קטגוריית המרקים מהווה חלק בלתי נפרד מתרבות הצריכה העולמית והמקומית, בייחוד בעונות הקרות. בעוד שבעבר המרק היה מאכל ביתי מסורתי שנדרש להכנה ממושכת, כיום ניתן למצוא מגוון פתרונות מהירים ומוכנים לצריכה. ישראל אינה שונה משאר העולם במובן זה, אך ישנם מספר מאפיינים ייחודיים לשוק המקומי אשר מעצבים את דפוסי הצריכה של הציבור הישראלי.
במקביל, עולה מגמת הבריאות והמודעות לתזונה נכונה, מה שמביא לדרישה למרקים דלי נתרן, ללא חומרים משמרים וללא תוספות מלאכותיות. מוצרים אורגניים וטבעיים צוברים תאוצה, ויש העדפה גוברת למרקים המבוססים על רכיבים טבעיים וטריים.
המודעות הציבורית בנוגע לערכים תזונתיים עלתה בעשור האחרון, והיא משפיעה על כל קטגוריית המרקים. צרכנים מחפשים יותר ויותר מוצרים המכילים רכיבים טבעיים, מופחתי נתרן, וללא תוספים מלאכותיים. חלק מהחברות נענו לדרישה זו והשיקו קווי מוצרים בריאים יותר, כגון אבקות מרק מופחתות נתרן ומרקים קפואים ללא חומרים משמרים.
הצרכן הישראלי רגיש מאוד למחיר, אך בעת ובעונה אחת מחפש גם איכות וערכים בריאותיים. על כן, מבצעים והנחות תורמים להגדלת מכירות בקטגוריה זו, בעיקר ברשתות המזון הגדולות.
גם שילוב פתרונות טכנולוגיים, כמו אפליקציות להזמנת מזון מוכן או ערכות להכנת מרקים בבית, עשוי לשנות את פני השוק בשנים הבאות. שילוב בין נוחות, בריאות וטעם ימשיך להיות המפתח להצלחת מותגים בקטגוריית המרקים, הן בישראל והן בעולם.
• הסקר בוצע באמצעות אתר פרייסז נכון לתאריך 19-2-2025