הכתבה נכתבה בשיתוף Impressive Digital
גם לעסקים מצטיינים, שכל הלקוחות הקיימים שלהם מחמיאים להם בלי סוף, קשה להגיע לעוד בני אדם ולמצות את הפוטנציאל. במציאות כזו נוכחות מחמיאה בגוגל היא חובה, וכדי לייצר נוכחות כזו רצוי למצוא מקדם אתרים מתאים. אורי שחם, שעוסק בתחום הזה כבר למעלה מ-10 שנים, מפרט למה כדאי לשים לב כשמתניעים מהלך של קידום בגוגל וקידום העסק.
מה זה בעצם קידום אתרים בעידן הנוכחי?
עליית ה-AI מייצרת שינויים משמעותיים במציאות של כולנו, גם אם לא תמיד אנחנו מודעים לכך. האופן שבו אנחנו מחפשים מידע שונה מהדרך שבה חיפשנו תשובות לשאלות לפני שנה-שנתיים (וכמובן שונה באופן מהותי בהשוואה למציאת מידע לפני שסרגיי ברין ולארי פייג' בנו את מנוע החיפוש הכל כך פופולרי).
גם דפי תוצאות החיפוש בגוגל עוברים תהליך של שינוי, אבל יש גם דבר מהותי שנשאר קבוע: כשאדם רוצה לקנות מוצר או להזמין שירות - גם כשהרכישה תתבצע אונליין וגם אם הוא יגיע פיזית לסניף או יתקשר לעסק - הוא נכנס לגוגל.
לכן מסביר אורי שחם, מנכ"ל ובעלים של חברת Impressive Digital, שאפשר לזהות שתי מגמות: האחת, החשיבות של נוכחות בולטת בגוגל גבוהה כמו בעבר ואפילו עלתה בגלל התחרות שמתעצמת בכל תחום כמעט; והשנייה, האתגר של מקדמי אתרים הופך למורכב יותר ויותר, ולכן בחירה נכונה הופכת לקריטית.
חברה או פרילנסר? שתי האפשרויות העיקריות של מקדם אתרים בגוגל
אחרי שמבינים למה אסור לוותר על קידום בגוגל, ולמה חשוב במיוחד לבחור נכון את מי שיוביל את התהליך, הבחירה הראשונה היא בין פרילנסר לחברה.
חברה לקידום אתרים היא עסק גדול עם הרבה עובדים, ולכן היא יכולה לקדם עשרות אתרים במקביל. מקדם אתרים פרילנסר הוא איש מקצוע מנוסה שפעול לבדו ולכן מקדם מספר מצומצם של אתרים בכל נקודת זמן. לכאורה לחברה יש יתרון על פני פרילנסר, אבל אורי שחם מסביר שדווקא ההפך הוא הנכון.
הסיבה לכך היא הניסיון: בחברה גדולה מי שמבצע בפועל את הקידום יהיה עובד חדש, ג'וניור, לפעמים מיד אחרי לימודים בתחום. לעומת זאת, פרילנסר הוא מי שכבר צבר ניסיון נרחב ומגוון, שכמובן בא לידי ביטוי באיכות הקידום. כך למשל אורי מקדם אתרים כבר למעלה מ-10 שנים, ובסופו של דבר היכולת לקדם בהצלחה אתר נשענת במידה רבה על עשייה מעשית נרחבת.
איך פרילנסר מספק שירות מקיף?
סיבה נוספת לכך שהאינסטינקט הוא להעדיף חברה גדולה היא הציפייה (המובנת) לקבל שירות מקיף. קידום בגוגל כולל כתיבת תוכן, ובחלק מהמקרים גם עיצוב, שדרוג טכני של האתר ועוד פעולות.
בחברה גדולה יש אכן מגוון אנשי מקצוע, אבל גם פרילנסר מספק לכם שירות מקיף, מקצועי לא פחות ובדרך כלל אפילו יותר. בדיוק כמו בחברה, גם פרילנסר עובד מול עוד נותני שירות, שכך שאתם תוכלו לקבל את התוכן האיכותי והמועיל ביותר, עיצוב עכשווי ומדויק ובעצם את כל מה שצריך כדי לקדם את האתר ואת העסק שלכם.
פרילנסר ותיק כבר מכיר נותני שירות מיומנים, ולכן כל מרכיב בקידום יהיה איכותי, בעוד שבחברה גדולה לא תמיד אתם יכולים לדעת מי מטפל בכם בפועל.
מקסימום מחויבות
לצד הניסיון והמקצוענות, פרילנסר קידום אתרים מביא איתו עוד מרכיב חשוב: מקסימום מחויבות. אורי שחם מסביר שתמיד יש הבדל בין חברה לבין פרילנסר. עובד בחברה, רצינית ככל שתהיה, הוא בורג אחד במערכת ולכן הוא ירצה כמובן לספק שירות טוב אבל כשהאחריות מתחלקת בין הרבה עובדים כל אחד בפני עצמו מרגיש פחות מחויב.
פרילנסר לוקח על עצמו את מלוא האחריות, ומודע לכך שרק הישגים משמעותיים בכל תהליך קידום יאפשרו לו להמשיך להצליח בתחום. לכן רמת המחויבות גבוהה הרבה יותר. כשאיש מקצוע מיומן שקידם כבר הרבה אתרים במגוון תחומים פועל עבורכם ברמת מחויבות מקסימלית, התוצאות תהיינה טובות מאוד - והן גם יגיעו בפרק זמן קצר ככל האפשר.
הכתבה נכתבה בשיתוף Impressive Digital