פיג'ו 2008 – לא תישארו אדישים

המראה החדש של פיג'ו 2008 הוא ביטוי לעוצמת המותג ולמורשת הארוכה שלו וגם לגישה הייחודית לחוויית הנסיעה, נהיגה ונוחות ברכב פנאי טכנולוגי ומתוחכם

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
פיגו 2008
פיגו 2008 | צילום: פיג'ו

הכתבה נכתבה בשיתוף לובינסקי

דגם הפנאי הקטן לבית פיג'ו ה-2008, זכה לשדרוג משמעותי שבמרכזו עומדת מילה אחת בצרפתית: ALLURE. בתרגום ישיר המשמעות היא כוח פיתוי ומשיכה מהסוג הנשגב שמילים לא מצליחות לתאר. דבר חמקמק שלא תמיד אפשר להגדיר אלא מצרף של מרכיבים שונים שגורמים לדופק להאיץ ולאישונים להתרחב. זה הערך העומד בבסיס השפה העיצובית החדשה של פיג'ו וזה הרבה מעבר למראה אלא גם נוגע לחווית הנסיעה, לסביבת הנוסעים, למגע של הריפודים ולעוד פריטים רבים שיש במפרט הטכני של פיג'ו 2008 החדש.

להתממשק אלחוטית ל-CarPlay ו-AndroidAuto (למכשירים תומכים כמובן). ברמות האבזור הגבוהות יש גם משטח טעינה אלחוטי המאפשר להשתחרר לגמרי מכבלי USB בסביבת הנהג. במקביל, יש מתגי פיזיים לקיצורי הדרך החשובים, כולל מתג ווליום סיבובי נהדר וגם מיתוג נוח על גלגל הגה מצופה עור וספורטיבי שיש לו חלק חשוב ביצירה של חווית הנהיגה ברכב הזה. את מקום מנוף ההילוכים המסורתי החליף בורר הילוכים קטן שאינו תופס מקום בחלל הרכב. הבורר הזה שולט בתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 מהירויות ויש בו גם מצב נהיגה ידני המאפשר לנהג להיות מעורב יותר בנהיגה על ידי העברת הילוכים בעזרת משוטים שבגב גלגל ההגה. גג שמש פנורמי נפתח ישנו, הוא גדול מידות ועם ווילון אטום וקיים בגרסת GT הבכירה כסטנדרט של חבילת האבזור.

כדי להבין עד כמה המושבים נוחים בפיג'ו 2008 החדש – ההמלצה שלנו היא פשוט לבוא ולהתנסות בעצמכם. לא במקרה השם של פיג'ו קשור מסורתית לנוחות נסיעה מצטיינת וזו מתחילה במושבים שהם נוחים, תומכים ומזכירים לא מעט את המושבים במכוניות ספורטיביות. הריפודים משתנים בהתאם לגרסה והם מבד עמיד או משילוב של בד ועוד מלאכותי ועם תפר בגוון צבע קונטרסטי נאה. אותו עיצוב מושבים נהדר ממשיך גם למושב האחורי, שם הנוסעים יכולים להנות מהמרווח לרגליים שמגיע מבסיס גלגלים של 260.5 ס"מ – מאחור יש גם שני שקעי USB (בהתאם לגרסה) לטעינה והמושב עצמו מתקפל כדי להגדיל מאד את הנפח של תא המטען מ-405 ל' לעד 1,468 ל' שימושיים במיוחד.

בתחום הבטיחות, פיג'ו 2008 החדש מצויד בשורה של מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות. אלה כוללות בקרת שיוט אדפטיבית עם "עצור וסע" כלומר היא מסוגלת להמשיך ולעבוד גם בפקקים הכבדים שאנו מעבירים בהם את ימינו. בנוסף, ה-2008 מצויד עם תיקון סטיה מנתיב, מרכוז נתיב (בהתאם לגרסה) וגם בלימת חירום אקטיבית עם יכולת לזהות הולכי רגל ורכב נייד או בתנועה, ניטור שטח מת (בהתאם לגרסה), זיהוי תמרורים ויכולת להגדיר את המהירות שעליהם כמהירות השיוט וגם החלפת אורות גבוהים למניעת סינוור (בהתאם לגרסה). כל זה בנוסף ל-6 כריות אוויר, עוגני ISOFIX לעיגון מושבי בטיחות לילדים וגם חיישני חניה עם תצוגה גרפית ואף מצלמות חניה HD היוצרות "מבט על" בגרסאות ALLURE ו-GT הבכירות.

הכתבה נכתבה בשיתוף לובינסקי

תגיות:
פיג'ו 2008
/
רכב משפחתי
/
רכב פרטי
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף