חודש אוקטובר הוא חודש המודעות לסרטן השד, והחברות הגדולות בישראל לא עומדות בצד. מאמדוקס ועד בזק, היוזמות מגוונות ומרשימות - והן כולן נועדו לעשות דבר אחד: להציל חיים.
אמדוקס משיקה Tech4Cancer
אמדוקס מציינת את החודש באמצעות יוזמות להעלאת המודעות והעצמה. החברה קיימה סדרת הרצאות ממוקדות, ביניהן הרצאה של ד"ר הילה שרון-דוד בנושא "Self-Care: Your Powerful Preventive Medicine" וסשן גלובלי בהנחיית קרין קיידר שעסק ב-"The Three P's of Womanhood - Puberty, Pregnancy, Perimenopause".
אבל היוזמה המרכזית היא Tech4Cancer - מיזם פורץ דרך שמזמין את ההייטק הישראלי לחבור לחוקרי סרטן בפיתוח כלים טכנולוגיים ופריצות דרך מצילות חיים.
בנוסף, החברה מחזקת את מערך הרווחה והתמיכה: היא דואגת לזכאות לבדיקות סקר שנתיות תקופתיות לעובדים מעל גיל 40 במכונים מובילים, ומספקת לזכאי פוליסת "It's my life" תמיכה מקיפה במקרה של גילוי מחלה ממאירה, הכוללת החזרים בגין בדיקות אבחוניות, סיוע בקידום תורים והחזרים על אביזרים מיוחדים וניתוחי שחזור.
סלברייט לובשת ורוד
חברת סלברייט, מובילה עולמית בפתרונות לחקירות דיגיטליות, תקיים יום בדיקות עבור העובדים לגילוי מוקדם של סרטן השד. לציון היום החשוב, כל עובדי ומנהלי סלברייט בארץ ובעולם ילבשו ורוד.
בנוסף, במסגרת תכנית החברה לקידום נשים "מרחב לשיח פתוח", תקיים סלברייט בשיתוף עם עמותת "אחת מתשע" מפגש עם אשת קריירה מצליחה שהחלימה מסרטן השד, אשר תשתף בסיפור ההתמודדות שלה.
טאבולה מביאה את הבדיקות למשרד
טאבולה מצטרפת למאמץ הלאומי תוך הנגשת הבדיקות לעובדיה בצורה היעילה ביותר. החברה מציעה, כחלק ממסורת חשובה, בדיקות שד לאיתור מוקדם ישירות בתוך מתחם המשרדים. היוזמה מאפשרת לעובדות, ותיקות וחדשות כאחד, להסיר חסמי זמן ובירוקרטיה בפני ביצוע בדיקות מצילות חיים.
בזק עם קמפיין "לכי להיבדק"
בזק, חברת התקשורת הגדולה בישראל, יצאה בקמפיין פנים-ארגוני להעלאת המודעות לחשיבות הבדיקה לגילוי מוקדם. במסגרת הקמפיין קיבלו כלל העובדות מייל אישי לצד חבילת מסטיקים ממותגת בוורוד עם המסר: "נעשה את זה קצר - לכי להיבדק!"
מורן קיטה, סמנכ"לית משאבי אנוש בבזק: "המסר הקליל הוא גם מסר בריאותי חשוב שנועד להזכיר לכל עובדת לקחת רגע לעצמה ולוודא שהיא לא דוחה את הבדיקה החשובה הזו".
מאנדיי בשנה החמישית ליוזמה
זוהי השנה החמישית שחברת מאנדיי ממשיכה ביוזמה החשובה לגילוי מוקדם והעלאת מודעות לסרטן השד ברמה גלובלית. החברה מביאה כירורגיות וכירורגים מומחים למשרדי החברה בישראל, לונדון ואוסטרליה, כך שכל אחת תוכל לעבור את הבדיקה בסביבה מוכרת ובטוחה.
הבדיקה, שאורכת כ-15-20 דקות, היא מקיפה ומתקיימת בפרטיות מלאה. לאור מספר נבדקים גבוה (כ-62% בשנת 2024), חלון הבדיקות נפרס על פני כחודש, מה שמאפשר גמישות בקביעת התורים.
קרן גולן, דירקטורית חווית עובד בחברת מאנדיי: "כחלק מתוכנית חוויית העובד במאנדיי, אנחנו מקפידים לאורך כל השנה לשים את הבריאות הגופנית והנפשית של עובדנו בראש סדרי העדיפויות. היוזמה הזאת מוכיחה את עצמה שנה אחר שנה כמצילת חיים, כאשר כבר היו אצלנו כמה מקרים של גילוי מוקדם".
אפלייד מטיריאלס - "גמאני רצה"
חברת אפלייד מטיריאלס תקיים גם השנה את "גמאני רצה", מיזם ארצי של קבוצות ריצה קהילתיות, במסגרתו תתקיים ריצה קבוצתית בת 5 ק"מ בטיילת רחובות כמחווה לנשים שמתמודדות או מחלימות מסרטן השד.
בנוסף, מקיימת החברה מידי שנה ימים מרוכזים בהם מתבצעות לעובדות המעוניינות בדיקה תקופתית של כירורגית שד ללא עלות, במטרה לאתר ולאבחן מחלות שד בשלב מוקדם.
רינת כזום, מנהלת ה-Wellbeing באפלייד מטיריאלס ישראל: "אנחנו מאמינים שרווחת העובד אינה מסתיימת ברגע שהוא עוזב את המשרד - אלא מלווה אותו לאורך כל חייו. גילוי מוקדם מציל חיים, ואנחנו עושים הכול כדי לאפשר לעובדות לבצע את הבדיקות בקלות ולהגביר את המודעות לחשיבותן".