עבור ד', טיול בתאילנד עם אחותה הפך בן רגע מסיפור על חופים טרופיים וחוויות אקזוטיות – לסיוט רפואי וכלכלי. תוך כדי נסיעה על טוסטוס שכור, היא איבדה שליטה, התנגשה בעץ ונפלה. הפציעות היו חמורות: שתי רגליים שבורות, יד מרוסקת ואמבולנס שלקח אותה היישר לבית חולים מקומי.
אלא שמהר מאוד הסתבר שהצרות האמיתיות רק התחילו. בזמן שד' שוכבת חבולה במיטת בית החולים – אחותה ניסתה להפעיל את ביטוח הנסיעות שרכשה מראש. אלא שאז הגיעה התשובה שהכתה את שתיהן בהלם: חברת הביטוח הודיעה כי הפוליסה אינה מכסה את המקרה, משום שד' לא ציינה בעת רכישת הביטוח שהיא מתכוונת לרכוב על דו-גלגלי.
כעת, הן עמדו מול מצב בלתי אפשרי: כל יום אשפוז בתאילנד עלול לעלות מאות ואף אלפי דולרים. העלות של ההטסה הרפואית לארץ – גבוה עוד יותר. ולמרות זאת, חברת הביטוח סירבה לקחת אחריות.
"ראינו מקרים לא פשוטים", מספרים בפרמדיקלי, "אבל כאן מדובר בבחורה צעירה, פצועה, ללא שום דרך לממן את הטיפול – וזה פשוט לא נתפס שחברת הביטוח התנערה ממנה כך. המטרה שלנו הייתה ברורה: להחזיר אותה הביתה כמה שיותר מהר, כדי שקופת החולים תוכל להמשיך את הטיפול ולא יתווספו לה עוד חובות מהשפוז בתאילנד".
"אנשים חושבים ש'עשיתי ביטוח – אני מכוסה'. אבל המציאות הרבה יותר מורכבת," מסביר יהונתן מאירסדורף, פרמדיק ומייסד פרמדיקלי. "ביטוח זה לא קסם – הוא חוזה. אם לא דיווחת מראש שאתה עולה על טוסטוס, חברת הביטוח יכולה להתנער ואז היא לא חייבת לכסות כלום.
שלושה טיפים לפני הטיסה הבאה:
הטיול הבא שלכם יכול להיות חוויה של פעם בחיים – רק שווה להשקיע עוד חמש דקות בקריאת הפוליסה, כדי שלא תהפוך גם לחוויה שתזכרו לעד מהסיבות הלא נכונות.