יוקר המחיה הוא לא בעיה חדשה שמטרידה את הישראלים, אבל נראה כי בתקופה האחרונה אנחנו מתבשרים על עוד ועוד עליות מחירים - בקצב שהולך ונהיה יותר ויותר קשה לשאת.
בתזמון שעלול להיראות מתואם למדי, הודיעו יוניליוור, שטראוס, החברה המרכזית למשקאות (״קוקה קולה״ ומחלבת ״טרה״) ומחלבת גד על העלאת מחירים בשיעורים שונים - כשהן מקפיצות את מחיריהם של מוצרים כמו מילקי, מעדני גמדים, משקאות קוקה קולה למיניהם, חלב וקוטג׳ טרה, קורנפלקס תלמה, חלב גד, ממרחי הלמנ׳ס, שמפו ומרכך מסדרת ״פינוק״ - ועוד רשימה ארוכה של מוצרים שיעלו לנו יותר.
המהלך המרגיז של החברות הוא כמובן לא הסנונית הראשונה. מאז הודיע בשבוע שעבר משרד החקלאות על עדכון מחירי מחירי החלב בפיקוח, שיתייקרו בשיעור ממוצע של 1.4% - גם התאגידים דיפלומט ותנובה רכבו על הגל והעלו מחירים. רשימת החברות (שאי אפשר לחשוד בהן כי אינן רווחיות)המעלות את המחירים הולכת ומתארכת. הן מייקרות מוצרים, לעתים לאחר שהן מחלקות דיבידנדים בהיקפים מכובדים ומרשות לעצמן לטעון כי ״אין ברירה״ ו״המדינה מייקרת, אז גם אנחנו צריכים״.
כשמצד אחד החברות מתנהגות בחזירות, ומצד שני הממשלה וקובעי המדיניות לא נוקפים אצבע לטפל בבעיה, המחירים רק ממשיכים לטפס, ועוד ועוד חברות מוצאות לנכון להצטרף לחגיגה - ולייקר את המוצרים הבסיסיים ביותר. התוצאה: עוד חברות יתפתו לקפוץ על גל ההתייקרויות, כל ביקור בסופר יהפוך לקשה עוד יותר, והכסף שקנה לנו כמות מסוימת לפני חודשים בודדים - יקנה לנו מעתה הרבה פחות.