רכיבי הנגישות המוזלים נבדקו ונמצאו בעייתיים – ורק פתרון משולב מבטיח עמידה אמיתית בתקנים, הגנה משפטית לבעלי אתרים, ושמירה על אבטחת המידע של המשתמשים.
בעשור האחרון חלה התקדמות דרמטית בתחום הנגישות הדיגיטלית, עם חקיקה מחייבת בישראל, באירופה, בארצות הברית ובמדינות רבות נוספות, לצד תקנים מחמירים ודרישות הולכות וגוברות מצד גופים ציבוריים, עסקים וצרכנים. במקביל, נושא אבטחת המידע הפך לעניין קריטי – כאשר פרצות אבטחה, מתקפות סייבר והדלפות נתונים עלולות להוביל לנזקים כלכליים ותדמיתיים עצומים.
אלא שבשוק צמחו פתרונות "מהירים", אוטומטיים וזולים – שלעיתים לא רק יוצרים אשליית נגישות, אלא גם חושפים את בעלי האתרים לפרצות אבטחה עקב קוד לא מאובטח, שימוש בשרתים שאינם עומדים בתקנים, והיעדר הצפנה מתקדמת.
במציאות שבה אתרים כוללים רכיבי צד שלישי רבים – טפסים, כלי ניתוח, מערכות תשלום ועוד – כל רכיב שמוטמע באתר חייב לעמוד באותה רמת אבטחה כמו האתר עצמו. רבים מבעלי האתרים אינם מודעים לכך, ובוחרים להשתמש בכלי נגישות זולים לכאורה, שמסכנים אותם משפטית וכלכלית. החשיפה כוללת לא רק תביעות נגישות, אלא גם עבירות על תקנות פרטיות בינלאומיות דוגמת ה־GDPR האירופי וה־CCPA בארה"ב, שיכולות להביא לקנסות בסכומי עתק.
בקרב כל הפתרונות שנבדקו, "נגיש בקליק" השיגה את הציון הגבוה ביותר – 4.95 מתוך 5 – בזכות שילוב ייחודי של רכיב אוטומטי מתקדם, ליווי אנושי מקצועי, ומערך אבטחת מידע ברמה הגבוהה ביותר: הצפנת SSL/TLS חזקה, עמידה מלאה בתקן ISO 27001 לניהול אבטחת מידע, התאמה לדרישות GDPR , עבודה עם שרתי אחסון וגיבוי מתקדמים ומאובטחים, ביצוע סקרי אבטחה והיערכות למניעת מתקפות סייבר. בזכות רמת אבטחה זו, בחרו בנו חברות ומותגים מובילים בארץ ובעולם – בהם חברות אנטרפרייז, מוסדות ממשלתיים ועירוניים, עמותות, בנקים, אוניברסיטאות וארגונים – וזאת לאחר שעברנו בהצלחה מבחני אבטחה וסקרים מחמירים. בין השמות הבולטים ניתן למצוא את Motorola, Lenovo, Midea, El Corte Inglés, NBA, CaixaBank, Univercity Telematica Intera, AVIS, NY, BMW, YMCA, Inditex ועוד רבים.
ענת כהן, סמנכ"לית החברה, מסבירה: "בעלי אתרים רבים חושבים שהסיכון שלהם הוא רק בתחום הנגישות, אבל בפועל – רכיב צד שלישי לא מאובטח יכול לחשוף אותם לתביעות ענק גם בהיבטי פרטיות ואבטחת מידע. אנחנו רואים יותר ויותר מקרים שבהם שימוש בכלים זולים מסתיים בהפסדים עצומים. בנגיש בקליק אנו פועלים על פי הסטנדרטים המחמירים ביותר בעולם, כדי להבטיח שהלקוחות שלנו לא יהיו חשופים – לא משפטית, לא טכנולוגית, ולא תדמיתית."
השורה התחתונה: נגישות אתרים היא אמנם חובה חוקית, אך ב־2025 לא פחות חשוב לוודא שהפתרון שבוחרים הוא גם מאובטח, אמין וגלובלי. "נגיש בקליק" מציבה רף חדש בשוק – לא רק נגישות מתקדמת, אלא גם הגנה מלאה על פרטיות המשתמשים והעסק כאחד.
"היום, כשקיימים פתרונות כמו נגיש בקליק, אין סיבה להסתכן. זה פשוט לא משתלם – לא משפטית, לא עסקית, ולא מוסרית," מסכמת כהן.
בישראל החוק לנגישות השירות מחייב כל אתר ושירות דיגיטלי לעמוד בתקנים. בארצות הברית חוק ה־ADA מחייב אתרי אינטרנט לעמוד בסטנדרטים של נגישות, ובאירופה נכנס לתוקף ה־EAA – המחייב אתרים, אפליקציות, פלטפורמות מסחר ושירותים מקוונים לספק חוויית שימוש נגישה. המשמעות היא שגם חברות שאינן ממוקמות פיזית בארה"ב או באירופה, אך אתרן פונה לקהל בינלאומי, חשופות לתביעות וקנסות משמעותיים.
ענת כהן, סמנכלית חברת נגיש בקליק, מסבירה: "אנחנו נתקלים שוב ושוב בטענה של לקוחות ש’אין צורך בהנגשה כי האתר באנגלית ובארצות הברית לא דורשים בכלל’. אפילו יועצים משפטיים ועורכי דין אומרים זאת לחברות. הבורות הזו מסכנת עסקים בחשיפה לתביעות ענק ומציבה אותם בעמדה משפטית חלשה מאוד."
על רקע זה, הצורך בפתרון הנגשה ואבטחת מידע אמין, מקצועי וגלובלי ברור מאי פעם – כזה שמתאים למציאות רגולטורית מורכבת ומעניק הגנה אמיתית לעסק, לצד חוויית משתמש נגישה ושוויונית.