רמי לוי, שופרסל ויוחננוף במלחמת עולם: הסניף החדש של קרפור יצר רעידת אדמה

המלחמה בצפון מחריפה ומעלה הילוך: עפולה מציתה קרב מחירים שלא נראה כמותו, לאחר פתיחתו של סניף קרפור חדש במקום סניף של רשת "שפע ברכת השם", המשתרע על כ-4,000 מ"ר

חזי גור מזרחי צילום: יחצ
סניף קרפור עפולה
סניף קרפור עפולה | צילום: ד"ר חזי גור מזרחי
3
גלריה
קרפור
קרפור | צילום: באדיבות קרפור

רמי לוי, שמחזיק סניף חזק בעיר, יצא מיד במבצעים משלו. אייל רביד, בעלי רשת ויקטורי, מיהר להגיב והשיק קמפיינים אגרסיביים על מוצרי בסיס וירקות במחירים שלא נראו. גם יוחננוף ושופרסל יוניברס, שני שחקנים מרכזיים באזור, מצאו את עצמם בלב הקרב, מורידים מחירים ומחזקים את הנוכחות השיווקית.

התוצאה: ירידת מחירים דרמטית על מוצרים נבחרים, ובראשם פילה מושט – בקרפור נמכר ב־12.50 ש"ח לק"ג, רמי לוי השווה מיידית, יוחננוף מוכרת ב־15 ש"ח, ובקשת טעמים בעיר אותו מוצר עומד על 20 ₪ שעד אתמול היה מחיר טוב. הלקוח בעפולה, לפחות כרגע, נהנה מחגיגה שלא נראתה זמן רב.

קרפור דיזינגוף סנטר. הסניף ה-80 בישראל
קרפור דיזינגוף סנטר. הסניף ה-80 בישראל | צילום: לנס הפקות

והירקות? בעוד שבמרכז משלמים 4–5 שקלים לק"ג עגבניות, בעפולה הצרכן יוצא עם שקית מלאה בפחות משקל אחד לק"ג. קילו מלפפונים עולה 1.90 שקל לק"ג בלבד, ומגוון פירות מוצע בפחות מ־3 שקלים לק"ג. התמונה מעלה שאלה מתבקשת: אם רשתות מסוגלות להציע מחירים כה נמוכים בפריפריה, מדוע הן לא עושות זאת גם במרכז?

אבל לצד החגיגה, צריך לשים לב לסימני השחיקה. בדוחות הכספיים האחרונים של רמי לוי, למרות עלייה במכירות, ניכרת שחיקה ברווחיות. כלומר, הרשתות אמנם מביאות יותר לקוחות, אך שולי הרווח מצטמצמים. קשה להאמין שהן ימשיכו למכור בהפסד לאורך זמן.

התוצאה עלולה להיות סגירת עסקים קטנים  תהליך שכבר התרחש בערים אחרות. במובן הזה, הקרב בין הענקיות אולי מיטיב עם הצרכן בטווח הקצר, אך מחליש את המרקם העסקי המקומי.

תושבי עפולה נהנים היום מירקות בשקל, קטשופ ב־7.90 ושמן זית בפחות מ־20 שקלים. השאלה היא כמה זמן תחזיק החגיגה הזו, והאם היא תחלחל גם לערים אחרות או תישאר עוד אפיזודה מקומית בזירת קרבות המחירים.

תגיות:
שופרסל
/
רמי לוי
/
עפולה
/
קרפור
/
רשת יוחננוף
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף