בשל רווחיות נמוכה לחברות הביטוח מכיוון שמדובר במוצר מפוקח, לכן גם העמלות לסוכני הביטוח זעומות ולכן אלו מסרבים לשווק את המוצר ללא מוצר נוסף. בעקבות זיהוי הכשל המתואר קמה סוכנות הביטוח חובה (Hova) ששינתה את כללי המשחק. כסוכנות היחידה בישראל שמתמקדת במכירת ביטוח חובה בלבד, היא מציעה פתרון חדשני, יעיל ונגיש שמשרת עשרות אלפי לקוחות ומאתגר את הסטטוס קוו של הענף.
אנו חיים כיום בעידן מתקדם ונראה לנו מובן מאליו שיהיו אתרים להשוואת מחירי ביטוח. יש לציין כי בתחילת הדרך, סוכנויות הביטוח המפעילות מערכות השוואת מחירי ביטוח רכב, נתקלו בהתנגדות מצד חלק מחברות הביטוח, אך כוחות השוק הוכיחו את עצמם. כיום, חברות הביטוח מבינות את היתרונות בשיתוף פעולה עם אתרי השוואת מחירי ביטוח רכב, כך גם ביחס לסוכנות חובה, הלקוחות נהנים מעסקאות משתלמות, החברות מפנות לקוחות המעוניינים בביטוח חובה בלבד ישירות לסוכנות, תוך ריכוז פעילות זו תחת קורת גג אחת.
עוד ראוי לציין כי גם כיום בשנת 2025 ישנן חלק מחברות הביטוח (בעיקר חברות ביטוח המוגדרות "חברות ביטוח ישירות") שמסרבות להתחרות במנועי השוואת מחירי הביטוח השונים. מה שיגרום לחברות הללו להחליט להצטרף להשוואה, זה חשש לאבדן הכנסות בעקבות צמיחתן של אתרי השוואה. לכן האינטרס הצרכני העליון הוא לעודד, לחזק, לעשות שימוש קבוע באתרי השוואת ביטוח כמו Hova ואחרים כדי לגרום לחברות הביטוח להצטרף למערכות ההשוואה.
לסיכום: סוכנות חובה היא לא רק סוכנות ביטוח – היא סמל לחדשנות, שקיפות ומחויבות ללקוח. בעולם שבו ביטוח חובה נתפס כנטל, סוכנות חובה הופכת אותו להזדמנות, ומציבה סטנדרט חדש בענף הביטוח בישראל. אין ספק שכל צרכני הביטוח בישראל מברכים על הפעילות הזו ומייחלים לעוד ועוד מיזמים שיגבירו את התחרות, השקיפות וחוויית המשתמש כפי שעושה חובה.