רגע לפני סוף 2024, בחברות המחקר הגדולות בוחנים לעומק את התנהגות הצרכנים כדי לחזות טוב יותר את העניין והטרנדים אליהם יימשכו בשנה הבאה.
ברוב המקרים, מדובר בטרנדים שנלמדים בעודם מתפתחים. בוול סטריט ג׳ורנל אספו חמש מגמות שלדברי מומחים, אנשי השיווק צריכים לקחת בחשבון לפני גיבוש האסטרטגיה לשנה הבאה.
משבר אמון באינטרנט
ביקורות מוצרים מזויפות, טעויות שנוצרות על ידי בינה מלאכותית ותוצאות חיפוש עמוסות בפרסומות מובילות צרכנים לחפש מידע בפלטפורמות שנתפסות כאמינות יותר, כמו רדיט וסאבסטאק.
על פי נתוני חברת הייעוץ העסקי אקסנצ'ר, יותר ממחצית מהצרכנים דיווחו כי נפלו קורבן להונאות מידע או כספים בשנה האחרונה, ו-39% נתקלו בביקורות מוצרים מזויפות.
אופנה על הצלחת
במקביל, מותגי מזון ומסעדות משיקים מוצרי אופנה משלהם. כך למשל, קוקה-קולה השיקה נעליים משלה, ורשת הסלטים Sweetgreen השיקה קולקציית ביגוד.
הספורט על המוקד
למרות שאירועי ספורט גדולים ימשיכו למשוך קהלים וסכומי עתק על פרסום, המותגים צפויים להשקיע יותר בליגות המתפתחות. על פי דוח של פורסטר, אחד מכל חמישה מותגים יתעדף חסויות בליגות ספורט בהתפתחות ב-2025.
פודקאסטים בווידאו
יותר מ-30% מהמאזינים הקבועים לפודקאסטים בוחרים ביוטיוב כפלטפורמה המועדפת עליהם. המגמה, שהחלה בתקופת הקורונה, מספקת לפרסומאים קהל מעורב במיוחד ושעות צפייה ארוכות. מספר קמפייני הפרסום בפודקאסטים עם רכיב ויזואלי עלה ב-23% בשנה האחרונה.
קניות בטיקטוק
מחצית ממשתמשי טיקטוק הקבועים בארה"ב כבר ביצעו רכישה באפליקציה, ו-90% מהם מוכנים לעשות זאת שוב. עם זאת, רבע מהמשתמשים שטרם קנו דרך טיקטוק אומרים שאינם סומכים על החברה עם פרטי כרטיס האשראי שלהם, 24% לא סומכים על איכות המוצרים, ו-14% חושבים שהמחירים "נשמעים טובים מכדי להיות אמיתיים".