בשורה לנוסעים: הצפי של חזרת חברות התעופה הגדולות לישראל

איש תעופה ותיק העריך בשיחה עם "מעריב" כי גם אם חברות תעופה גדולות מאירופה וארה"ב יחליטו על חידוש הטיסות לישראל, מדובר יהיה בתהליך הדרגתי שעשוי להימשך גם חודשים ארוכים, בין היתר, בשל אילוצים מבצעיים

משה כהן צילום: מעריב אונליין
נתב"ג
נתב"ג | צילום: נתי שוחט, פלאש 90
2
גלריה

בענף התעופה מצפים ל"אפקט דומינו" בעקבות הפסקת האש במלחמה בצפון, שיביא לחזרתם ההדרגתית של חברות התעופה הזרות לישראל.

בינתיים, רק שתי חברות תעופה הודיעו על חידוש הטיסות לנמל התעופה בן גוריון. הראשונה היא חברת הלואו קוסט הגדולה, וויז אייר, שהודיעה אמש על החזרת פעילותה בישראל בהדרגה. החל מה-20 לדצמבר יופעל הקו מתל אביב ללרנקה, במסגרת ארבע טיסות שבועיות. במסגרת הקו ללרנקה, הציעה החברה מבצע – אלף כרטיסי הטיסה הראשונים בעלות של 50 יורו (כ-192 שקל) לכיוון. החברה הודיעה עוד, כי היא תספק עדכונים, ככל שיהיו, לגבי שאר הקווים שעתידים לחזור ב-15 בינואר.

כמו כן גם חברת התעופה אזרייג'ן איירליינס הודיעה שתחזור להפעיל טיסות בין נתב"ג לבאקו, כבר בסוף השבוע - החל מה-30 בנובמבר.

עם זאת, חברות תעופה גדולות עדיין בוחנות את ההתפתחויות וטרם הודיעו על חידוש הטיסות. ההערכות הן שבחרות התעופה הזרות ממתינים לעדכונים נוספים אודות הפסקת האש והיציבות באזור.

נתב''ג
נתב''ג | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

איש תעופה ותיק העריך בשיחה עם "מעריב" כי גם אם חברות תעופה גדולות מאירופה וארה"ב יחליטו על חידוש הטיסות לישראל, מדובר יהיה בתהליך הדרגתי שעשוי להימשך גם חודשים ארוכים, בין היתר, בשל אילוצים מבצעיים. "המטוסים לא עומדים, הם כבר שובצו עם צוותים ליעדים אחרים. ישראל אינה מרכז העולם וכדי להיערך מבצעית, זה עלול להימשך גם שבועות ארוכים ובאופן הדרגתי", הוא הסביר.

נראה, כי אם חברת תעופה גדולה תודיע על החלטתה לחדש את הקו לנתב"ג, הדבר עשוי ליצור "דומינו" כאשר בעקבותיה ילכו חברות תעופה גדולות נוספות. אבל עד שחברות התעופה יחזרו, המחירים הגבוהים עבור טיסות ליעדים שונים, בהם לצפון אמריקה, ימשיכו להיות יקרים.

תגיות:
חברות תעופה
/
מלחמת חרבות ברזל
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף