להתקין עמדת טעינה עם יכולת סליקה כדי לשרת את לקוחותיהם או את עוברי האורח.

העמדות של צ'רגינג פוינט והתוכנה הנ"ל יכולים לספק יכולות סריקה גם לעמדות ביתיות סטנדרטיות שאינן דורשות חיבור במתח גבוה מאוד.

מה שאומר שניתן להפוך עמדה ביתית רגילה לעמדה סולקת המכניסה הכנסה צדדית, תוך הפיכת עוברי האורך ללקוחות משלמים.

פתרון מסוג זה, מסוגל לחשוף את בעל העסק ללקוחות חדשים המגיעים לטעון את רכבם. עמדות טעינה רגילות טוענות את רכב לאט יותר מעמדות מהירות.

כך, שמי שמתחבר לעמדת הטעינה צריך לחכות בערך שעה. שעה שבה הוא יכול להיחשף לעסקים הסובבים את העמדה.

אך סליקה והוצאת חשבוניות הן הדרך היחידה לבעלי עסקים לעבור לרכבים חשמליים מבלי לפגוע בהטבות המגיעות להם.

עפ"י חברת פרילאנס ו-charging point העמדות העתידיות צריכות להיות מתקדמות ולספק יכולת סליקה והוצאת חשבוניות ירוקות און ליין ללקוחות הפרטיים והעסקיים כאחד.

השאיפה היא לספק ללקוח העסקי חשבונית חודשית מרוכזת עם כל נתוני הטעינה של עובדיו, יחד עם תוכנת ניהול מקיף המאפשרת להציג נתונים ממבט על וגם בצורה פרטנית. בשורה זו תשרה נחת עבור המון בעלי עסקים החוששים ממעבר לרכבים המונעים בחשמל.

אנחנו נמשיך ונעדכן בהמשך איך הפיתוחים השונים יתפתחו בעתיד הקרוב ממש.

הכתבה נכתבה בשיתוף פרילאנס הנהלת חשבונות באינטרנט, וצ'ארגינג פוינט

תגיות:
קבלה
/
פרילנס
/
רכב חשמלי
/
הנהלת חשבונות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף