לפי הדו"ח, המבוסס על סקר בקרב יותר ממיליארד וחצי צרכנים, המכירות הגלובליות בעונה הקרובה צפויות להגיע לשיא של 1.25 טריליון דולר – עלייה של כ-4% לעומת השנה שעברה.
הדו"ח מצביע על חדירה הולכת וגוברת של בינה מלאכותית למסע הקנייה. 21% מכלל ההזמנות, בהיקף של 263 מיליארד דולר, יושפעו ישירות מסוכני AI ועוזרים דיגיטליים. שיעורי ההמרה מערוצים אלה כבר גבוהים משמעותית מהמקובל במדיה חברתית או בחיפוש מסורתי – עדות לשינוי המהיר בהרגלי הצרכנים.
מגמות נוספות שעולות מהנתונים הן חיפוש אחר חיסכון וקיימות. מכירות חוזרות (Resale) צפויות להסתכם בכ-64 מיליארד דולר, ו-46% מהצרכנים מתכננים לתת מתנה שכבר הייתה ברשותם. בנוסף, כ-77% מתכוונים להמתין לימי השיא - בלאק פריידי וסייבר מאנדיי - כדי לבצע את רכישותיהם העיקריות.
על אף הדומיננטיות הדיגיטלית, החנות הפיזית נותרה רלוונטית במיוחד. בקרב דור ה-Z, שלושה מתוך ארבעה קונים מתכוונים להגיע לחנויות, ועל כל דולר שהם מוציאים אונליין - הם צפויים להוציא שלושה דולר נוספים בחנויות עצמן. במקביל, הקמעונאים נוקטים משנה זהירות. השימוש בקופוני הנחה צפוי לרדת ב-2%, בעוד השימוש בסוכני AI לשירות לקוחות צפוי לזנק ב-39%, מה שעשוי להוביל לירידה בפניות אנושיות ולייעול משמעותי בתפעול.
בסיכומו של דבר, חגי הקניות של 2025 צפויים לשלב ביקוש שיא עם טכנולוגיות פורצות דרך ושינוי עמוק בהרגלי הצרכנים - ולחייב את הקמעונאים להיערך בהתאם.