״קיבלו הנחה ולא גלגלו כלום לצרכן״: טענות קשות נגד רשת הלואו-קוסט של שופרסל

ספקים של שופרסל מעידים שרשת הבת ״יוניברס״ לא באמת מגלמת הנחה משמעותית ומתלוננים על התנהלות כוחנית | ״הם כוחניים ולא הוגנים״, העיד ספק, ״זה על הפנים״

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
עגלה חכמה ברשת שופרסל
עגלה חכמה ברשת שופרסל | צילום: אלעד גוטמן

רשת ״יוניברס״ היא חברת בת של שופרסל. ״שופרסל נתפסת כמותג די יקר, אז היא החליטה להקים מותג לואו-קוסט״, אומרים בשוק, ״זה נקרא להכניס מתחרה מבוקר. מתחרה שאין לו שום סממן של שופרסל, שמטרה בכך היא להגיע לקהל אחר לגמרי״.

ביוניברס המחירים הם אכן נמוכים במקצת מאלה של שופרסל, אבל מעדויות עולה שהם יכלו להיות הרבה יותר נמוכים. על פי הטענות, הדבר נובע מאופן התנהלות החברה מול הספקים שלה. ״הם קיבלו הנחה ממני והם העלו את המחירים שלי למרות שקיבלו הנחה״, אומר ספק מזון שעובד עם שופרסל ויוניברס, ״הם העלו את המחירים ב-11%. הם כוחניים, דורשניים ולא הוגנים, לא לצרכן ולא לספק. זה על הפנים״.

כך נראה שעובדת השיטה, לא רק במבצעים משמעותיים של הנחת מע״מ אלא גם בשגרה. הם דורשים הנחות גבוהות מהספקים, כביכול כדי להעביר אותן ללקוחות, אבל לא מעבירים ולא מגלגלים, אלא פשוט מרוויחים יותר.

מבדיקת סל קנייה של 832 מוצרים עולה כי ברשת יוניברס נשלם 11,689 שקלים, ברמי לוי נשלם 10,110 שקלים, ביוחננוף 10,571 שקלים ושופרסל אכן טיפה יותר יקרה מיונברס, באחוז אחד: 11,842 שקלים (הנתונים באדיבות אתר פרייסז). אז מוצרים בשקל או לא, כנראה שאין פה בשורה אמיתית לצרכנים.

תגיות:
שופרסל
/
סופר
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף