לדבריו, הנתון המדאיג ביותר הוא הירידה בהכנסות, בעיקר במכירות החנויות הזהות (חנויות שהיו קיימות גם ברבעון המקביל בשנה הקודמת. א.פ.): "המשמעות ברורה – הצרכנים נוטשים, ושופרסל מאבדת נתח שוק. מי שחושב שזו עצירה זמנית טועה; כשאפשרויות ההתייעלות מוצו, אין כרית ביטחון מול שחיקת ההכנסות".
"השוק הקמעונאי בישראל תחרותי ואכזרי", מוסיף אילן. "הציבור מצביע ברגליים, והמתחרים מנצלים את החולשה. לכך מתווספת חזרת התיירות והנסיעות לחו"ל. כפי שקרה אחרי הקורונה, ההכנסות של כלל הרשתות ירדו, אבל הפעם שופרסל צפויה להיפגע בעוצמה כפולה: גם מהתחרות, גם מהצרכן שכבר לא נאמן".
"המסקנה ברורה" הוא חותם, "אחרי תקופה יפה, מחזיקי מניות שופרסל צריכים להתכונן לירידה. השווי הנוכחי של המניה מנופח ואינו משקף נכונה את האתגרים. השיא כבר מאחורינו, והעתיד - לפחות בטווח הנראה לעין - רחוק מלהיות מבטיח".