פיס-טוק: מחסור חמור באגוז האהוב בגלל טרנד ברשתות החברתיות

קמפיין תמים לקידום שוקולד המיוצר באיחוד האמירויות הוביל למחסור חמור בפיסטוק. מחיר האגוז, הגדל בעיקר בארה"ב ואיראן, עלה באופן דרסטי בחודשים האחרונים: "זה בא משום מקום"

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
שוקולד פיסטוק
שוקולד פיסטוק | צילום: שאטרסטוק
3
גלריה

בעידן של היום, קידום מוצרים בטיקטוק יכול להיות חזק מספיק כדי להשפיע על הכלכלה והחקלאות העולמיים. כך יצא שטרנד ברשתות החברתיות שהתחיל בסוף 2023 הוביל ממש בימים אלה למחסור עולמי חמור בפיסטוק.

פיסטוקים
פיסטוקים | צילום: אינג'אימג'

היבול של האגוז האהוב היה דל בשנה שעברה בארה"ב, היצואנית המובילה בעולם. עם זאת, הוא היה באיכות גבוהה יותר ולכן נמכר ברובו כאגוזים שלמים, עדיין בקליפתם, מה שיצר מחסור נוסף בגרעינים הבסיסיים המשמשים בחטיפי השוקולד.

יצרנים איראנים ייצאו לאיחוד האמירויות כ-40% יותר אגוזים בששת החודשים עד מרץ האחרון מאשר ב-12 החודשים שקדמו לכך. "מאניית שוקולד דובאי" מקורה ביצירת חטיף ששילב שוקולד חלב, קדאיף ומילוי קרם פיסטוק. החטיף מיוצר על ידי שוקולטייר מאיחוד האמירויות וקיבל באופן נבואי את השם המהולל Can't Get Knafeh of It, בהתייחס לקינוח הערבי המסורתי.

חנות שוקולד בדובאי
חנות שוקולד בדובאי | צילום: רויטרס

על פי הדיווחים, המחסור היה כל כך חמור עד כי הוא גרם לחלק מהחנויות לקצוב את מספר החטיפים הנמכרים בבת אחת. הרשתות החברתיות ממשיכות להשפיע באופן דרמטי על הכלכלה העולמית ולנו רק נותר לחכות ולראות איזה עוד מוצר ייפול קרבן לטרנדים בטיקטוק.

תגיות:
שוקולד
/
צרכנות
/
כלכלה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף