מסרבים להתקפל: על אף הקשיים מהמלחמה, מותג המזוודות המתקפלות נושא עיניו לעתיד

המלחמה טרפה את הקלפים עבור מותג המזוודות המתקפלות Rollink, שזכה לעוינות ברחבי העולם בהיותו מזוהה עם ישראל; אבל אז רכשה זאוס את השליטה בחברה, וחבריה מתכוונים לקחת את המותג הכחול־לבן לשלב הבא

טליה לוין צילום: ג'רמי לדנר
נוסעים בנתב"ג, חוזרים לארץ
נוסעים בנתב"ג, חוזרים לארץ | צילום: אבשלום ששוני
5
גלריה
בעלי חברת זאוס
בעלי חברת זאוס | צילום: יח''צ דג הזהב

הצרות לא עצרו בישראל. המזוודות המתקפלות של החברה, שהופצו ביותר מ־30 מדינות ברחבי העולם - ובהן ארצות הברית, גרמניה, ניו זילנד, יפן, קנדה, תאילנד ואף מדינות מוסלמיות כמו מלזיה - זכו לעוינות בשל זיהוי החברה כישראלית. בחלק מהתערוכות העולמיות שבהן השתתפו נתקלו מנהלי החברה במספר גבוה של מבקרים שסירבו לשמוע על המותג. בשנת 2024 המצב השתפר מעט, אך עדיין ניתן למצוא מבקרים בתערוכה שמסתייגים מהמותג בשל היותו ישראלי, ואינם מוכנים לבחון שיתופי פעולה.

חזון פשוט ושאפתני

קבוצת זאוס אביב, שהוקמה בשנת 1991 על ידי דוידוביץ', קידר וחכים, היא מהגדולות והמובילות בישראל בייבוא, בפיתוח מותגים, בייצור ובשיווק של מתנות, מוצרי פרסום ושיווק מוסדי. עם ניסיון של למעלה מ־30 שנה, החברה משרתת את המגזר העסקי והציבורי ומציעה פתרונות יצירתיים וממותגים לקידום מכירות ויחסי ציבור.

במקביל זאוס מייבאת ומשווקת בבלעדיות מותגים בין לאומיים כמו Pizzi, Givony X-pen, Comida, Asobu, Limon ומותגים נוספים, ומשתתפת בתערוכות בין לאומיות כדי לחדש ולהביא לשוק הישראלי מותגים בין לאומיים איכותיים ושונים בנוף הישראלי.

בסוף 2024 קיבלה הנהלת זאוס הצעה מפתיעה: לרכוש את פעילות המותג בארץ ובעולם. “עבורנו זו לא הייתה רק עסקה, אלא הזדמנות", אומר דוידוביץ'. “ההצעה הגיעה בנקודת זמן קריטית ומייד העלתה בנו את התחושות מהאמון שנתנו במותג בעיצומה של הקורונה. אז, כמו היום, בחרנו להאמין במותג ולקחת סיכון מחושב. דווקא מתוך המצב הזה נולדה ההחלטה לרכוש את המותג ולהפוך אותו לחלק אינטגרלי מפעילות החברה המקומית והבין לאומית".

נתב''ג. ממשיך לראות עלייה בתנועת הנופשים
נתב''ג. ממשיך לראות עלייה בתנועת הנופשים | צילום: גילי יערי פלאש 90

החזון של החברה היה פשוט אך שאפתני: לנצל את הגידול המתמיד בכמות הנוסעים ברחבי העולם ולייצר מזוודות חכמות, מודרניות ומעוצבות, שיתאימו לדור החדש של המטיילים. התחרות בשוק גדולה, ומייסדי החברה הפכו אותה לחברת המזוודות הישראלית הראשונה שהצליחה לפרוץ את גבולות השוק המקומי ולהפוך לשחקן בין לאומי. כבר בשנת הפעילות הראשונה שלה נמכרו מוצריה ביותר מ־20 מדינות ברחבי העולם.

סלבס עם מזוודות רולינק
סלבס עם מזוודות רולינק | צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם של רולינק

לעשות את ההבדל

המלחמה לא הייתה המשבר הראשון של החברה - זה קרה עוד קודם, כמו בכל תחום התיירות, גם בקורונה. המשבר תפס את החברה בשנת 2020 דווקא באחד מרגעי השיא שלה - זמן קצר לאחר זכייה בשני פרסים יוקרתיים בתערוכה המובילה של תחום הנסיעות בארצות הברית, ולפני חתימה על חוזי הפצה רחבי היקף. המגיפה עצרה את תעשיית הנסיעות העולמית כמעט לחלוטין, ושלחה את הצוות חזרה ארצה, היישר לבידוד, עם הפרסים. בחברה בחרו שלא להוריד את הראש והתמקדו בפיתוח מוצרים חדשים.

במשך כשנתיים פיתחה החברה שורה של מוצרים חדשניים בתקווה ליום שאחרי, וההימור השתלם: בשנת 2023, עם חזרת שוק התיירות לפעילות מלאה, קטפה חמישה פרסים בין לאומיים נוספים, שהובילו לכניסה מחודשת לשווקים בין לאומיים ולצמיחה מואצת. והנה מדובר בחברה ישראלית, קטנה יחסית, שמצליחה להתחרות במותגים הגדולים בעולם בזכות עיצוב חכם, חדשנות וראייה גלובלית.

“בעוד בעלי המותג הקודמים הצליחו לייצר נוכחות מרשימה בשווקים רבים, אנחנו מתכוונים לקחת את רולינק לשלב הבא", מסביר חכים את המהלך השיווקי האסטרטגי החדש של החברה. “נרחיב את קו המוצרים למוצרי נסיעות חדשים שטרם פותחו - כאלה שישלימו את חוויית הנסיעה בהתאם לצרכים המשתנים של הנוסע המודרני. במקביל נמשיך להשקיע ולפתח את ליין המזוודות הקיים תוך שמירה על שלושת הערכים המרכזיים של המותג: חדשנות, איכות ועיצוב בלתי מתפשרים".

“אחד הצעדים הראשונים שביצענו לאחר רכישת המותג", מוסיף דוידוביץ', “הוא חזרה לפעילות עם השקת מזוודת עלייה למטוס חדשה - Flex LIGHT. החלטנו להשיק את המוצר הזה מתוך הבנה עמוקה של המציאות הכלכלית הנוכחית בשווקים שבהם אנו פועלים. מצד אחד, יוקר המחיה והעלאות המחירים מקשים על ההתנהלות היום־יומית; ומהצד האחר, רצון הישראלים לצאת לחופשה ולהתאוורר רק מתגבר ככל שהזמן עובר.

“אנחנו נחושים להעמיק את נוכחותו של המותג בעולם מוצרי הנסיעות, ומשיקים לצד המזוודות גם מוצרים נלווים ופתרונות חכמים", מוסיף קידר. “זו תפיסת עולם. אנחנו כל הזמן מחפשים דרכים לשפר את חוויית הלקוח ולהציע פתרונות שלא רק נראים טוב, אלא באמת עושים הבדל ביומיום".

החברות חוזרות אלינו בהדרגה. מטוס ריינאייר
החברות חוזרות אלינו בהדרגה. מטוס ריינאייר | צילום: REUTERS/Pedro Nunes

ההתאוששות בענף התעופה באה לידי ביטוי גם בצד הצרכני - בעיקר במכירת מזוודות. לפי זאוס, יש קשר ישיר וברור בין העלייה במספר הנוסעים לבין העלייה בביקוש למזוודות חדשות. “אחרי שנה וחצי בלי טיסות אנשים רוצים להתחדש לקראת החופשה הראשונה שלהם, וגם בפועל - מזוודות ניזוקות ונשחקות בשדות תעופה, וזה מגביר את הצורך להחליף אותן", אומר חכים.

“מעבר לכך, נראה שגם הגישה של הצרכנים השתנתה. אם בעבר נהגו לקנות מזוודה בסיסית וזולה לשימוש חד־שנתי, הרי שהיום - כשהמספר הממוצע של נסיעות בשנה עלה באופן דרמטי - הציבור מבין שהוא צריך מזוודה שתעמוד בקצב. כיום אנשים מעדיפים להשקיע במותג איכותי, כזה שגם ישרוד יותר זמן וגם יענה על צרכים מודרניים - כמו עמידות גבוהה, נוחות שימוש, פונקציונליות מתקדמת, וכמובן אפשרות קיפול".

תגיות:
חופשה בחול
/
צרכנות
/
אנשי עסקים ישראלים
/
מזוודה
/
מזוודות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף