1.25 טריליון דולר: זו התחזית של סיילספורס לחגי הקניות של 2025

לפי הדו"ח המבוסס על סקר שנערך בקרב יותר ממיליארד וחצי צרכנים, המכירות הגלובליות בעונת הקניות שכוללת את בלאק פריידי, סייבר מאנדיי וחגי סוף השנה הנוצרית צפויים לשבור שיא

אריאל פייגלין צילום: רינה נקונצ׳ני
בלאק פריידיי
בלאק פריידיי | צילום: רויטרס
2
גלריה

לפי הדו"ח, המבוסס על סקר בקרב יותר ממיליארד וחצי צרכנים, המכירות הגלובליות בעונה הקרובה צפויות להגיע לשיא של 1.25 טריליון דולר – עלייה של כ-4% לעומת השנה שעברה.

הדו"ח מצביע על חדירה הולכת וגוברת של בינה מלאכותית למסע הקנייה. 21% מכלל ההזמנות, בהיקף של 263 מיליארד דולר, יושפעו ישירות מסוכני AI ועוזרים דיגיטליים. שיעורי ההמרה מערוצים אלה כבר גבוהים משמעותית מהמקובל במדיה חברתית או בחיפוש מסורתי – עדות לשינוי המהיר בהרגלי הצרכנים.

סיילספורס
סיילספורס | צילום: באדיבות סיילספורס

מגמות נוספות שעולות מהנתונים הן חיפוש אחר חיסכון וקיימות. מכירות חוזרות (Resale) צפויות להסתכם בכ-64 מיליארד דולר, ו-46% מהצרכנים מתכננים לתת מתנה שכבר הייתה ברשותם. בנוסף, כ-77% מתכוונים להמתין לימי השיא - בלאק פריידי וסייבר מאנדיי - כדי לבצע את רכישותיהם העיקריות.

על אף הדומיננטיות הדיגיטלית, החנות הפיזית נותרה רלוונטית במיוחד. בקרב דור ה-Z, שלושה מתוך ארבעה קונים מתכוונים להגיע לחנויות, ועל כל דולר שהם מוציאים אונליין - הם צפויים להוציא שלושה דולר נוספים בחנויות עצמן. במקביל, הקמעונאים נוקטים משנה זהירות. השימוש בקופוני הנחה צפוי לרדת ב-2%, בעוד השימוש בסוכני AI לשירות לקוחות צפוי לזנק ב-39%, מה שעשוי להוביל לירידה בפניות אנושיות ולייעול משמעותי בתפעול.

בסיכומו של דבר, חגי הקניות של 2025 צפויים לשלב ביקוש שיא עם טכנולוגיות פורצות דרך ושינוי עמוק בהרגלי הצרכנים - ולחייב את הקמעונאים להיערך בהתאם.

תגיות:
בלאק פריידיי
/
סיילים
/
סוף שנה
/
סייבר מאנדיי
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף