רכב פיג'ו 3008 החדש – ראש לאריות

דור כל-חדש של פיג'ו 3008 הגיע לישראל, מלווה בשובל ארוך של פרסים בינלאומיים ומערכות הנעה חדשניות – רוצים לדעת עוד? המשיכו לקרוא

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
רכב פיג'ו 3008 החדש – ראש לאריות
רכב פיג'ו 3008 החדש – ראש לאריות | צילום: יחצ

הכתבה נכתבה בשיתוף לובינסקי

פיג'ו 3008 מעולם לא היה "כמו כולם". מהדור הראשון של רכב הפנאי האייקוני שהציע כבר בשנת 2008 הנעת פלאג-אין הייבריד שהקדימה את זמנה. דרך הדור השני שקנה לו מעריצים רבים ברחבי העולם. עתה הדור השלישי והחדש מגיע לישראל ועולה רמה בכל מימד אפשרי: פלטפורמה, מערכות הנעה חכמות, חווית נסיעה, עיצוב וכמובן קישוריות וטכנולוגיות.

החזית שומרת על האופי המוכר אך מטופלת בצורה חדשה, מלהיבה הרבה יותר ונכונה לעידן החשמלי המרתק שאנו נכנסים אליו. החזית מתכתבת עם לוגו אריה מעודכן וחתימת תאורה ייחודית מאפשרת זהות מותגית ברורה ביום או בלילה.

הפנים הוא אבולוציה טכנולוגית של רעיון ה-i-Cockpit יוצא הדופן של פיג'ו. העיצוב הייחודי מאפשר שימוש במרחב דיגיטלי כל-חדש ברזולוציה גבוהה וקימור קל המשתרע על פני 21 אינץ' ארוכים (בהתאם לגרסת האבזור ועם ממשק מלא בעברית) המשמשים גם את מערכת המולטימדיה וגם את לוח המחוונים. ללא מסגרת מגבילה, התצוגה הזו מרחפת ווירטואלית מעל לאופק של הדשבורד ומגישה את כל המידע לנהג באופן נהיר וברור, מאפשרת גישה מהירה למתגים בקונסולה (בהגדרה אישית) וכמובן ממשקי קישוריות אלחוטיים מתקדמים לטלפונים ניידים. חווית הנסיעה מרגשת במיוחד בזכות שילוב תאורת אווירה סוחפת ורב-גוונית היוצרת מימד ריגשי נוסף.

נוחות נסיעה מצטיינת היא אחד מעמודי התווך שעליהם מתבססת פיג'ו מאז ומעולם. פיג'ו 3008 החדש ממשיך את המסורת הזו עם מושבים ארגונומיים בעלי תמיכה משופרת. בגרסת GT מושב הנהג יזוז חשמלית לאחור כדי להקל על הכניסה והיציאה, שני המושבים הקדמיים מחוממים ומאווררים (בשלוש דרגות כל אחד), הם כוללים שמונה תוכניות עיסוי נעים ומרופדים בעור NAPPA רך ומפנק במיוחד. את חבילת המושבים היוקרתית הזו חותם לוגו פיג'ו על כריות הראש ובכל המרחב הפנימי ניכר השימוש בחומרים יוצאי דופן ואיכותיים היוצרים חווית נסיעה ברמה אחרת.

פלטפורמת STLA ממקדת את האיזון במדויק בין נוחות מצטיינת להתנהגות כביש בטוחה ואחיזת כביש שאינה מתפשרת. נוסחה מכוילת היטב המגישה לנהג ולנוסעים רמה חדשה של חוויית נסיעה, חדוות נהיגה ובטיחות.

בהיצע שתי מערכות הנעה: Peugeot 3008 MHEV כלומר: היברידי-מתון המנצל את הכוח של מנוע טורבו-בנזין מתקדם מהדור החדש, בעל נפח של 1.2ל' ותפוקה של 136 כ"ס ו-23.4 קג"מ יחד עם מנוע חשמלי חזק המפיק עוד 22 כ"ס ו-5.2 קג"מ. הספק המערכת המשותף עומד על 145 כ"ס.

בעוד שבמרבית דגמי ה-MHEV המערכת החשמלית תהיה מינורית למדי, בפיג'ו בחרו לתת לחלק החשמלי תפקיד משמעותי יותר בהנעת הרכב שעתיד לבלות – כמו כולנו – את עיקר זמנו בפקקים ותנועה מזדחלת. הורדת הכוח לגלגלים הקדמיים נעשית דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 6 מהירויות. לצד נתוני התפוקה הטובים והביצועים (כ-10 שניות ל-100 קמ"ש) אחד היתרונות המרכזיים של מערכת MHEV הוא המשקל העצמי הנמוך של המערכת – זה מאפשר לפיג'ו ליצור רכב פנאי היברידי עם משקל עצמי של רק 1,573 ק"ג. זה לא נתון חסר חשיבות שגם גם למשקל העצמי יש "משקל" ביצירה של נתון צריכת דלק נמוך ביחס לסגמנט לרכבים בעלי מערכות הנעה היברידיות-מתונות. רק 5.5-5.6 ל' ל-100 ק"מ*.

מערכת ההנעה השניה היא 100% חשמלית. זו מנצלת את התכונות של פלטפורמת STLA עם סוללת ליתיום-יון בעלת קיבולת של 73 קוט"ש  (אחריות ל-8 שנים או 160,000 ק"מ) ועם יכולת טעינה אולטרה-מהירה בהספקים של עד 160 קילו-וואט. מה שאומר שנהג ה-פיג'ו 3008e לא יבלה יותר מכמה דקות בעמדות הטעינה המהירות. האנרגיה מוזנת למנוע חשמלי עם הספק של 210 כ"ס ומומנט בשרני של 35.2 קג"מ. זה המון כוח שמתורגם לתאוצה של 8.8 שניות בלבד ל-100 קמ"ש. אגב, פיג'ו 3008 החשמלית משווקת רק ברמת האבזור הבכירה – GT.

בתחום הבטיחות רמת ALLURE  כוללת 6 כריות אוויר ובקרת משיכה ויציבות. כמובן שלא נפקד מקומן של מערכות הסיוע לנהג והבטיחות האקטיביות ובהן בקרת שיוט אדפטיבית עם מגביל מהירות חכם ויכולת זחילה, בלימת חירום אוטונומית מ-10 עד 140 קמ"ש, סייענים לשמירת נתיב, זיהוי תמרורים, התרעת ערנות נהג, התרעה על תנועה חוצה מאחור וניטור שטח מת במראות הצד.

לחבילת הבטיחות הנרחבת שכבר יש ברמת ALLURE, מוסיפה רמת GT מערכת שמירת מיקום בנתיב המופעלת במקביל עם הפעלת בקרת השיוט האדפטיבית. זו מסוגלת לאפשר לנהג לבחור לאיזה צד של הנתיב להיצמד. למשל, כדי לעשות מקום לאופנוענים לחלוף – כנהוג בפריפריק בשעות העומס בפריז.

הכתבה נכתבה בשיתוף לובינסקי

תגיות:
רכב
/
פיג'ו
/
רכב פרטי
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף