שנה בישראל: רשת SPAR מתרחבת עם שני סניפים חדשים

הרשת הבינלאומית מרחיבה פעילותה עם חנות עירונית במרכז ת"א וסניף במודל "קמעונאי עצמאי" בקיבוץ בן 102; בהמשך צפויות גם חנויות נוחות בתחנות דלק ומתחמי משרדים

מיטל שרעבי צילום: פרטי
ספאר ישראל
ספאר ישראל | צילום: גיא יחיאלי
2
גלריה

המהלכים משקפים אסטרטגיה של התאמת הרשת למגוון שווקים בישראל – מערים גדולות ועד להתיישבות הכפרית, כאשר בכל מקרה נשמר הקו המאפיין של הרשת לצד התאמה לצרכים המקומיים.

הסניף שייפתח בשבועות הקרובים בשאול המלך בתל אביב יהיה הראשון בישראל בפורמט עירוני, ושונה מהותית מסניף הדגל הגדול בכפר סבא המשתרע על פני 2,500 מ"ר. החנות החדשה תפעל שבעה ימים בשבוע ותכלול בית קפה, מגוון סנדוויצ'ים ומאפים, לצד מוצרי המותג הפרטי של SPAR המיובאים מרחבי העולם.

הסניף יציע גם שירות משלוחים לתושבי האזור באמצעות אפליקציית WOLT, ומהווה סנונית ראשונה של אסטרטגיית הרשת להיכנס למרכזי ערים עם חנויות קטנות יותר.

רשת SPAR
רשת SPAR | צילום: יח''צ

מודל ייחודי בקיבוץ בית אלפא

החידוש המשמעותי יותר מגיע דווקא מהפריפריה: בחודש מאי צפוי להיפתח הסניף השלישי של הרשת בקיבוץ בית אלפא, במודל שטרם נראה בישראל. חנות הכלבו הוותיקה של הקיבוץ תמותג מחדש תחת השם SPAR, אך תמשיך לפעול בבעלות ובניהול הקיבוץ עצמו.

היוזמה לשיתוף הפעולה נולדה בתיווך חברת "המרלוג", מפיץ מזון סיטונאי בבעלות התאגיד הקיבוצי "משקי עמק יזרעאל". המודל מאפשר לקיבוץ ליהנות מכוח הקנייה ומהלוגיסטיקה של הרשת הבינלאומית, תוך שמירה על הזהות הקהילתית והשירות המקומי.

זאב מוסיף כי במקביל, הרשת נערכת להבאת פורמט חנויות הנוחות SPAR Express לישראל – חנויות קטנות בשטח של 30–100 מ"ר, שצפויות להיפתח בתחנות דלק, מתחמי משרדים ונקודות אסטרטגיות הומות אדם.

השילוב בין מסורת לחדשנות

המפגש בין רשת בינלאומית לבין קיבוץ ותיק כבית אלפא, שחוגג 102 שנים להיווסדו, מייצר חיבור מעניין בין מסורת לחדשנות. חנות הכולבו המקומית פועלת במבנה היסטורי לשימור, "הארווה", כחלק מ"חצר המשק הישנה" הכוללת כ-20 מבנים מראשית ההתיישבות הכפרית בארץ ישראל.

בעקבות ההצלחה הצפויה של המודל בבית אלפא, פועלת חברת "המרלוג" יחד עם SPAR להרחבת המודל לקיבוצים נוספים בצפון הארץ, כחלק ממהלך אסטרטגי לשדרוג המרכוליות הקיבוציות והמרחב הכפרי.

על פי התכנית העסקית של SPAR ישראל, הרשת צפויה לפתוח כ-10 חנויות בשלושת השנים הראשונות לפעילותה בישראל וכ-35 חנויות תוך 3 שנים נוספות. בנוסף לסניפים שבבעלותה הישירה, תאפשר הרשת לקמעונאים עצמאיים נוספים להצטרף ולהנות משילוב בין ניהול עסק עצמאי מקומי לבין יתרונות רשת בפריסה ארצית.

תגיות:
תל אביב
/
קיבוץ
/
סופר
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף