בזמן שהמשק הישראלי מתמודד עם גל התייקרויות חדש והעלאת המע"מ, הרשתות הקמעונאיות מחפשות דרכים יצירתיות למשוך את הצרכנים, שמהדקים את החגורה לנוכח הגזרות הכלכליות.
רשת 'אפריל', המתמחה בתחום הבישום והטיפוח, יצאה במהלך שיווקי מתוזמן לתחילת השנה: החזר מלא של המע"מ על רכישות נבחרות מעל 500 שקל עד אמצע החודש, כולל אפשרות לכפל מבצעים. אך בעוד שהמהלך מבורך, הוא מהווה רק טיפה בים של התייקרויות במשק, במיוחד כשמדובר במוצרי טיפוח ובישום הנחשבים למותרות, ונותרת השאלה מה יקרה עם המחירים לאחר תום המבצע.
המהלך, שמגיע על רקע העלייה המתמשכת ביוקר המחיה והגזרות הכלכליות במשק, נועד לאפשר לצרכנים ליהנות ממוצרי טיפוח ובישום איכותיים במחירים נגישים יותר. עם זאת, בהתחשב בעובדה שמדובר במוצרי מותרות ושההטבה מוגבלת בזמן, נשאלת השאלה האם מדובר בפתרון אמיתי או בפתרון זמני בלבד למשבר המחירים המתמשך.