חבילה עוברת: החברה שסייעה לצרכנים שהמשיכו לקנות גם מתוך הממ"ד

Redbox Parcel דאגה לאחסן מוצרים שישראלים רכשו אונליין כשהשמיים היו סגורים במחסנים בהולנד ובארה"ב ולשלוח אותם ברגע שהתאפשר. עכשיו מספר מנכ"ל החברה על היתרונות שבהחזקת רישיון בלדרות מהמכס הישראלי

טליה לוין צילום: ג'רמי לדנר
חנות של "ספורה" בארה"ב
חנות של "ספורה" בארה"ב | צילום: רויטרס
3
גלריה

ללא משלוחים ארצה הצרכנים הישראלים מצאו את עצמם חסרי כתובת, ונאלצו להתמודד לא רק עם מתחים וחרדות מהמצב הביטחוני, אלא גם עם השאלה איך מביאים את המשלוחים שלהם ארצה. עבור רבים הקניות מחו"ל הן לא רק הרגל, אלא חלק מהשגרה הכלכלית - לא רק בגלל המחירים, אלא בזכות ההיצע, היציבות, החופש והתחושה שאתה קונה "כמו בחו"ל". כולם אוהבים את התחושה שהעולם זמין בכף היד או בלחיצת כפתור. וכשמדינה שלמה סגורה לחלוטין במשך 12 ימים, לעיתים זהו המפלט האחרון.

מי שקפצה על ההזדמנות לספק פתרון מיידי הייתה Redbox Parcel, חברת שילוח ולוגיסטיקה ישראלית הפועלת מתחת לרדאר כבר למעלה מארבע שנים. היא מחזיקה מרכזים לוגיסטיים בניו ג'רזי ובהולנד, ומציעה לצרכנים הישראליים שירות שהוא הרבה מעבר לשילוח: חוויה צרכנית חובקת עולם, כולל שירותי בלדרות מלאים, אחסון ללא תשלום ומחירים תחרותיים במיוחד.

נמרוד מגידוב
נמרוד מגידוב | צילום: חזי רגב

החברה, מתברר, ידעה היטב לנצל את המומנטום של בהלת הקניות הבאה: אחסון ללא תשלום עד לחידוש מלא של הטיסות, שבמציאות הישראלית הנוכחית מי יודע מתי ייעצרו שוב. החברה מעניקה גם אפשרות לאיחוד חבילות להוזלה, מחירים קבועים וידועים מראש (כ־3.5 דולר למשלוחים עד 250 גרם, כ־19.5 דולר לקילו מארה"ב). המודל מוכוון ללקוח הפרטי, חובב השופינג שמזמין לעצמו, לחברים ולילדים. "יש לנו לקוחות פרטיים שמזמינים עשרות חבילות בחודש", מספר מגידוב. תודו שזה לא באמת מפתיע אתכם.

אז איך זה עובד: "קודם כל, אנחנו היחידים בישראל בתחום שמחזיקים רישיון בלדרות מהמכס, וזה מאפשר לנו לעשות את כל תהליך השילוח והעמילות בעצמנו, בלי קבלני משנה", מתגאה מגידוב. "הכל ממוקם אצלנו: מערכות המחשוב, השחרור ממכס ושירות הלקוחות. לכן אנחנו שולטים בתהליך מקצה לקצה, כולל פתרון תקלות בזמן אמת".

Redbox Parcel אינה עוד סטארטאפ חפוז שצץ בגלל משבר. למעשה מדובר בחטיבה ייעודית של חברת שילוח בינלאומית ותיקה, שהוקמה כבר לפני שני עשורים על ידי מגידוב עצמו, ושמנהלת מערך רחב היקף של לוגיסטיקה ובלדרות ביבוא וביצוא. במהלך השנים פתחה החברה מרכזים לוגיסטיים עצמאיים בארה"ב ובאירופה – מהלך נדיר ויוצא דופן עבור חברה ישראלית – שמאפשר לה כיום להציע שירות עצמאי ונטול תלות בגורמים שלישיים, החל מקליטת החבילה ועד לשחרורה מהמכס. זו הסיבה שהיא גם החברה היחידה מסוגה שמחזיקה ברישיון בלדרות ממכס ישראלי, מה שנותן לה יתרון ממשי באיכות השירות, במהירות ובפתרון תקלות.

חנות פופ אפ של שיין בקנדה
חנות פופ אפ של שיין בקנדה | צילום: רויטרס

אף שיותר ויותר מותגים בינלאומיים זמינים כיום בישראל - מחנויות הדגל של מנגו וזארה ועד נציגויות מקומיות של לולולמון - פערי המחיר מול חו"ל נותרים רציניים. פריטים שנמכרים באתר האירופי או האמריקאי במחיר מבצע לעיתים מגיעים לארץ במחיר מלא, ולעיתים גם בתוספת פער של עשרות אחוזים. הסיבות מגוונות: רגולציה, עלויות שינוע, תיווך מקומי או פשוט תמחור שמותאם לשוק קטן ושבוי. מה שטוב לאירופה לא באמת טוב גם לישראל - שלא לדבר על ארה"ב.

"השירות שלנו מציע לקונים בדיוק את זה: לא רק נגישות למותגים שאין בארץ או שלא שולחים לכאן, אלא גם יכולת לבחור את מסלול המשלוח, לאחד חבילות, לעקוב אונליין ולדעת שיש כתובת ושירות לקוחות ישראלי, שיענה בעברית אם משהו משתבש", מסביר מגידוב. "זה שילוב בין נוחות של קנייה דיגיטלית לבין ביטחון של קנייה פנים אל פנים - צורך שרק התחדד בעקבות האירועים האחרונים. מובן שכל זה תוך כדי שמשלמים פחות, גם אחרי שילוח. מדובר בפער צרכני אמיתי, והוא לא רק כלכלי, אלא גם תודעתי".

אגב, לא חייבים להזמין רק ממקומות שלא שולחים ארצה. מחירי המשלוח לישראל נחשבים לעיתים קרובות יקרים במיוחד בהשוואה למדינות אחרות באיחוד האירופי, ולכן גם כשקיימת אופציה למשלוח ישיר רבים בוחרים להשתמש בשירות החיצוני, שפשוט יוצא זול יותר. היתרונות המרכזיים, לצד המחיר, טמונים באחסון הגמיש (ולעת עתה גם חינמי), בשירות לקוחות ידידותי, באפשרות לאחד חבילות ובעיקר בתחושת השליטה של הלקוח. זו אינה מערכת לוגיסטית אטומה, אלא ממשק פשוט, נגיש ואישי, שמאפשר לצרכן לעקוב אחרי כל חבילה, בכל שלב, בלי הפתעות. לא פלא שבזמן שבו אי אפשר לדעת מה יקרה מחר בבוקר, ואם טיסה תמריא או תתבטל, הצרכנים הישראלים בוחרים להשאיר את השליטה בידיים שלהם.

תגיות:
קניות אונליין
/
המלחמה עם איראן
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף