שופרסל רשמה השנה רווחים גדולים - וזה מדאיג אותה מאוד

למרות שהצרכנים מצמצמים רכישות, שופרסל רשמה רווח וחילקה דיבידנד של 360 מיליון שקל בזכות התייעלות. מנכ"ל אלמנדה קפיטל: "קיצוצים הם משאב מוגבל, ולא נשארה כרית ביטחון מול שחיקת ההכנסות"

אריאל פייגלין צילום: רינה נקונצ׳ני
שופרסל
שופרסל | צילום: מרים אלסטר פלאש 90
2
גלריה
עגלה חכמה ברשת שופרסל
עגלה חכמה ברשת שופרסל | צילום: אלעד גוטמן

לדבריו, הנתון המדאיג ביותר הוא הירידה בהכנסות, בעיקר במכירות החנויות הזהות (חנויות שהיו קיימות גם ברבעון המקביל בשנה הקודמת. א.פ.): "המשמעות ברורה – הצרכנים נוטשים, ושופרסל מאבדת נתח שוק. מי שחושב שזו עצירה זמנית טועה; כשאפשרויות ההתייעלות מוצו, אין כרית ביטחון מול שחיקת ההכנסות".

"השוק הקמעונאי בישראל תחרותי ואכזרי", מוסיף אילן. "הציבור מצביע ברגליים, והמתחרים מנצלים את החולשה. לכך מתווספת חזרת התיירות והנסיעות לחו"ל. כפי שקרה אחרי הקורונה, ההכנסות של כלל הרשתות ירדו, אבל הפעם שופרסל צפויה להיפגע בעוצמה כפולה: גם מהתחרות, גם מהצרכן שכבר לא נאמן".

"המסקנה ברורה" הוא חותם, "אחרי תקופה יפה, מחזיקי מניות שופרסל צריכים להתכונן לירידה. השווי הנוכחי של המניה מנופח ואינו משקף נכונה את האתגרים. השיא כבר מאחורינו, והעתיד - לפחות בטווח הנראה לעין - רחוק מלהיות מבטיח".

תגיות:
שופרסל
/
צרכנות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף